Adgang til e-mail på linux server fra fler~
Fra : Jørgen Lysgaard

Dato : 10-02-09 19:30

Findes der en simpel løsning på "Emne" ?

Jeg har forsøgt eGroupeWare, men der opstod problemer, så før jeg prøver
igen vil jeg gerne have bekræftet at det virker.

Eller en anden løsning der virker.

På forhånd tak

Jørgen Lysgaard

Fra : Steen Suder

Dato : 10-02-09 20:58

Jørgen Lysgaard skrev:
> Findes der en simpel løsning på "Emne" ?
>
> Jeg har forsøgt eGroupeWare, men der opstod problemer, så før jeg prøver
> igen vil jeg gerne have bekræftet at det virker.
>
> Eller en anden løsning der virker.

Du kan f.eks. køre IMAP i stedet for POP3.
Det gør jeg her, har gjort det i årevis og går ikke frivilligt tilbage
til POP3.

Lidt info kan findes på f.eks. <http://net-faq.dk/faq.pl?get=imap4>.

--
Steen

Fra : Jørgen Lysgaard

Dato : 10-02-09 21:44

Så jeg skal alså blot have en IMAP server op at kører, hente e-mails ned til
denne ( via Pop3) og så læse via e-mail client ?

hvilken IMAP benytter du og på hviket OS ?
Hvikle clienter benytter du ?

Tak for dit hurtige svar.

Jørgen Lysgaard

Fra : Steen Suder

Dato : 10-02-09 23:18

Jørgen Lysgaard skrev:
> Så jeg skal alså blot have en IMAP server op at kører, hente e-mails ned til
> denne ( via Pop3) og så læse via e-mail client ?

Lige knap.

Du skal blot have en IMAP-server kørende på boksen hvor din post ligger.
Hvis ikke den er installeret på din Linux-server, kan det nemt gøres.

> hvilken IMAP benytter du og på hviket OS ?

Courier-imap på Gentoo Linux.

> Hvikle clienter benytter du ?

Thunderbird, Kmail et al.

--
Steen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-02-09 00:10

Steen Suder wrote:

> Courier-imap på Gentoo Linux.

Courier-imap på Ubuntu Server.

Jesper Poulsen

Fra : Leif Neland

Dato : 11-02-09 13:47

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Courier-imap på Ubuntu Server.

Er der et brugervenligt system til at opsætte meddelelsesregler for
sortering af mails, når man kører imap?
Skal kunne forstås af een, der er vant til reglerne i Outlook Express, der
kun fungerer med pop3.

Mailserveren kører postfix og courier-imap/pop3

Leif

Leif

Fra : Morten Christensen

Dato : 11-02-09 15:19

Leif Neland skrev den 11-02-2009 13:47:

> Er der et brugervenligt system til at opsætte meddelelsesregler for
> sortering af mails, når man kører imap?
> Skal kunne forstås af een, der er vant til reglerne i Outlook Express, der
> kun fungerer med pop3.

Er du sikker. Outlook Express kan jo tilgå Imap-konti.

Jeg sorterer imap-mails med meddelelsesregler i Thunderbird windows.

> Mailserveren kører postfix og courier-imap/pop3

Min kører Postfix og Cyrus (Kolab 2.1).

--
Morten Christensen

Fra : Leif Neland

Dato : 13-02-09 15:11

> Er du sikker. Outlook Express kan jo tilgå Imap-konti.

Ja, men meddelelsesreglerne fungerer kun på pop3, ikke imap eller http,
skriver OE selv

> Jeg sorterer imap-mails med meddelelsesregler i Thunderbird windows.

Det vil være et problem at man skal opsætte de samme regler i thunderbird på
de forskellige maskiner, man bruger.

Måske usermin kan sættes op til at behandle procmail-regler, så det kan
laves serverside; men jeg har ikke umiddelbart kunne få procmail til at gøre
noget under vmail.

Leif

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-09 10:48

Leif Neland wrote:

> Det vil være et problem at man skal opsætte de samme regler i thunderbird på
> de forskellige maskiner, man bruger.

De ligger i en ASCII-fil. OE gemmer alt i registry. Med OE er det et
problem. Med TB er det piece-of-cake.

Jesper Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-02-09 18:38

On Wed, 11 Feb 2009 13:47:20 +0100
"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote:

> Skal kunne forstås af een, der er vant til reglerne i Outlook Express, der
> kun fungerer med pop3.

Min kæreste har i mange år anvendt OE mod courier-imap. Først for nylig
skiftede hun til Thunderbird, da OE konstant crashede - mængden af
mails i hendes inbox oversteg åbenbart OE's evner.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen