MS Windows
briani 27239
RAR filer
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-09 01:05

Hej.

Hvilket program anvender man til at åbne en RAR fil med?

mvh

Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-02-09 01:06

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i meddelelsen
> Hej.
>
> Hvilket program anvender man til at åbne en RAR fil med?
>
> mvh
>
> Jesper

winrar

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-09 01:14

> "Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i meddelelsen

> winrar
>
> Kurt

Takker - har netop også selv fundet frem til det...

mvh

Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-02-09 01:32

Jesper wrote:

> Takker - har netop også selv fundet frem til det...

...Og for at kunne åbne (næsten) alle typer, er StuffIt Expander også en
løsning, - og den er gratis... www.allume.com

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Laursen

Dato : 08-02-09 05:56

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in

> ...Og for at kunne åbne (næsten) alle typer, er StuffIt Expander også en
> løsning, - og den er gratis... www.allume.com
>
> mvh. Erik Richard

Er Winrar også, det er kun nogle ligegyldige extended pakke funktioner man
skal betale ekstra for. Reelt funktioner man alligevel aldrig har brug for.

--
Henrik Laursen

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 08-02-09 09:04

Henrik Laursen laid this down on his screen :
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in

> Er Winrar også, det er kun nogle ligegyldige extended pakke funktioner man
> skal betale ekstra for. Reelt funktioner man alligevel aldrig har brug for.

Betale ekstra for? Betyder det at den alligevel ikke er gratis?

Mange mener at WinRAR (og også TotalCommander) er gratis, men deres
respektive hjemmesider/installationsprogrammer siger jo noget andet.

--
/klaus

Fra : Rado

Dato : 08-02-09 19:15

On Sun, 08 Feb 2009 09:03:30 +0100, Klaus Jørgensen
<kj@address.invalid> wrote:

>Mange mener at WinRAR (og også TotalCommander) er gratis, men deres
>respektive hjemmesider/installationsprogrammer siger jo noget andet.

Jep, hvis den er gratis er det da noget nyt, jeg gav næsten $50 for
min i sin tid.

--
Rado

All the answers are already within us.
It's finding the corresponding questions
that's so darned difficult.
- Swami Beyondananda

Fra : Henrik Laursen

Dato : 08-02-09 21:01

=?ISO-8859-15?Q?Klaus_J=F8rgensen?= <kj@address.invalid> wrote in

> [...]
>
> Mange mener at WinRAR (og også TotalCommander) er gratis, men deres
> respektive hjemmesider/installationsprogrammer siger jo noget andet.

Winrar er shareware, man skal betale for et serial for at få full access
til de ligegyldige funktioner. Packing og Unpkacking virker uden.
Det er en del år siden at den var freeware.
Hvis folk kigger efter i Rarlab's download sektion, så vil man også opdage
at der står Trial om dens licens.

Prisen for en licens koster godt 30 Euro.

--
Henrik Laursen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-02-09 23:00

Klaus Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Mange mener at WinRAR (og også TotalCommander) er gratis, men deres
> respektive hjemmesider/installationsprogrammer siger jo noget andet.

WinRAR ville ihvertfald have en kode, da jeg prøvede den på min nu
pensionerede Win98sr2 opsætning. - Så jeg undlod at installere...

mvh. Erik Richard

Fra : Ole C

Dato : 09-02-09 00:03

Erik Richard Sørensen skrev blandt andet:

> WinRAR ville ihvertfald have en kode, da jeg prøvede den på min nu
> pensionerede Win98sr2 opsætning. - Så jeg undlod at installere...

Der findes også mange andre - gratis - programmer, som kan håndtere
..RAR-filer: TUGZip, 7-Zip, IZArc osv., osv.

--
vh
Ole C

Fra : Henrik Laursen

Dato : 09-02-09 02:17

=?ISO-8859-15?Q?Erik_Richard_S=F8rensen?= <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in

> [...]
>
> WinRAR ville ihvertfald have en kode, da jeg prøvede den på min nu
> pensionerede Win98sr2 opsætning. - Så jeg undlod at installere...

Den version 3.6 (gammel version) jeg har krævede det ikke da jeg
indstalerede den. Efter noget tid, en 30 dage eller sådan noget, der
opdagede jeg at den bare havde lukket af for nogle af funktionerne.

De har åbenbart ændret på noget siden dengang.

--
Henrik Laursen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-02-09 22:56

Henrik Laursen wrote:

> Er Winrar også, det er kun nogle ligegyldige extended pakke funktioner man
> skal betale ekstra for. Reelt funktioner man alligevel aldrig har brug for.

OK, det er nok bare 'vanens magt' så... - Jeg har brugt Expander lige
siden Win3.x dagene, da den stadig hed Aladdin Expander..-)

mvh. Erik Richard