Hvem er faren?
Fra : Ib Molbech

Dato : 06-02-09 14:14

Hej.

1880-1892, Visborg, Hindsted, Ålborg. Opslag 20, barn nr. 20

Der står: Moderen Marie Mathilde Nielsen og... hvad står der derefter?
Tilføjet? far Hans Hans Nielsen i Søndergård - eller?
Det er da spændende at vide om barnefaderen hermed er udlagt, eller om pigen
(moderen) kun har tjent hos Hans.

På forhånd tak for tydningen

Ib Molbech

Fra : Ib Molbech

Dato : 06-02-09 14:44

- længst til højre på siden, ser jeg nu, at hun på 10 månedersdagen tjente i
Korup, Solbjerg. Så er det nok her man skal finde barnefaderen. Men hvad
står der om husbonds navn? N........sen?

Ib Molbech

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-02-09 16:03

"Ib Molbech" <REMOVEmolbech@stofanet.dk> skrev Fri, 6 Feb 2009 14:43:45
+0100

>- længst til højre på siden, ser jeg nu, at hun på 10 månedersdagen tjente i
>Korup, Solbjerg. Så er det nok her man skal finde barnefaderen. Men hvad
>står der om husbonds navn? N........sen?

Der står "tilhuse hos Hans Nielsen i Søndergaard"

Hun bor altså der da hun føder barnet, men der står ingenting om hvem
barnefaderen er.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/