opgradering af browser.
Fra : just@for.conv

Dato : 11-02-09 19:09

Hej gruppe.

Jeg har opdaget at min browser (Firefox 2.0.0.18) ikke er opdateret (bør
være 3.0).

I min browser er valgt automatisk opdatering, men det giver tydeligvis ikke
resultat. Hvordan får jeg den til at opdatere?

OS: Linux Mandriva Powerpack.

Ovenstående spgs. stillede jeg i software.browser gruppen, men blev vejledt
til at stille det her.

Jeg har prøvet at skifte udbyder i min pakkehåndtering, i håb om at der kom
en ver. 3 i pakkehåndteringen, dog uden resultat.

Jeg ved at jeg kan downloade den nye ver. på
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/ men hvor skal jeg så placere
det udpakkede og hvordan installerer jeg den nye browser

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 11-02-09 23:26

just@for.conv wrote:
> [...]
> http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/ men hvor skal jeg så placere
> det udpakkede og hvordan installerer jeg den nye browser

Hvilken Mandriva version har du?; at det er powerpack siger ikke noget,
alle versioner har en powerpack-udgave.
Din version er nok for gammel, men se om du kan finde en Firefox 3 rpm
til Mandriva her: http://rpmfind.net
Du skal dog nok opgradere din Mandriva for at Firefox 3.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : just@for.conv

Dato : 12-02-09 07:43

Jørgen Heesche skrev:

> [...]
> til Mandriva her: http://rpmfind.net
> Du skal dog nok opgradere din Mandriva for at Firefox 3.

Hej Jørgen.

Tak for dit svar, det er en 2008.

Jeg plejer at få mine distros fra Linuxmagazine, de har dog ikke endnu haft
2009 på programmet. Jeg ved at den er tilgængelig hos Mandriva (for penge).

Jeg har fundet en Firefox 3 på http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
problemet for mig er, hvor anbringer jeg det downloadede og udpakkede og
hvordan installerer jeg det.

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 12-02-09 11:36

just@for.conv wrote:

> Hej Jørgen.
>
> Tak for dit svar, det er en 2008.

Rigtigt, Mandriva 2008.0 har ikke Ffox3. Mdv2008.1 og Mdv2009 har.

> Jeg plejer at få mine distros fra Linuxmagazine, de har dog ikke endnu haft
> 2009 på programmet. Jeg ved at den er tilgængelig hos Mandriva (for penge).

Du kan købe en DVD med Mdv2009 for kun 39 kr (+porto) her:
http://www.linuxpusher.dk/ (Categories --> distributions)

> Jeg har fundet en Firefox 3 på http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
> problemet for mig er, hvor anbringer jeg det downloadede og udpakkede og
> hvordan installerer jeg det.

Der er sikkert en README-fil elller INSTALL-fil med
installationsvejledning i tar-pakken.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : just@for.conv

Dato : 12-02-09 12:29

Jørgen Heesche skrev:

> Du kan købe en DVD med Mdv2009 for kun 39 kr (+porto) her:
> http://www.linuxpusher.dk/ (Categories --> distributions)

Hej Jørgen og John.

Det er One-versionen. Powerpack koster 440 kr.

Derfor (bl.a.):

The Powerpack advantage

* The Powerpack edition also provides a set of audio and video codecs to
read the most commonly used formats, also Google applications (Picasa,
desktop, toolbar, GoogleEarth)

- og så er det den eneste som jeg har kunne få til at håndtere to skærme.

> Der er sikkert en README-fil elller INSTALL-fil med
> installationsvejledning i tar-pakken.

Det vil jeg kigge efter medens jeg afventer den nye Powerpack fra
Linuxmagazine.

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : jk

Dato : 12-02-09 12:13

On Thu, 12 Feb 2009 07:43:10 +0100, just@for.conv wrote:

> [...]
>problemet for mig er, hvor anbringer jeg det downloadede og udpakkede og

Skal du absolut have power pack ?

Jeg synes da, at Mandriva One 2009 kan det meste:

http://www.mandriva.com/en/download

gratis download derfra. Du vælger KDE eller Gnome. Gnome anbefales (da
man skal op i KDE 4.2 før den bliver rigtig god).

mvh

John