Av av av. Energi bevidsthed
Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 21:28

Jeg sad lige og så nyheder (DR1)

i 2020/2030 vil Sverige være helt fri af olie. Dvs at ALT energi til skal
komme af atomkraft, vindenergi, biobrændsel etc etc

Det er om 11 år. Idag kan man købe en Toyota Prius kombibil, og det er vel
nærmest det. At tænke sig at vi om 11 år er afhængig af brændselsceller,
atom etc ( dvs el motor på en eller anden vis).

Jeg ved ikke med jer, men selvom den hurtigste mc vist nok pt er en
eldreven, så siger min mavefornemmelse mig, at det IKKE er det samme som den
dybe rumlen fra en stor række-4 (eller hvad I andre nu er til :)

Ja ja, vi er ikke sverige, meen mon ikke man kigger hvad der sker omkring
en...

Mvh TP
K1200RS+CBR1000SC21 - begge forslugne række-4ere (10-14km/l)
Fabia Greenline - til konen. Ren diesel, der forøvrigt kører længere på
literen (21-28) end en Prius...

Fra : Armand

Dato : 05-02-09 21:46

news.tele.dk skrev:
> [...]
> skal komme af atomkraft, vindenergi, biobrændsel etc etc
>
> Det er om 11 år. Idag kan man købe en Toyota Prius kombibil, og det er

Mon ikke at det er energi-sektoren og ikke transport-sektoren
at der tales om :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 22:07

> Mon ikke at det er energi-sektoren og ikke transport-sektoren
> at der tales om :-/
>
> --
> Armand.
-------
ja jeg VED jo godt at man altid skal linke. Jeg har lige søgt, og det jeg
umiddelbart fandt var et link til aftonbladet.se. Snakken går mest på at
der i alt der her er et 'go' til mere kernekraft, men der er også lidt om
det andet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4335695.ab

Bensinbilar avskaffas
Ett av de mer dramatiska inslagen är beslutet att successivt avskaffa bilar
som går på bensin och traditionell diesel under de närmaste tjugo åren.
- Vi ser framför oss att efter 2030 ska alla bilar klara sig utan fossila
bränslen, säger KD-ledaren Göran Hägglund.
Gäller det även tung trafik som lastbilar och bussar?
- Ja, det gör det.
Hur ser alternativen ut, förutom el och etanol?
- Främst syntetisk diesel och olika andra former av biodrivmedel.

I må selv bruge translate.google.com eller hvad I vil til at oversætte til
dansk

Og hvem kan ikke bruge en billig volvo om 10 år... om ikke andet, kan den da
trække en stor mc-trailer

Fra : Glavind

Dato : 05-02-09 22:58

news.tele.dk skrev:
> [...]
> K1200RS+CBR1000SC21 - begge forslugne række-4ere (10-14km/l)
> Fabia Greenline - til konen. Ren diesel, der forøvrigt kører længere på

Jeg ville allerede nu begynde at hamstre benzin

Mvh
Glavind

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 06-02-09 09:23

"Glavind" skrev
> Jeg ville allerede nu begynde at hamstre benzin
>
> Mvh
> Glavind
************
Mad Max tilstande

(For de "unge" : http://www.scope.dk/film.php?id=4630 )

23 dage til 1. marts.
--
/Jens S., Esbjerg
SYM Jet 100, GS 500 F

Fra : AndersH

Dato : 06-02-09 15:38

"Jens S., Esbjerg" <NoRespond@a.dk> skrev i en meddelelse

> 23 dage til 1. marts.

Men hvor mange til det stopper med at sne? :-/
Der faldt sne her i Svendborg, og de har saltet.. øv bøv, jeg ville ellers
gerne ud og køre.. forsikringen dækker, har helårs dækning hehe

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 06-02-09 15:53

Jens S., Esbjerg skrev:
> "Glavind" skrev

> ************
> Mad Max tilstande
>
> (For de "unge" : http://www.scope.dk/film.php?id=4630 )

Ak, hvor du dog kan få en til at føle sig tudsegammel

Lidt i samme stil som da min datter for ca. 5 år siden pludselig
flegnede helt ud over at jeg havde Grease stående blandt mine
vinylplader - Grease var dengang absolut kult på hendes efterskole og
hun MÅTTE simpelthen låne det orignale fortidslevn med, dels for at
flashe og dels for vitterligt at høre original-udførelsen på den
"damper" af en pladespiller der stod hengemt i et skab i
musik-klasseværelset

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-02-09 10:19

> Lidt i samme stil som da min datter for ca. 5 år siden pludselig
> flegnede helt ud over at jeg havde Grease stående blandt mine
> vinylplader.

