??
Fra : Anders Jensen

Dato : 28-07-01 10:04

Med fare for, at virke temmelig dum . Så håber jeg, at der er nogen af jer
kloge hoveder, der kan svare mig på følgende - formodenligt simple
spørgsmål...

Hvad er det i nedstående simple eksempel, der gør ved opstart, at funktionen
tilsyneladende først bliver
kaldt anden gang, når man trykker tasten "s". - Og hvordan kan det løses så
funktionen reagerer første gang den
bliver trykket

void y(void)
{cout<<endl<<"dddd";}

void main( void )
{ int ch;
ch ='X';
do { ch = _getch();
if ( ch = = 's' ){ y();} ;
} while( ch != 'e' );
}
--
LINUS
linus@post2.tele.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 28-07-01 10:12

Den Sat, 28 Jul 2001 11:04:14 +0200 skrev Anders Jensen:
> [...]
>tilsyneladende først bliver
>kaldt anden gang, når man trykker tasten "s". - Og hvordan kan det løses så

Prøv at flytte endl sidst. endl laver linieskift, og udskriver linien.

>void main( void )
>{ int ch;
>ch ='X';
>do { ch = _getch();
> if ( ch = = 's' ){ y();} ;
-----------^
Det mellemrum der skal ikke være der (cut'n'paste fejl?)

>} while( ch != 'e' );
>}

Mvh
Kent
--
The revolution has just begun.

Fra : Anders Jensen

Dato : 28-07-01 11:21

> Prøv at flytte endl sidst. endl laver linieskift, og udskriver linien.

Tak - Øv -Flovt
--
Du skulle vel ikke også kunne fortælle mig hvorledes, jeg
undgår linieskiftet ??

LINUS
linus@post2.tele.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 28-07-01 12:19

Den Sat, 28 Jul 2001 12:20:36 +0200 skrev Anders Jensen:

>Tak - Øv -Flovt
>--
>Du skulle vel ikke også kunne fortælle mig hvorledes, jeg
>undgår linieskiftet ??

Lader være med at putte endl på. Til gengæld skal du lave en flush
(cout.flush()?) for at få teksten ud.

Mvh
Kent
--
Running Windows on a Pentium is like having a brand new Porsche but only
be able to drive backwards with the handbrake on.

Fra : Anders Jensen

Dato : 28-07-01 12:48

> Lader være med at putte endl på. Til gengæld skal du lave en flush
> (cout.flush()?) for at få teksten ud.

Takker - Alt virker nu perfekto !!

--
LINUS