Thunderbird - fjerne nyhedsgruppemeddelels~
Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-02-09 03:16

Jeg vil gerne kunne fjerne spamindlæg. I Windows Mail klares det simpelt
hen ved at markere meddelelsen og trykke på Delete.
Men Thunderbird meddeler mig at meddelelsen ikke er fra mig, så ergo kan
jeg ikke fjerne den fra min oversigt.

Det må kunne lade sig gøre.

--
Philip

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-02-09 07:30
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-09 08:34

Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg vil gerne kunne fjerne spamindlæg. I Windows Mail klares det simpelt
> hen ved at markere meddelelsen og trykke på Delete.

Det gør man også i Agent, men Thunderbird synkroniserer jo med
serveren hver gang man åbner den. Det er en af grundene til at
jeg ikke bryder mig om den. Ikke fordi der sådan set er noget
galt med den metode, men jeg er gennem 20 år blevet vant til at
have databasen liggende som en lokal kopi, og den kan man
selvfølgelig bare slette i som man lyster.

Hvis jeg i Agent beder om at få f.eks. de sidste 300 indlæg, så
dukker eventuelle slettede indlæg op igen.

> Men Thunderbird meddeler mig at meddelelsen ikke er fra mig, så ergo kan
> jeg ikke fjerne den fra min oversigt.

Samme besked får jeg hvis jeg vil cancle et indlæg = sende besked
om at det skal fjernes fra alle servere over hele verden.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-02-09 09:19

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det gør man også i Agent, men Thunderbird synkroniserer jo med
> serveren hver gang man åbner den.

Det var jeg så ikke klar over at den gjorde. Jeg troede bare at den
hentede beskederne ned, og derefter kunne jeg gøre med dem hvad jeg ville.

> [...]
> have databasen liggende som en lokal kopi, og den kan man
> selvfølgelig bare slette i som man lyster.

Det er så også noget der trækker ned i min bog og kan få mig til at
vende tilbage til Windows Mail.

--
Philip

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-09 09:56

Philip Nunnegaard skrev:

> Det er så også noget der trækker ned i min bog og kan få mig til at
> vende tilbage til Windows Mail.

Der er noget med at man kan sætte sine grupper op til
off-line-arbejde, men det er begrænset hvad jeg har forsket i i
programmet.

Det ærgrer mig lidt at det ikke svarer bedre til mine ønsker.
Agent er noglet klamp på visse områder, men det er det (version
1.93) der samlet set passer bedst til mine behov.

--
Bertel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-09 10:46

Philip Nunnegaard wrote:
> Jeg vil gerne kunne fjerne spamindlæg. I Windows Mail klares det simpelt

Du kan ignorere en tråd ved at trykke på 'K'.

Jesper Poulsen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-02-09 19:42

Jesper Poulsen skrev:
> Philip Nunnegaard wrote:

> Du kan ignorere en tråd ved at trykke på 'K'.

Det ser ud til at være hvad jeg skulle bruge.
Det ser også ud til at indlægget helt forsvandt fra min oversigt, sådan
som jeg håbede på.

--
Philip

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-09 21:40

Philip Nunnegaard wrote:

> Det ser også ud til at indlægget helt forsvandt fra min oversigt, sådan
> som jeg håbede på.

Det gør det nemlig. Det er ganske væk

Jesper Poulsen