Jeg er gymnasielærer og plejer at fortælle mine elever, at jeg er så
gammel jeg kan huske en verden uden mobiltelefoner og internet, samt kan
huske Michael Jackson som neger og da "Last Christmas" blev spillet for
første gang.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Armand

Dato : 07-02-09 12:18

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> Jeg er gymnasielærer og plejer at fortælle mine elever, at jeg er så
> gammel jeg kan huske en verden uden mobiltelefoner.........

Mobiltelefoner!
Ja, dér kan man sq selv føle fremskridtet!
Da vi startede vores lokale RR-projekt for 12 sæsoner siden kom vi
hurtigt i tanke om problematikken i at stå med en flok ustyrlige unger
på 100km's motorcykel langt ude på Lars tyndskids mark med en lille km
til nærmeste mønttelefon. én af kommunens ungdomsklubber havde anskaffet
sig en mobiltelefon som nødaggregat når de var på fjorden i klubbens
jolle og dén måtte vi køre 2X8 km for at hente bringe i.f.m. den
ugentlige RR-dag.
Allerede året efter havde den første blandt vi "arrangører" fået sig en
firma-telefon som sparede os for det ekstra kørsel.
Længe inden at jég fik min første mobil-telefon (fordi jeg arvede fruens
første da der gik gadget i hende) havde også flere af de deltagende
unger fået sig én!
I dag er dækningen på pladsen sikkert pænt over 100% på sådan en
almindelig Mandag aften

Udviklingen ér gået stærkt, og jeg synes at kunne spore det på arbejde,
hvor der ikke har nået at blive sat normer for tilstedeværelse og brug
af mobiltelefoner: Mester kan til tider godt brokke sig over at man
bruger arbejdstiden til at SMS'e/telefonere, men modsat irriteres han
også over hvis man er sendt på udejob og han ikke kan komme igennem til
ens mobiltelefon p.g.a. glemt/slukket/løbet tør.
Selv en ting som det udskældte rygeri, er der til forskel ingen der tør
brokke sig over tidsforbruget ved - Ja, der bygges ligefrem seperate
rygefaciliteter til rygerne

--
Armand.

Fra : oz3bto

Dato : 06-02-09 03:42

"news.tele.dk" <nomail> skrev i en meddelelse
> [...]
> K1200RS+CBR1000SC21 - begge forslugne række-4ere (10-14km/l)
> Fabia Greenline - til konen. Ren diesel, der forøvrigt kører længere på

Mindes at motoren på en y2k kunne laves til at køre på planteolie hvilket da
mig ´bekendt kaldes bio brændsel :D

Fra : AndersH

Dato : 06-02-09 15:35

> [...]
> vel nærmest det. At tænke sig at vi om 11 år er afhængig af
> brændselsceller, atom etc ( dvs el motor på en eller anden vis).

Fuck yeah, gi' mig en atomreaktor-drevet motorcykel på 100kg og med 400hk,
0-300km/t på 7 sekunder.. Hvis man crasher skal man ikke være bange for at
ende som en grøntsag, for man er 100% sikker på at omkomme pga. stråling. JA
TAK!

> Jeg ved ikke med jer, men selvom den hurtigste mc vist nok pt er en
> eldreven, så siger min mavefornemmelse mig, at det IKKE er det samme som
> den dybe rumlen fra en stor række-4 (eller hvad I andre nu er til :)

De må putte et anlæg på, og så nogle højttalere.. og så simulere lyden

Mvh Anders

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 06-02-09 14:45

AndersH skrev den 06 feb 2009 i

> De må putte et anlæg på, og så nogle højttalere.. og så simulere
> lyden

Nix, det klares med tøjklemmer og pap

Fra : Armand

Dato : 06-02-09 15:58

Arne Lorenzen skrev:
> AndersH skrev den 06 feb 2009 i

> Nix, det klares med tøjklemmer og pap

Nu er det sq DIG der er en oldsag!

Hvad skal man dog med sådant low-tech gadget, når man kan købe sig til
nedenstående!?

<http://www.amazon.com/Zefal-Vroom-Bicycle-Accessory-engine/dp/B000AO3FQM>

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 06-02-09 21:03

Armand skrev den 06 feb 2009 i

> Nu er det sq DIG der er en oldsag!
>
> Hvad skal man dog med sådant low-tech gadget, når man kan købe sig
> [...]

Hæ!

Alt som vi eller dem før os (op)fandt er merkantiliseret og gjort til
genstand for ussel profit. Enhver gadgets kan købes, og fantasien har
fået trange kår...

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk