Har du fået ny hofte ?
Fra : John T.

Dato : 08-02-09 18:18

Hej.
Jeg skal sikkert ha´ ny hofte, (mand 65)
kunne tænke mig at vide hvordan du havde det inden
operationen og efter.
Lægen siger ny hofte med 99 % sikkerhed,
resultat af røntgen næste uge.
Hilsen John

Fra : Sabina H.

Dato : 09-02-09 08:08

"John T." <noname@pc.dk> wrote in message
> [...]
> kunne tænke mig at vide hvordan du havde det inden
> operationen og efter.
> Lægen siger ny hofte med 99 % sikkerhed,

nu har jeg ikke selv fået lavet ny hofte, men kender da et par stykker der
har...

somregel kommer man ret hurtigt igang efter operationen - en ældre dame jeg
var indlagt med en gang var ude og gå ved støtte allerede dagen efter sin
operation, og oppe og sidde i en stol og spise...

min moster der er på den anden side af 70, og har haft diabetes stort set
det meste af sit liv, fik skiftet hofte i starten af januar, og var hjemme
med gangstativ inden for 10 dage....

jeg kunne forestille mig at det er sådan at selvom man naturligvis ikke er
smertefri, da der jo er operationssåret, så vil smerten være en anden end
den man havde før operationen... bare pas på, man kan også have for meget
fart på ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Ernst

Dato : 19-03-09 13:48

Hej John T
Jeg fik ny hofte i 2001.
Inden havde jeg konstante smerter.
Operation foregik rygmarvsbedøvelse, så jeg kunne følge hele forløbet.
Jeg var oppe og gå i gangstativ dagen efter, og hjemme efter ca 10 dage da
jeg først skulle lære at gå på trapper.
Idag er man vistnok oppe og gå samme dag.
Ingen smerter efter operation, men man bliver fyldt med smertestillende
medicin.
Man regner med 3 måneder genoptræning, man kan dog normalt arbejde let
tidligere.
Ved udskrivning gik jeg med 2 krykstokke, den ene blev smidt efter ca 14
dage- Den sidste stok ca 14 dage senere.
Har ingen gener endnu efter operationen

Hilsen Ernst