IE7
Fra : Jørgen Pedersen

Dato : 08-02-09 11:20

Hvorfor kan jeg efter at have omformateret min HD og geninstalleret XP home
samt installeret Sp2 og Sp3 og alle efter Windows selv foreslåede
opdateringer ikke installere IE7. Installationen mislykkes ved gentagne
forsøg.
Mvh.
Jørgen Pedersen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-09 11:41

Jørgen Pedersen wrote:

> samt installeret Sp2 og Sp3 og alle efter Windows selv foreslåede

Har du installeret _både_ SP2 _og_ SP3 ?

SP3 indeholder SP1, SP2 og SP3; den er akkumulerende, kalder man det.

> opdateringer ikke installere IE7. Installationen mislykkes ved gentagne
> forsøg.

Hvordan forsøger du at installere den?

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Pedersen

Dato : 08-02-09 13:42

Jeg har forsøgt at installere både fra internet over windows update og fra
cd-rom
Mvh. Jørgen pedersen

Fra : emjeppesen

Dato : 08-02-09 15:03

Jørgen Pedersen skrev:

>Jeg har forsøgt at installere både fra internet over windows update og fra
>cd-rom

Har du også prøvet at lave en genvej til
C:\\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\iexplore.exe

Hilsen emj

Fra : Jørgen Pedersen

Dato : 08-02-09 16:11

Nej det har jeg ikke prøvet.
Hvordan gør jeg det??
Mvh. Jørgen pedersen

Fra : emjeppesen

Dato : 08-02-09 18:19

Jørgen Pedersen skrev:

>Nej det har jeg ikke prøvet.
>Hvordan gør jeg det??
>Mvh. Jørgen pedersen

høreklik på dit skrivebord og vælg "ny genvej", det ved du skisme da
godt

Eller find filen via stifinder og højreklik på den og vælg "opret
genvej" og flyt så det nye genvejsikon ud på dit skrivebord. Det ved
du skisme da også godt i forvejen

Hilsen emj

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-02-09 16:39

On Sun, 08 Feb 2009 11:40:36 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Har du installeret _både_ SP2 _og_ SP3 ?
>
> SP3 indeholder SP1, SP2 og SP3; den er akkumulerende, kalder man det.

Jeg har flere gange oplevet, at hvis man installerer SP3 direkte på en
ny-installeret maskine, så virker Windows Update ikke ordentligt
længere, og det kunne forklare, hvorfor IE7 så ikke kan installeres.

Jeg har ikke set problemet, hvis man installerer SP2 og alle (andre)
opdateringer før man installerer SP3.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Knud Erik

Dato : 08-02-09 12:49

"Jørgen Pedersen" <joergenpederse@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> home samt installeret Sp2 og Sp3 og alle efter Windows selv foreslåede
> opdateringer ikke installere IE7. Installationen mislykkes ved gentagne

Hej
Prøv at kigge her - måske er der hjælp at hente
http://support.microsoft.com/kb/917925

Knud Erik

Fra : co@ch [4130]

Dato : 08-02-09 19:40

> [...]
> home samt installeret Sp2 og Sp3 og alle efter Windows selv foreslåede
> opdateringer ikke installere IE7. Installationen mislykkes ved gentagne

Løsningen er her:

Hvis man forsøger at installere IE-7, og det ender med,
at "det ikke kunne fuldføres", så kig først i mappen
C:\ Windows efter den lille fil: IE7.log, åbn den og print ud,
så man kan se den lange streng af tal & bogstaver, der følger efter
"IECUSTOM: Unwriteable key". Det er den adresse man skal finde i registry.
Indledningen til strengen er: "HKCR" der betyder HKEY_CLASSES_ROOT

Begynd med START, vælg KØR og indtast: regedit i den lille rude.
Så kommer begyndelsen til registry frem, navigér derpå frem til
den før fundne adresse.
I mit tilfælde var det {34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}.
(jeg formoder, at det også hos andre er denne, der har med browsere at gøre)
Vælg så Redigér og i den lille menu der kommer vælg "Tilladelser".
I det panel, der åbnes, kan der ændres fra de oprindelige indstillinger.
Hvad siger I til denne forklaring ?

Mvh
Bri@n