lyd-problem
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 05-02-09 20:47

Hej

Af en eller anden årsag, er der pludselig begyndt at komme støj, når jeg
afspiller musik eller film, hvert 2-3 sek.

Har asus formula maximus MB, hvor jeg bruger S/PDIF udgangen til mine
højtalere cambridge soundworks 250d
http://www.dooyoo.co.uk/audio-output/cambridge-soundworks-megaworks-thx-2-1-250d/

Har opdateret alle drivere til de nyeste, men intet har hjulpet.

Har optaget lyden, på en lille video med mobilos, hvis nogen har mulighed og
tid til at kigge å den.

Mail mig .

mvh

Torben

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 05-02-09 21:10

Torben Jørgensen wrote:
> Af en eller anden årsag, er der pludselig begyndt at komme støj, når jeg
> afspiller musik eller film, hvert 2-3 sek.

Lad os få lidt forhistorie; har PC'en kørt længe (uger/måneder/år), uden
problemer, eller er det en meget ny PC, som kun lige har kørt nogle få
timer eller dage?

> [...]
>
> Har opdateret alle drivere til de nyeste, men intet har hjulpet.
>
> Har optaget lyden, på en lille video med mobilos, hvis nogen har mulighed og

Er der blevet tilføjet eller udskiftet noget hardware for nylig, både
hvad angår internt og eksternt?

> Mail mig .

Sådan fungerer det ikke.
Nyhedsgrupper er diskussionsfora, ikke supportfora.

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 05-02-09 22:15

Hej Jens,

Nej der er ikke blevet udskiftet nogen dele. Computeren er en jeg selv har
samlet, med en kammerat og den har fungeret upåklageligt indtil nu (ca. ?
år) Der ligger windows xp på, og den er udstyret med 4 gb ram, af rimelig
kvalitet (Geil) samt geforce 8400 gts kort
problemet er opstået for nylig - men kan ikke lige sige i hvilken
forbindelse. Lagde først mærke til det, efter at have opdateret world of
warcraft til med sidste patch. Det virker nærmest som værende en slags
skratten der kommer ind over og ligesom laver en lille ekko. jeg kan ikke
forklare det bedre beklager.

Den er sat op med standard bios, og er ikke på nogen måde OC. Alle settings
default.

Jeg har nyeste kodec fra k-lite installeret: 4.5.3

> Sådan fungerer det ikke.
> Nyhedsgrupper er diskussionsfora, ikke supportfora.

Point taken.

mvh

Torben

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gmfh2u$20kh$1@newsbin.cybercity.dk...

Fra : Peter

Dato : 05-02-09 23:08

"Torben Jørgensen" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> settings default.
>
> Jeg har nyeste kodec fra k-lite installeret: 4.5.3

Er der sat flueben i "slå fra" ved AUX?

PeterB

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 05-02-09 23:15

Hej Peter

hvor er vi lige henne? I egenskaber for lyd og lydenheder, har jeg ikke
nogen der hedder "aux"

/Torben

Fra : Peter

Dato : 06-02-09 14:02

> Hej Peter
>
> hvor er vi lige henne? I egenskaber for lyd og lydenheder, har jeg ikke
> nogen der hedder "aux"
>
> /Torben

Det har jeg sgu da heller ikke mere i min computer, som kører med et Realtek
onboard lydkort, så den mulighed har man tilsyneladende fjernet.
Et flueben i AUX var eller mange gange årsag til skratten, når man f.eks.
kørte med musen.

PeterB

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-02-09 11:05

Torben Jørgensen <torben@FJERNDETTEka-net.dk> wrote:

> [...]
> indtil nu (ca. ? år) Der ligger windows xp på, og den er udstyret med
> 4 gb ram, af rimelig kvalitet (Geil) samt geforce 8400 gts kort

OK ... det skulle virke. Har mobo også on board grafik, og er det disablet.
Medens du er inde i bios, så sluk lige for de seriel- og parallelporte, du
ikke bruger. Hvis der er et floppydrev, som du alligevel næsten aldrig
bruger, så prøv også at slå det fra, så der ikke allokeres hverken adresse
eller interrupt til det.

> problemet er opstået for nylig - men kan ikke lige sige i hvilken
> forbindelse. Lagde først mærke til det, efter at have opdateret
> world of warcraft til med sidste patch.

OK, ud med den, bare for at se om det løser det, og find vej til deres
supportforum, måske er det 12046848778 andre, som har samme problem.

> Det virker nærmest som
> værende en slags skratten der kommer ind over og ligesom laver en
> lille ekko. jeg kan ikke forklare det bedre beklager.

Fint forklaret, jeg har en maskine med via chipsæt, den gør også sådan når
den har travlt, men nu hvor den har fået ALLE bundkort drivere installeret
virker den i det mindste ....

> Den er sat op med standard bios, og er ikke på nogen måde OC. Alle
> settings default.

Ofte et godt udgangspunkt, men når der er pres på resourcerne skal man se om
man kan spare nogle hw allokeringer væk. Først "load failsafe", så "load
optimal" og så går du ind og slår porte og diskcontrollere, som du ikke
bruger fra. Vent lige med at afinstallere den patch du nævnte, hvis nu det
her løser det. Jeg tror nok det var ovre i .drev, jeg postede et link til et
program som tester driver latenstider ..... noget med en som spurgte om nyt
drev til en gammel bærbar, han ville bruge til lyd, jeg syntes det ville
være en god idé lige at sikre sig at den kan bruges til det først ...

> Jeg har nyeste kodec fra k-lite installeret: 4.5.3

Aner ikke hvad det det er. En gang imellem er "nyeste" også det, som er
testet mindst.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 21-02-09 00:10

Hej Igen.

Har siddet og grublet over det, og årøvet alverdens ting, men ligelidt hjalp
det. Tilfældet var så at der kom problemer med den nyeste wow patch, så jeg
skulle installere wow igen fra et tidligere gemt tidspunkt. Efter dette, er
alting løst

Men ellers tak for hjælpen.