Mutt & fetchmail+procmail
Fra : Dan Christensen

Dato : 28-07-01 12:05

Hej ng

Jeg har et problem med sub.
Jeg er igang med at skifte fra Kmail til mutt, så eg har sat fetchmail og
procmail op og det virker i og for sig godt nok, MEN når procmail smider
mails ud i de forskellige mailbox/folder som mutt bruger så går det
åbenbart galt, for jeg kan ikke se at der er komme nye msg. eller læse
mails, det som sker er at alle mails blive smidt lige efter hinanden i en
lang mail
Så jeg prøvede at lade fetchmail og procmail oprette de mailbox/folder som
nu skulle bruges, men så vil mutt ikke se dem som værende mailbox/folders
og kan derfor ikke læse dem

Jeg får ingen fejl msg eller noget, så jeg har lidt svært ved at finde
fejlen, det eneste tidspunkt der kommer fejl er når mutt ikke kan læse
mailbox/folder.

Er der nogle af jer som ligger inde med de vise sten som kan bringe mig
vidre, for i øjelbikket køre jeg uden procmail og sorter selv mine mail fra
/var/spool/mail/$user og når man får 200+ mails om dager er det lidt surt

på forhånd tak.
--
Best regards/Med venlig hilsen
Dan Christensen

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 28-07-01 12:44

Dan Christensen wrote:

[...]

> Så jeg prøvede at lade fetchmail og procmail oprette de mailbox/folder som
> nu skulle bruges, men så vil mutt ikke se dem som værende mailbox/folders
> og kan derfor ikke læse dem

[...]

> [...]
> /var/spool/mail/$user og når man får 200+ mails om dager er det lidt surt

Jeg ved ikke hvad dit problem skyldes, men jeg bruger også kombinationen
fetchmail, procmail, og mutt, og det fungerer fint.

Min ~/.fetchmailrc ser ca således ud:
poll imap-server proto imap user omic password "adgangskode" ssl

Min ~/.forward ser ca således ud:
"|IFS=' ' && p=/usr/local/bin/procmail && test -f $p && exec $p -Yf- || \
exit 75 #olmic"

Min ~/.procmailrc ser ca således ud:
MAILDIR=$HOME/Mail # Kataloget $HOME/Mail skal eksistere
LOGFILE=$MAILDIR/logfile # Ligeledes filen logfile i $HOME/Mail
LOCKFILE=$HOME/.lockmail
:0:
* ^.*hurra.*
hurra

hurra er en fil i ~/Mail/, oprindeligt oprettet med touch.

Min ~/.muttrc indeholder bl.a.
set folder="~/Mail"

Og det hele fungerer, som sagt, fint. Min fetchmail er vers 5.8.6, min
procmail vers 3.21, og min mutt er vers 1.2.5, altsammen på FreeBSD 4.3-stable.

Vh,

--
Ole Michaelsen
Copenhagen, Denmark

Fra : Dan Christensen

Dato : 28-07-01 18:59

Ole Michaelsen wrote:

> [...]
> MAILDIR=$HOME/Mail # Kataloget $HOME/Mail skal eksistere
> LOGFILE=$MAILDIR/logfile # Ligeledes filen logfile i $HOME/Mail
Det viste sig at være et lille dumt : som gjorde det hele, takker
forhjælpen nu skal jeg bare have den sat op så jeg også kan sende mails
fra mutt