MS Windows
briani 27239
Recovery DVD til Acer Aspire T180.
Fra : Thomas

Dato : 05-02-09 16:45

Hej Alle.

Hvis jeg har fat i den forkerte nyhedsgruppe, så håber jeg at I vil hjælpe
mig på vej til den rigtige.

Min søn har fået et kedeligt problem, som jeg heller ikke kan se løsningen
på.
Han har en Acer Aspire T180 som kører Windows Vista.
AMD 3200+, 2,5GB ram. ATI X1900.

Han har nu efterhånden kommet til det punkt hvor han fornemmer at en total
geninstallering af Vista er på høje tid, efter at have fornemmet at hans Pc
er blevet "langsom" som han beskriver det.

Vi har så ville lave en genetablering af systemet til "fabriks
indstillingerne", men fandt ud af at til dette skulle bruges en "gen
etablerings DVD" vi åbenbart selv skulle have lavet via et program som
hedder eRecovery på hans maskine.
Dette program kan åbenbart lave et "udtræk" af Windows Vista, så han altid
kan komme tilbage til fabriks indstillingerne.
Det er ikke en decideret Backup, men snare en etablering af en recovery DVD,
så det skulle godt kunne lade sig gøre at lave denne DVD nu på dette
tidspunkt.

Problemet er så at når vi forsøger at brænde denne DVD inden fra eRecovery
programmet, så bliver vi ved at få en "Fejl kode 3".
Det er på det tidspunkt hvor den skal indlæse filer eller brænde på skiven
at den stopper. Det virker som om den slet ikke spinder DVD'en op, eller
læser filer ind inden den kommer med fejlen.

Sønnen har så hængt i røret hos Acer Hotline mange gange nu, og han har
prøvet flere Patches og opdateringer, men lige meget hjælper det, og selvom
han har min fulde støtte, da problemet er realt nok, så kunne det godt lyde
som om de er en smule trætte af ham hos Acer.
De kan ikke hjælpe ham mere, siger de.
De siger at selvom disse recovery DVD'er før kunne fås frit hos Acer
Danmark, så har de en ændret politik fra Juni i år om at de nu forlanger Kr.
400.- for et sæt recovery DVD'er.

Derfor er spørgsmålet så om nogen kan hjælpe med sådan nogen Vista
genetablerings DVD'er til en Acer Aspire T180?
Jeg ved ikke om det er en eller to der behøves. Der var et styk tom brændbar
DVD med i kassen engang, så det formodes kun at dreje sig om en enkelt DVD.

Som udgangspunkt er maskinen fri for virus og ligeledes scannet for spyware
mm.
Alt hjælp, selvfølgelig også tips og tricks, modtages meget gerne,

Thomas.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 05-02-09 17:32

"Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tidspunkt.
>
> Alt hjælp, selvfølgelig også tips og tricks, modtages meget gerne,

Det kunne tyde på at jeres brænder er i udu.
Men I burde kunne lave en "fabriks indstilling" inde fra computerens skjulte
partion.
uden DVD'en
I Acer Erecovery management vælg restore your systems factory defaults.
se side 3 her
ftp://ftp.support.acer-euro.com/desktop/empowering_technology/User%20Guides%201.x/acer_erecovery_management_dt.pdfmvhBc

Fra : Bjarne Chr

Dato : 05-02-09 17:35

"Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> skjulte partion.
> uden DVD'en
> I Acer Erecovery management vælg restore your systems factory defaults.
UPS her
ftp://ftp.support.acer-euro.com/desktop/empowering_technology/User%20Guides%201.x/acer_erecovery_management_dt.pdf

Bc

Fra : Thomas

Dato : 06-02-09 08:20

> UPS her
> ftp://ftp.support.acer-euro.com/desktop/empowering_technology/User%20Guides%201.x/acer_erecovery_management_dt.pdf
>
> Bc

Hej Bc.

Tak for tippet.
Vi har dog fulgt denne beskrivelse meget nøje, og der sker det at efter man
har valgt "recovery" delen, så skal maskinen genstarte for at lave denne
gendannelse uden systemet er "i brug". Når denne genstart finder sted, sker
der så desværre bare det at maskinen booter op på helt normal vis, og intet
sker ud over at Vista starter op ganske som altid.

