Tilslutning af All-in-one printer til rout~
Fra : Poul

Dato : 07-02-09 08:06

Kan man tilslutte en (f. eks. HP) All-in-one printer til en trådet
router's USB printer port, således at både print, scan og kopi virker?
Jeg har prøvet med en ældre (HP PSC 1315) og det virker ikke (det
sidste print kommer aldrig ud). Har også spurgt hos HP, men uden at få
et ordentligt svar.

Hvis jeg skal købe en ny All-in-one, er det så nok at den kun har USB
tilslutning, for at det hele virker via router'en, eller skal der være
netværkstilslutning? Alle generelle og specielle råd er meget
velkomne.

Mvh. Poul

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-02-09 23:07

"Poul" <plod@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>tilslutning, for at det hele virker via router'en, eller skal der være
>netværkstilslutning? Alle generelle og specielle råd er meget

Køb en AIO med netværk.
Det med at sætte den til en printserver bagefter er noget skralderværd og
vil aldrig virke ret godt.
Print plejer ikke at være noget problem. Det er straks værre på
scanningsdelen.

Der plejer det at virke nogenlunde med HPs maskiner og deres scan software
(omend det langt fra er fantastisk kvalitet, så kan det da scanne).
Jeg ville til enhver tid købe en god printer og scanner hver for sig. AIO er
altid et kompromi og scanneren er altid skrammel (selv på deres dyres MFP
serier er scanneren noget arrigt hø)

--
/Dennis
Soekris 4801 med HD sælges

Fra : Finn

Dato : 11-02-09 02:53

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> altid et kompromi og scanneren er altid skrammel (selv på deres dyres MFP

Yes og amen med hensyn til AIO. Det synes som om de AIO kun har til
formål at kunne smides i nakken på kunderne, så de efterfølgende kan
pelse folk via kostbar ink.. de sku' skamme sig sku' de!

Har selv haft selvstændig scanner og 2 x printer i 10+ år.
Det virker hver gang og uden vrøvl samt holder udgifterne nede.