Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp: Brugt NikonD200 eller Bridgekamera(~
Fra : Wollesen

Dato : 06-02-09 15:22

Hej.

Brugte i "gamle dage" spejlrefleks med 2 Tamron objektiver, men har de
seneste år brugt et lille digitalt Nikon Coolpix.
Det er ikke godt nok længere, men jeg kan ikke finde ud af, hvad der er
bedst at købe.

Har efter en anbefaling kikket noget på brugt Nikon D200 digital
spejlrefleks, specielt fordi den vist nok kan bruges sammen
med mine gamle Tamron objektiver med en Nikon adapter.

Da jeg imidlertid ikke længere er så entusiastisk og er bange for, at
Nikon'en med div. objektiver bliver "upraktisk" og derfor
brugt for lidt, hælder jeg måske lidt til Bridgekameraer/dSLR lignende (
kaldes de vist ).
Måske Olympus SP 590UZ, Canon PowerShot SX10 IS eller lignende. (
prisgruppe kr. 2500 - 3500 )

Vil nogen hjælpe mig med lidt råd og anbefalinger.

Med venlig hilsen
Ole

Fra : HCS [4030]

Dato : 06-02-09 22:24

"Wollesen" <lemoSLET@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prisgruppe kr. 2500 - 3500 )
>
> Vil nogen hjælpe mig med lidt råd og anbefalinger.

Hvis du ikke føler dig tilfreds med Nikon Coolpix, vil du heller ikke gøre
det med Olympus SP 590UZ, Canon PowerShot SX10 IS, og bør tage springet til
D200.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Wollesen

Dato : 07-02-09 14:20

"HCS [4030]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det med Olympus SP 590UZ, Canon PowerShot SX10 IS, og bør tage springet

Til Hans.

Undskyld,hvis jeg er upræcis - mit nuværende kamera er en ældre Nikon
Coolpix 3200 med 3,2 m.pix og 3 x optisk zoom.
Ændrer det ved dit svar.

Mvh. Ole

Fra : Erik D

Dato : 07-02-09 00:09

On 6 Feb., 15:21, "Wollesen" <lemoS...@pc.dk> wrote:
> [...]
> prisgruppe kr. 2500 - 3500 )
>
> Vil nogen hjælpe mig med lidt råd og anbefalinger.

Hej Wollesen.

Et af de links der ligger på http://www.imaging-resource.com/ er:

http://www.myproductadvisor.com/mpa/camera/inputSummary.do

Dette link anbefaler jeg altid, når folk spørger sådan lidt med
spredehagl ála .."hvad synes i er godt ?"...

De svar du får på sådan et spørgsmål, kan du ikke bruge til noget
alligevel, men på denne Digital Camera Advisor bliver du guidet gennem
junglen og bliver stillet en masse spørgsmål omkring dine behov. Derpå
kommer advisoren ud med nogle prioriterede forslag.
Prøv det, og hvis du så stadig er i tvivl, kan du jo vende tilbage til
gruppen her og få sat det sidste på plads.
Eller alternativt dk.fritid.foto.indkoeb
God fornøjelse.

E/CPH

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-02-09 14:14

Wollesen wrote:
> [...]
> spejlrefleks, specielt fordi den vist nok kan bruges sammen
> med mine gamle Tamron objektiver med en Nikon adapter.

Hvis det er for at genbruge et par 10 år gamle tamron objektiver med en
adapter, så glem det. Hvis du køber en D200, så køb et moderne objektiv,
med lysmåling og autofokus. Der følger ofte et med, og det er noget bedre.

> [...]
> Nikon'en med div. objektiver bliver "upraktisk" og derfor
> brugt for lidt, hælder jeg måske lidt til Bridgekameraer/dSLR lignende (

Hvis du allerede her er i tvivl, så find noget mindre. Det skal ikke
være en klods, du lader blive hjemme, fordi det er for besværligt. Husk:
det handler om glæden ved at fotografere, og have billeder med hjem.

Så hellere et godt kompaktkamera med et godt objektiv, og evt mulighed
for manuel styring.

> Måske Olympus SP 590UZ, Canon PowerShot SX10 IS eller lignende. (
> prisgruppe kr. 2500 - 3500 )

Du få heller ikke en D200 til 3.500kr...

> Vil nogen hjælpe mig med lidt råd og anbefalinger.

Jeg vil IKKE,

Bo //

Fra : Wollesen

Dato : 07-02-09 14:27

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> manuel styring.

> Du få heller ikke en D200 til 3.500kr...

Tak - fint råd.
Da jeg jo nok er bange for, at det bliver en klods, jeg lader blive hjemme,
vil jeg søge videre i bridgekameraerne.
Er de nævnte Olympus og Canon emner, der er værd at arbejde videre med.

Mvh. Ole

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-02-09 15:46

Wollesen wrote:

> [...]
> vil jeg søge videre i bridgekameraerne.
> Er de nævnte Olympus og Canon emner, der er værd at arbejde videre med.

ingen anelse. Jeg er til store tunge kameraer,

Bo //

Fra : Wollesen

Dato : 07-02-09 16:55

> ingen anelse. Jeg er til store tunge kameraer,
>
> Bo //

OK - tak.

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-09 20:25

> "Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse

> OK - tak.
Hørt!

Min D200 arbejder mest med 18-70 / f:3,5-4,5 - Men kun grundet økonomi...
- Har ikke råd til 17-55 / 2,8...
Men til de mere specielle eksperimenter råder jeg over følgende manuelle
Nikkors:
24/2,8 28/3,5 50/1,4 50/2 105/2,5 135/2,8 og 200/4
Samt AF:
80-200/2,8 samt 60/2,8 makro...

- Når det er sagt vil jeg IKKE undvære min dejlige blyklump!!!

mvh.
Tonni

Fra : Wollesen

Dato : 10-02-09 12:31

> [...]
> prisgruppe kr. 2500 - 3500 )
>
> Vil nogen hjælpe mig med lidt råd og anbefalinger.

Tror jeg er kommet til, at det skal være et bridgekamera, enten
Olympus SP 570 UZ ( evt. vente på SP 590 ) eller Canon Powershot SX10.

Lyder det fornuftigt?

Mvh. Ole