Ny nyhedslæser?
Fra : Vidal

Dato : 05-02-09 21:27

Jeg har opgivet at få min Thunderbird til at virke
tilfredsstillende.

Det, jeg ønsker af en nyhedslæser, er sådan set beskedent.
Det eneste rigtige krav er, at den kan indstilles til
offline brug, altså, den skal kunne gemme meddelelserne
og ikke smide dem bort, når TDCs server gør det.

Jeg bruger Google Groups, når alt andet svigter, men den
er jo noget tung at danse med.

Er der nogen, der har et forslag?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per H

Dato : 05-02-09 21:56

On Thu, 05 Feb 2009 21:27:19 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev:

> [...]
>og ikke smide dem bort, når TDCs server gør det.
>
>Jeg bruger Google Groups, når alt andet svigter, men den

Forte agent, har jeg brugt siden nettet blev opfundet

per

Fra : Vidal

Dato : 05-02-09 22:25

Per H skrev:

> Forte agent, har jeg brugt siden nettet blev opfundet

Jeg har brugt den for nogle år siden, hvor jeg
syntes, den virkede lidt primitiv. Har den fået
en ny brugerflade, eller den sit gode gamle selv?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per H

Dato : 05-02-09 22:38

On Thu, 05 Feb 2009 22:24:44 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev:

>Jeg har brugt den for nogle år siden, hvor jeg
>syntes, den virkede lidt primitiv. Har den fået
>en ny brugerflade, eller den sit gode gamle selv?

ja der er faneblade i den her, der bruges når jeg svarer, så jeg kan
have flere vinduer åbne. men det er minimalt af muligheder jeg bruger,
den skal bare være forholdsvis enkel, og behøver ikke at kunne en
masse,

per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-09 22:53

Vidal skrev:

> syntes, den virkede lidt primitiv. Har den fået
> en ny brugerflade, eller den sit gode gamle selv?

Jeg bruger 1.93 fordi jeg ikke har behov for noget af alt det
krimskrams som de senere versioner har. Og de har alligevel ikke
fået fikset insert-fejlen.

--
Bertel

Fra : Vidal

Dato : 06-02-09 12:09

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg bruger 1.93 fordi jeg ikke har behov for noget af alt det
> krimskrams som de senere versioner har. Og de har alligevel ikke
> fået fikset insert-fejlen.

Jeg elsker krims-krams.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-09 16:44

Vidal wrote:

> Er der nogen, der har et forslag?

Xananews. Husk at slå XML-settings til.
http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

"Registry settings code has been completly rewritten. The registry is
still used by default, but you can use an XML settings file instead by
specifying -XMLSettings on the command line. By default, the settings
are saved in XanaNews.xml in the default messagebase directory. However
you can specify a different file with - eg. -XMLSettings:c:\xn.xml"

Indstillinger har ikke noget at gøre i registreringsdatabasen - der er
mange indstillinger i Xananews.

Gravity:
http://mpgravity.sourceforge.net/

Har brugt dem begge under Windows. Nu anvender jeg Thunderbird, da det
virker i både Windows og Linux med den selv samme konfiguration.

Jesper Poulsen

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 08-02-09 20:39

On Sun, 08 Feb 2009 16:43:41 +0100, Jesper Poulsen wrote:

> Xananews. Husk at slå XML-settings til.
> http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

Den vil jeg kigge nærmere på. Ser tiltalende ud.

> [...]
> are saved in XanaNews.xml in the default messagebase directory. However
> you can specify a different file with - eg. -XMLSettings:c:\xn.xml"

Hvor finder du det? Har kigget i hjælp, men finder overhovedet ikke noget
om XML der.
--
Venlig hilsen
Mikkel

"En tom taxi kørte op foran Christiansborg, og ud steg Naser Khader"

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-09 22:46

Mikkel Mikkelsen wrote:

> Hvor finder du det? Har kigget i hjælp, men finder overhovedet ikke noget
> om XML der.

Det finder jeg på Xananews' hjemmeside under
http://www.wilsonc.demon.co.uk/files/d10/xananews/readme.txt
Funktionen kom i ver. 1.18.1.1

Husker du at tilføje "-XMLSettings" i den genvej der starter programmet?

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-02-09 23:20

Mikkel Mikkelsen skrev:

>Hvor finder du det? Har kigget i hjælp, men finder overhovedet ikke noget
>om XML der.

Du skal selv lave xml filen (i hvert fald efter hvad jeg kan huske), det
gør du lettest ved at højreklikke og vælge ny tekstdokument, og så omdøbe
den til etellerandetellerhvadduvilkaldeden.xml og derefter rette
destinationen til.

evt. kig på vejledningen til at bruge den på en usb-pind på
http://www.archivum.info/alt.comp.freeware/2008-02/msg04524.html

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk