Delte mapper
Fra : BOX

Dato : 09-02-09 22:57

Jeg køre på 4 maskiner, hvor jeg skulle havde forbindelse til de DELTE
mapper på hver
maskine, men jeg har problemer med den ene maskine som kører XP, der får jeg
en besked at
"mappen ikke er tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge
denne netværksressource.
Kontakt serverens administrator."

Jeg har ikke problem den anden vej, til en anden XP-maskine og ligeledes de
2 andre som kører Vista.

Der må være noget galt med netop den maskines opsætning, men jeg kan ikke se
mig ud af det.

Er der nogle der kan hjælpe mig.

På forhånd tak
BOX

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 10-02-09 17:04

On Mon, 9 Feb 2009 22:56:40 +0100, "BOX" <bjarnebo@danbbs.dk> wrote:

> [...]
>denne netværksressource.

>Der må være noget galt med netop den maskines opsætning, men jeg kan ikke se
Jeg går ud fra at du er sikker på at selve netværksforbindelsen
fungerer. (http://support.microsoft.com/kb/314067)

Så kan det muligvis være Windows der driller.

Se drev/mapper i 'Denne Computer', se på 'Deling og sikkerhed'
Selv om der er en 'hånd' under drev/mappe kan den geniale Windows godt
finde på at det er farligt at dele den og derfor have forhindrer det.

Erik Helmer Nielsen

Fra : BOX

Dato : 10-02-09 18:50

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Selv om der er en 'hånd' under drev/mappe kan den geniale Windows godt
> finde på at det er farligt at dele den og derfor have forhindrer det.

Jeg kan godt se og komme i mappen, samt rediger printer og billeder,
men ShareDoc kan jeg ikke komme i.

BOX

Fra : Peter Larsen

Dato : 15-02-09 11:01

BOX <bjarnebo@danbbs.dk> wrote:

> Jeg kan godt se og komme i mappen, samt rediger printer og billeder,
> men ShareDoc kan jeg ikke komme i.

Så skal du nok slå diverse fordummelser fra, så du kan se mappe- og share
tilladelserne. Måske kunne du have god gavn af et computer-hæfte til 59.85
.... nogen af dem er godt nok bedre end andre, det kan også være wikipedia
kan hjælpe dig.

> BOX

Med venlig hilsen

Peter Larsen