Læsning af kirkebog
Fra : RUPO

Dato : 04-02-09 01:15

Jeg vil gerne have hjælp til tydning af kirkebog for Klakring sogn
Vejle amt 1783-1814 opslag 81 Der står Dom 7 p trin ----
jeg kan læse til og med Bodil Marie Pedersdatter og hvad står der så
indtil : som barne fader er angivet Adam Andersen geworben soldat af
det aarhusianske regiments 7 afd.

Fra : J. H. Larsen

Dato : 04-02-09 17:03

Der er eet ord, jeg ikke har et bud på, men det står sikkert for
Gudmor.
Ellers tror jeg på dette:

..... hendes Barn døbt nom: (ved navn) Anders ...?... Morten Sørensens
Hustrue. Test: Rasmus Jensens Karl Niels, Jens Bondes Karl Jørgen,
Niels Hiulmands
Søn Jens og Jens Bondes Hustrue ....

Hilsen J.H. Larsen

Fra : J. H. Larsen

Dato : 04-02-09 17:08

Mig igen.
Jo det må være Susc: - forkortelse af Susceptrix, som er latin
for gudmor