proxytunnel
Fra : Morten P

Dato : 09-02-09 23:59

I mine forsøg på at lege med shares er jeg stødt på et lettere irriterende
problem

Når jeg vil tilgå en server ude i verden fra min CC forbindelse er der
lukket på port 139. Andre, f.eks. TDC, kan godt til gå serveren.

Jeg kan også tilgå den på f.eks. port 140 så jeg tænker at man måske kan
omgå problemet med proxytunnel og putty?

Man kunne måske sætte en tunnel op mod port 140, preroute 140 til 139 i
iptables i server enden og så tilgå sit share lokalt og lade tunnelen klare
resten?

Jeg aner ikke om ovenstående er helt volapyk, men det ved en masse herinde
fra nok

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-02-09 10:10

Morten P skrev den 09-02-2009 23:58:
> [...]
>
> Når jeg vil tilgå en server ude i verden fra min CC forbindelse er der
> lukket på port 139. Andre, f.eks. TDC, kan godt til gå serveren.

Du vil gerne tilgå dine filer ude fra verden?

Så vil jeg foreslå at du får fundet på en VPN-løsning.

Fra : Morten P

Dato : 10-02-09 11:39

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> wrote in message

> Du vil gerne tilgå dine filer ude fra verden?

Jeps

> Så vil jeg foreslå at du får fundet på en VPN-løsning.

Ja det tror jeg du har ret i.
Har du nogen ide om hvor let det kan gøres at sætte det op i klient enden på
en windows maskine?

Ville gerne kunne forklare min kæreste det over MSN (da hun er i udlandet)
men jeg kunne forestille mig det er en lidt mere avanceret affære?

Hvad skal jeg se på i server enden?

Er der nogle VPN projekter på linux der bare er "det" man anvender?

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 10-02-09 13:54

Morten P wrote:

> Er der nogle VPN projekter på linux der bare er "det" man anvender?

Openvpn?

/Magnus