MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
windows XP Pro.
Fra : Jacob

Dato : 11-02-09 21:08

Hej

Skal lige høre om det er mig der er for optimistisk, men jeg har en computer
med en cpu på 1.10 GHz og 512 MB ram, men den langsom som en i h..... og
hvad jeg kan finde så burde det være nok til at den skulle køre fint. Nogen
der har en idé om hvads der kan være galt ?`

/Lars

Fra : Ole C

Dato : 11-02-09 21:26

Jacob skrev blandt andet:

> [...]
> i h..... og hvad jeg kan finde så burde det være nok til at den
> skulle køre fint. Nogen der har en idé om hvads der kan være galt ?`

Det bør sagtens kunne fungere tilofredsstillende med ovenstående bestykning,
så når computeren alligevel ikke gør det, kan du:
1. Enten gå i gang med en større og formentlig langvarig detektivopgave for
at finde synderen/synderne - og det forudsætter en hel del flere oplysninger
end dem du giver.
2. Lave en frisk installation.

--
vh
Ole C

Fra : Peter Holm

Dato : 11-02-09 23:49

Jacob wrote:
> [...]
> i h..... og hvad jeg kan finde så burde det være nok til at den
> skulle køre fint. Nogen der har en idé om hvads der kan være galt ?`

hvor gammel er din installation?
Jeg har masser af eksempler på, at en defekt driver til feks en printer kan
sløve en pc ned til 10% af normalhastigheden.
Detektivarbejdet med at finde fejlen er ofte mere omfattende end en
geninstallation.

Mvh
Peter

Fra : Lars

Dato : 12-02-09 16:26

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan sløve en pc ned til 10% af normalhastigheden.
> Detektivarbejdet med at finde fejlen er ofte mere omfattende end en

Det er en helt ny installation, det eneste der ligger på den er et enkelt
spil, skype, Adobe Reader, Messenger

Computeren har følgende spec
Intel Celeron 1.10 GHz
512 MB Ram
80 GB Maxtor Fluide

/Lars

Fra : Ole C

Dato : 14-02-09 10:54

Lars skrev blandt andet:

> Det er en helt ny installation, det eneste der ligger på den er et
> enkelt spil, skype, Adobe Reader, Messenger

> [...]

Jeg har været ude for at en computer under installationsprocessen fandt på
selv at ændre indstillingerne i BIOS, så de pludselig stod til en processor,
der kun var en fjerdedel af den der faktisk sad i computeren.
Og da der er tale om en ældre pc, er der sandsynligvis også en BIOS med
mange indstillingsmuligheder, så prøv lige at kigge efter om alt ser rigtigt
ud.

--
vh
Ole C

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-02-09 00:45

Jacob:

> [...]
> i h..... og hvad jeg kan finde så burde det være nok til at den skulle
> køre fint. Nogen der har en idé om hvads der kan være galt ?`

Se efter om der står noget i log'ene.

Log på som Administrator. Højreklik på Denne computer i Start og vælg
Administrer. Åben Logbog.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Lars

Dato : 14-02-09 17:20

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Administrer. Åben Logbog.
>

> --
> Those are my principles. If you don't like them I have others.

Hejsa

Kan ikke se andre fejl end de sædavanlige IE errors

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-02-09 22:14

Lars:

<snip>

> Kan ikke se andre fejl end de sædavanlige IE errors

Hvad skyldes de fejl?

Ellers må du grave videre.

Besøg Sysinternals og hent Mark Russinovich hjælpeværktøj Autoruns og
Processexplorer, som du kan bruge til at finde og standse programmer,
drivers osv som kan undværes og som muligvis kan være årsagen til
sløvheden.

--
Thank God we got the convicts and they got the puritans.