Aspartam udrensning?
Fra : Kewtee

Dato : 08-02-09 12:30

Nu ved jeg godt at der er meget delte meninger om Aspartam og dens
virkninger, men jeg har nogle symptomer, som godt _kunne_ stamme fra
det - hvis det er rigtigt. Jeg vil derfor nu holde op med at indtage
Aspartam (jeg har drukket meget Cola Zero) og håbe at det hjælper -
MEN - er der nogen måde hvorpå jeg kan slippe af med det der er i min
krop? Jeg ved ikke så meget om Aspartam - om det er ligesom
tungmetaller der ikke sådan lige kan renses ud - eller hvad der gør
sig gældende...

Håber i kan hjælpe - og jeg er ikke ude på at starte en diskussion om
hvorvidt det ER farligt eller ej.

På forhånd tak

Mette

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-02-09 20:46

Kewtee skrev:
> Nu ved jeg godt at der er meget delte meninger om Aspartam og dens
> virkninger, men jeg har nogle symptomer, som godt _kunne_ stamme fra
> det - hvis det er rigtigt.

Nej, dine symptomer kan ikke stamme fra aspartam. Hvis du
havde fortalt om dine symptomer, kunne andre herinde måske
have kommet med bud på, hvad der i stedet er galt. Og ellers
kan din læge sikkert.

Kun hvis du har Føllings syge, er aspartam et problem. Du
kan jo selv læse her, om dine symptomer svarer til Føllings
syge:
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/pku.htm

> Håber i kan hjælpe - og jeg er ikke ude på at starte en diskussion om
> hvorvidt det ER farligt eller ej.

Det er da det bedste sted at starte. Hvordan vil du kunne
finde en løsning på dine problemer, hvis du starter med en
fejlantagelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mette

Dato : 08-02-09 12:59

.. Hvis du
> havde fortalt om dine symptomer, kunne andre herinde måske
> have kommet med bud på, hvad der i stedet er galt.

Tak for dit svar :)

Som sagt har jeg ikke brug for at diskutere OM de stammer fra
Aspartam. Jeg har brug for at vide om jeg kan rense aspartam ud af min
krop :)

Mette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-02-09 22:45

>Som sagt har jeg ikke brug for at diskutere OM de stammer fra
>Aspartam. Jeg har brug for at vide om jeg kan rense aspartam ud af min
>krop :)

Du skal jo ikke rense noget ud, hvis din symptomer ikke stammer fra
Aspartam.

Mvh Maria

Fra : N/A

Dato : 09-02-09 17:01

Fra : Mette

Dato : 09-02-09 00:42

Hej Maria

Tak for dit svar.

> Du skal jo ikke rense noget ud, hvis din symptomer ikke stammer fra
> Aspartam.

Jeg kan godt se, at jeg har formuleret mig helt forkert fra starten af
tråden.
Derfor prøver jeg lige igen:

Kan man rense Aspartam ud af kroppen?

På forhånd tak

Mette

Fra : kaz

Dato : 09-02-09 10:00

Mette wrote:

> Kan man rense Aspartam ud af kroppen?

Ja, det kan man. Grundreglerne for en udrensning er de samme for stort set
alle former for affald og ophobninger i kroppen.
Her og nu, hvis du søger (googler) på 'aspartame detox' eller samme på dansk
vil du få nogle svar derigennem. Selvfølgelig er der folk her der kun har
kommercielle interesser, men dem må du sortere fra.

Denne website (www.naturalnews.com) har en del om det. Søgning på samme site
foretaget her: http://tinyurl.com/b34q9v
Jeg har ikke sat mig ind i detaljerne her, men prøv at læse lidt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-02-09 10:17

kaz skrev:

> Ja, det kan man. Grundreglerne for en udrensning er de samme for stort
> set alle former for affald og ophobninger i kroppen.

Nej. Aspartam ophobes ikke i kroppen, medmindre man har
Føllings syge. Og i så fald er det reelt heller ikke
aspartam, der ophobes, men fenylalanin, der er et af de
stoffer, som aspartam nedbrydes til.

