Hvorfor opgiver AMD ikke
Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 11-02-09 14:36

Hvis jeg var AMD ville jeg sku sælge lortet til Intel.

Så kan det amerikanske monopoltilsyn klare Intel.

Så får vi 2 ligeværdige konkurenter igen

Benny

Fra : Michael Weber

Dato : 11-02-09 23:48

hojvaelde@gmail.com wrote:
> Hvis jeg var AMD ville jeg sku sælge lortet til Intel.

Hvorfor ?

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Peter T.

Dato : 13-02-09 13:04

In article <be5bc06d-a6d1-466e-86d7-
c0428c80d69a@d32g2000yqe.googlegroups.com>, hojvaelde@gmail.com says...

> Hvis jeg var AMD ville jeg sku sælge lortet til Intel.
>
> Så kan det amerikanske monopoltilsyn klare Intel.
>
> Så får vi 2 ligeværdige konkurenter igen

Sælge amd til intel? Så er der jo ingen konkurrenter? Hvor mange
guldpatroner havde du drukket, da du skriv dit indlæg? :)

--
Peter T.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 13-02-09 05:18

On 13 Feb., 13:04, Peter T. <pino...@hotmail.invalid> wrote:
> [...]
>
> Sælge amd til intel?  Så er der jo ingen konkurrenter?  Hvor mange
> guldpatroner havde du drukket, da du skriv dit indlæg? :)

Ah. Hvis AMD opgiver, så er Intel dominerende.

Hvis der er noget som det amerikanske konkurencetilsyn ikke kan li så
er det monopol.
Intelfabrikkerer 75% af deres chips i staterne, så de kan ikke påstå
at de er et udenlansk firma.

Når at det amerikanske monopoltilsyn deler et firma (som f.eks. AT&T )
så bliver alt delt. Administration udviklingsafd o.s.v. Hvis AMD
lukker deles Intel inden for få år af monopoltilsynet.

Benny

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-09 10:27

hojvaelde@gmail.com wrote:
> Hvis jeg var AMD ville jeg sku sælge lortet til Intel.

AMD's teknologier er klasser bedre end Intels. Køber man Intel køber man
også produktionsteknologi der er årtier gammelt. Og til en alt for høj pris.
Intel skummer fløden over de mærke-ludere der køber Intel fordi der står
Intel på.

Indmaden er nemlig billigere at producere end indmaden i en AMD, men AMD
er billigere over disken.

Jesper Poulsen

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 14-02-09 11:29

On 14 Feb., 10:27, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> [...]
> Intel på.
>
> Indmaden er nemlig billigere at producere end indmaden i en AMD, men AMD

Men i7 er meget hurtigere end AMD's hurtigste, og det ser ud til at
afstanden bliver størrer.

Jeg giver dig ret. F.eks det nummer med Atom serien giver jeg ikke
meget for. Her besluttede Intel at lave en strømbesparende processor.
Jamen så tager man en alm processor, og fjerner det der bruger mest
strøm og kalder det en strømbesparende processor. De kedelige dele der
så bruger "meget" strøm putter man så over i chipsettet. OK CPUen
bruger et par watt, men chipsettet bruget så 30 - 35 watt.
Strømbesparende? Tja.

Så en artikkel på nettet hvor de tog en std 1,5 GHz og neddroslede til
1 GHz. Det gav en ydelse i området af Atom. Her brugte AMD'en 3-4 watt
men chipsettet brugte 0,8 watt.

Benny

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-09 21:29

hojvaelde@gmail.com wrote:

> Men i7 er meget hurtigere end AMD's hurtigste, og det ser ud til at

Og koster den også langt mere end den største fra AMD. Man får stadig
mest for pengene med AMD og det er de færreste der får fuld valuta ved
køb af i7. Ingen almindelige mennesker har brug for den.

> Jeg giver dig ret. F.eks det nummer med Atom serien giver jeg ikke
> meget for. Her besluttede Intel at lave en strømbesparende processor.

Core2 er ikke meget anderledes.

> bruger et par watt, men chipsettet bruget så 30 - 35 watt.
> Strømbesparende? Tja.

En Core2-chipset har samme "problem".

> Så en artikkel på nettet hvor de tog en std 1,5 GHz og neddroslede til
> 1 GHz. Det gav en ydelse i området af Atom. Her brugte AMD'en 3-4 watt
> men chipsettet brugte 0,8 watt.

Præcis. Og AMD 780G-chipset'et bruger 940mW i idle _incl._ et
DX10-kapabel grafikkort.

Jesper Poulsen

Fra : N/A

Dato : 14-02-09 22:11

Fra : N/A

Dato : 14-02-09 21:29

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 14-02-09 13:54

On 14 Feb., 21:28, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> [...]
>
> Core2 er ikke meget anderledes.

> En Core2-chipset har samme "problem".

> Præcis. Og AMD 780G-chipset'et bruger 940mW i idle _incl._ et

Jeg er ikke vild med Windows/x86 systemerne. De mest fejlfrie år jeg
har haft var da jeg kørte på Unix/UtraSparc. Den blev slukket til jul
og sommerferie. Den slog aldrig en prut forkert. For satan den var
stabil, sammenlignet med Windows.
Chefen solgte de overflødige MIPS og FLOPS til en anden afdeling, så
den lavede beregninger fra 6 aften til 6 morgen + weekend. Smart.

Benny

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-09 22:11

hojvaelde@gmail.com wrote:

> Jeg er ikke vild med Windows/x86 systemerne. De mest fejlfrie år jeg

Der findes også Unix til x86 (Solaris og *BSD).

> har haft var da jeg kørte på Unix/UtraSparc. Den blev slukket til jul
> og sommerferie. Den slog aldrig en prut forkert. For satan den var
> stabil, sammenlignet med Windows.

Min gamle server havde en oppetid på over 1000 dage før den smed den ene
CPU. Den kørte Linux. Den nuværende kører også Linux, men den har været
genstartet 2 gange siden den blev sat op - første gang var ved en
flytning og andet anden gang var da UPS'en blev taget ned for service.

Jesper Poulsen