Hvad er der galt med min printer?
Fra : Pipeline

Dato : 09-02-09 02:30

Jeg har en Canon MP800 der er begyndt at lave dårlige prints. Jeg har
renset alt hvad der er at rense via printerens system, og haft
printerhovedet ude og rense igennem, men uden resultat.
Jeg har været så letsindig at bruge uoriginale patroner, men de har
ellers virket fint i lang tid.
Jeg har skannet et billede af et print. Billedet er printet på alm.
papir og derefter skannet ind.
Billedet og printet kan ses her:
http://www.odeu.dk/original.jpg
http://www.odeu.dk/printer.jpg
Som man kan se, er der farvere ikke korrekte.
Jeg håber der er nogen der kan fortælle mig hvad der er galt, eller
hvilken af de 5 patroner der skal skiftes.

Mvh
Pipeline

Fra : Fynbo

Dato : 09-02-09 05:05

"Pipeline" <ng4FJERNDETTE@OGDETTEodeu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg håber der er nogen der kan fortælle mig hvad der er galt, eller
> hvilken af de 5 patroner der skal skiftes.

Det ligner den gule det er galt med.

Har set flere Canon der har kørt med uoriginale patroner
hvor de til sidst ikke vil printe gult mere.

Fynbo

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-02-09 12:21

In news:498f8736$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Pipeline <ng4FJERNDETTE@OGDETTEodeu.dk> typed:
> [...]
> Jeg håber der er nogen der kan fortælle mig hvad der er galt, eller
> hvilken af de 5 patroner der skal skiftes.

Jeg havde en printer i sin tid, hvor billederne så ud på samme måde. Hos mig
var det en patron der skulle udskiftes. Er der ikke en indikator der viser
hvor meget farve der er tilbage i diverse patroner ? Min datter har en
printer magen til din, og hun kan da på skærmen se om en af patronerne er
tom.

Jeg har også en Canon (Pixma), og jeg tør simpelthen ikke bruge uoriginale
patroner, selv om mange andre gør.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-02-09 13:25

"Pipeline" skrev i en meddelelse
> Jeg har været så letsindig at bruge uoriginale patroner

Ikke noget problem - men hvis det er en af de nyere Canon med chip på
patronerne, hvor du selv skifter chip, så kan du risikere, at den løber tør
uden at du opdager det - og så kan det godt gå galt.....

Men jeg tror nu mere på at en af patronerne er "syg" eller tom ?

Skift alle patroner og kør en grundig rensning og justering af printerhoved
i vedligeholdelse - så kører den formentlig igen.....

Jan (der har brugt flere hundrede uoriginale patroner (fra Nordic Ink) siden
mine 2 stk PIXMA 4000 var nye - og de printer stadig som en drøm

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-02-09 15:48

Jan Vestergaard wrote:

> mine 2 stk PIXMA 4000 var nye - og de printer stadig som en drøm

Dvs. en halv drøm til hver?

Jesper Poulsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-02-09 15:45

"Jesper Poulsen" skrev i en meddelelse
> Dvs. en halv drøm til hver?

Ja

Jan

Fra : Mads

Dato : 09-02-09 16:12

On Mon, 09 Feb 2009 02:30:22 +0100, Pipeline
<ng4FJERNDETTE@OGDETTEodeu.dk> wrote:

> [...]
>Jeg håber der er nogen der kan fortælle mig hvad der er galt, eller
>hvilken af de 5 patroner der skal skiftes.

Hvis du får printerdriversoftwaren til at lave en test
udskrift, så kan du tydeligt se hvilken farve der driller
og om en eller flere dyser er tilstoppede.

Men som det er nævnt ser det ud til at det er den gule.

Der er dog også striber, hvilket kunne tyde på at
en af farverne er delvist tilstoppet.

Så lav en rigtig test udskrift., så du kan se præcis
hvor det halter.

mvh Mads

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-02-09 18:40

"Pipeline" <ng4FJERNDETTE@OGDETTEodeu.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg håber der er nogen der kan fortælle mig hvad der er galt, eller
> hvilken af de 5 patroner der skal skiftes.

Inde hvor du renser har du også mulighed for at udskrive testprint. Det
giver et hurtigere billede af, hvad der er galt, da hver farve udskrives for
sig og man kan se om farven er korrekt eller ej.
Du skriver, at du har renset printerhovedet igennem - hvordan? Jeg tager
også mit ud og så bliver det stillet i en dyb tallerken med lunkent vand,
hvor det så står et par timer. Så plejer det at være renset og klar til kamp
igen.
Jeg har ligesom Jan Vestergård også brugt et utal af uoriginale patroner -
faktisk så mange, at printerhovedet til sidst ikke kunne mere. Men så købte
jeg et nyt i Tyskland og nu er den kørende igen. En pixma 4000 gør man alt
for at holde i live grundet de billige print.
Fornylig havde jeg et problem, hvor den blev ved med at printe ud i
mærkelige farver. Da jeg tog patronerne ud kunne jeg se, at af ukendt årsag
havde 2 af patronerne suget blæk fra andre patroner op, således at de ikke
kunne udskrive original farve mere. Det kunne ses på testprint, at der var
noget galt med de pgl. patroner. Så ud med dem, printhovedet 2 timer i vand
og problem var løst.

Kurt

Fra : Leif

Dato : 09-02-09 21:11

> [...]
> Som man kan se, er der farvere ikke korrekte.
> Jeg håber der er nogen der kan fortælle mig hvad der er galt, eller hvilken af de 5 patroner der

Opret et nyt dokument i Word eller hvad du nu bruger.
Lav nogle felter med hver af de enkelte farver, så ser
du hurtigt hvilke der strejker.

Mvh, Leif

Fra : Mads

Dato : 09-02-09 23:30

On Mon, 9 Feb 2009 21:10:39 +0100, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>
wrote:

>Opret et nyt dokument i Word eller hvad du nu bruger.
>Lav nogle felter med hver af de enkelte farver, så ser
>du hurtigt hvilke der strejker.
>
>Mvh, Leif

Det var dog en masse unødigt arbejde.
Printerdriveren har jo en indbygget testside man
kan skrive ud som gør præcis det samme.

Fra : Pipeline

Dato : 10-02-09 00:52

Takker for alle de gode råd! Super hjælp.
Og ja, det var den gule patron den var galt med.

Mvh
Pipeline