> Denne website (www.naturalnews.com) har en del om det. Søgning på samme
> site foretaget her: http://tinyurl.com/b34q9v

Og som sædvanligt kommer du med ubrugelige links. Kunne du
ikke for en gangs skyld henvise direkte til en artikel i
stedet.

> Jeg har ikke sat mig ind i detaljerne her, men prøv at læse lidt.

Tja.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : N/A

Dato : 09-02-09 17:01

Fra : Mette

Dato : 09-02-09 08:20

Hej kaz og Kim

Mange tak for jeres input begge to. Det er et minefelt at bevæge sig
ind i en snak om Aspartam, det står helt klart.

Jeg vil dog gerne forsøge mig lidt frem med de ting jeg selv finder
frem til, når lægen har givet op. Jeg bliver også sendt videre til
yderligere undersøgelser og det kan være at de blotlægger årsagen -
hvem ved!? Der kan i hvert fald ikke ske noget ved at tage en
udrensningskur :)

Mange hilsner

Mette

Fra : kaz

Dato : 09-02-09 16:44

Mette wrote:
> Hej kaz og Kim
>
> Mange tak for jeres input begge to. Det er et minefelt at bevæge sig
> ind i en snak om Aspartam, det står helt klart.

Men det er ikke noget kontrovers hvorvidt aspartam er hjerneskadelig eller
ej.

> Jeg vil dog gerne forsøge mig lidt frem med de ting jeg selv finder
> frem til, når lægen har givet op.

Hvorfor siger du 'når'?

> Jeg bliver også sendt videre til
> yderligere undersøgelser og det kan være at de blotlægger årsagen -
> hvem ved!?

Ja måske. Jeg ville helt klart informere mig selv i størst mulig udstrækning
om sagen inden jeg gik til lægen.

> Der kan i hvert fald ikke ske noget ved at tage en
> udrensningskur :)

I så fald vil jeg gerne foreslå noget der omfatter en lever rens dvs en der
går over et par måneder eller mere og omfatetr en rimelig radikal
kostomlægning (i forhold til alm dansk kost).

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-02-09 17:01

Mette skrev:

> [...]
> ind i en snak om Aspartam, det står helt klart.
>
> Jeg vil dog gerne forsøge mig lidt frem med de ting jeg selv finder

Har lægen givet op, eller forventer du bare, at lægen giver op?

> Jeg bliver også sendt videre til
> yderligere undersøgelser og det kan være at de blotlægger årsagen -

Det må man håbe. Men du kan dog være ret så sikker på, at
dit problem ikke har noget med aspartam at gøre.

> Der kan i hvert fald ikke ske noget ved at tage en
> udrensningskur :)

De plejer at være gode til at udrense tegnebogen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : N/A

Dato : 09-02-09 17:01

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-02-09 23:00

Kewtee skrev den 08-02-2009 20:29:
> [...]
> krop? Jeg ved ikke så meget om Aspartam - om det er ligesom
> tungmetaller der ikke sådan lige kan renses ud - eller hvad der gør

Glem nu alt det der "udrense"-sniksnak.

Din krop (går ud fra, at du er sund og rask) kan fint skille sig af med
"affaldsstoffer" gennem urin og afføring.

Undlad at indtage aspartam og tilsvarende ingredienser og i løbet af et
par dage, så er de ude af din krop.

Hjælp evt. ved at drikke en masse vand og vanddrivende the, så får du
godt nok en masse renderi til toilettet, men du bliver da - i mangel af
bedre ord - skyllet igennem.

som Kim og kaz er inde på, så er de der rigtig mange detox-kure derude,
men bemærk venligst, at de har interesse i, at netop du køber deres
produkt til din krop.
Du vil sandsynligvis kunne opnå samme effekt ved at lave din egen
basilikum/timian-the eller hvad de der detox-kure nu prøver at prakke
dig på til overpris.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk