"Stærekasser"
Fra : Finn Autzen

Dato : 05-02-09 10:58

Er der nogen der kan fortælle lidt om
de såkaldte stærekasser.
Er det som i Norge og Sverige hvor der er
annonceret med skilte hvor der er fotokontrol,
eller er det det sædvanlige juks med danske
pengemaskiner uden tanke for det
trafiksikkerhedsmæssige.
Jeg mener, at hvis der er skilte med fotokontrol,
så ville de virke næsten 100% på farten.

Finn VFR800

Fra : Grunnet

Dato : 05-02-09 12:43

"Finn Autzen (slet BXKY5)" <autzen@BXKY5post10.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> trafiksikkerhedsmæssige.
> Jeg mener, at hvis der er skilte med fotokontrol,
> så ville de virke næsten 100% på farten.

Der er skiltet og alligevel tog de knap 1500 billeder den første uge !
http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/ATKstatusuge1_22012009.htm

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Per Christiansen

Dato : 05-02-09 21:31

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse

> "Finn Autzen (slet BXKY5)" <autzen@BXKY5post10.tele.dk> skrev i
> meddelelsen news:12338283420.678255517058581@dtext.news.tele.dk...

Der er skiltet men disse skilte faler rimeligt godt sammen
med farverne på de andre skilte altså blå og hvid, så
hvis man er lidt uopmærkso så køre man forbi skiltet
uden at se hvad det var.
Men de skal jo også tjenes hjem de stærekasser.

Her i Kalundborg der holdt de ikke ret lang tid, det ene
blev skudt og det andet blev malet over så det bliver en
dyr fornøjelse.

Fra : oz3bto

Dato : 06-02-09 03:46

"Finn Autzen (slet BXKY5)" <autzen@BXKY5post10.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:12338283420.678255517058581@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> trafiksikkerhedsmæssige.
> Jeg mener, at hvis der er skilte med fotokontrol,
> så ville de virke næsten 100% på farten.

De skal bare sætte dem lige så tæt som i norge også huske skilte så skal
danskerne nok lære at køre pænt

Vi talte 8 styk på under 10km 7 af dem var med på rutebeskrivelsen fra den
norske version af dgs.dk

ok de patruljere også lidt .. på motorvejen mellem Hønefoss og Larvik mødt
vi 14 politi biler der kom i modkørende bane med under 1½min imellem hver
bil :D
Der lå så 10-15 cm sne på vejen og ok trafik, så kørte ikke videre stærkt