Vi har også forsøgt, ud fra beskrivelsen, at trykke Alt+F10 under opstart
for at få adgang til eRecovery i en slags Dos mode.
Dette fungerer desværre heller ikke.
Vi er dog lidt i tvivl om dette kun er en feature der virker på bærbare, da
vi har læst os til dette tricks i div. forums.

Vi kæmper lidt videre og håber på at se lyset, men tak for input og links.

Thomas.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 06-02-09 17:34

> [...]
> vis, og intet sker ud over at Vista starter op ganske som altid.
>
> Vi kæmper lidt videre og håber på at se lyset, men tak for input og links.

Det lyder ikke godt, så tror jeg heller ikke på at I kan få brændt en DVD
Har I prøvet om I kan brænde en image af den nuværende disk til D drevet.
"det har så bare den ulempe at så bliver computeren som den er nu"
Gud ved om recovery funktionen har virket fra ny af.
Hvor gammel er den T180.
Der burde nemlig have dukket en advarsel op om at få lavet de DVD skiver
hver gang computeren blev startet.
Bc

Fra : Thomas

Dato : 07-02-09 08:15

> Hvor gammel er den T180.
> Der burde nemlig have dukket en advarsel op om at få lavet de DVD skiver
> hver gang computeren blev startet.
> Bc

Hej igen.

Endnu en gang tak for din interesse i sagen.
Der er sket en udvikling i sagen, som faktisk har løst problemet.

Vi kom også til den konklusion at den eRecovery funktion der var i sin
nuværende stand ganske enkelt ikke kunne virke korrekt, da mange af de
forskellige tips og beskrivelser af systemet vi havde, overhoved ikke gav de
muligheder vi forventede.

Vha. lidt hypnose og andre kriminal tekniske spørgsmål til sønnen, så viste
det sig at han engang havde forsøgt sig med en dualboot funktion, hvor han
både kunne køre sin nuværende Vista, men samtidig også en XP.
Dette var nok til at mistænke alt omkring boot af Vista og ødelagte
partioner osv.

Men da alt så mest håbløst ud, roede jeg rundt i gamle Backups, og fandt
faktisk en Fuld HD backup af sønnens computer, som var blevet dannet ca. 10
dage efter hans konfirmation, hvor han fik sin maskine i Maj 2007.

Denne backup blev indlæst, og sørme om ikke ALLE tidligere partioner var
beskrevet i Backuppen, inkl. den meget vigtige X: partion, som netop
indeholdt disse recovery data.

Maskinen stod så pludselig som fuldstændig hjernevasket og resat, og vi
kunne uden problemer gå ind i eRecovery, efter at have fået de advarsler som
Bc beskriver, og lave vores forskellige recovery DVD'er.

Så var der kun tilbage at opdatere maskinen med de 60-70 Vista opdateringer,
og selv Norton antivirus kom og sagde tillykke med den nye
prøveperiode på 60 dage osv osv...

Vi takker for den viste interesse i vores sag, og det endte jo så lykkeligt.

Thomas.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 07-02-09 10:32

"Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk> skrev i meddelelsen

<Snip>
> [...]
> både kunne køre sin nuværende Vista, men samtidig også en XP.
> Dette var nok til at mistænke alt omkring boot af Vista og ødelagte

Bingo- ja hypnose og kriminal tekniske spørgsmål er sagen
Og nu kommer det fine ved Acer Recovery
Når nu sønnen har trimmet sin computer og den kører tip top
Så laver han en ny recovery enten til D drevet eller til 2 Dvd'er
eller helst begge dele.
Så slipper I for at gå helt tilbage til fabriksindstillingerne.
Bc

Fra : ER

Dato : 05-02-09 21:01

Thomas skrev:

> De siger at selvom disse recovery DVD'er før kunne fås frit hos Acer
> Danmark, så har de en ændret politik fra Juni i år om at de nu forlanger Kr.
> 400.- for et sæt recovery DVD'er.

er pc'en 400,- kr værd? så køb de dvd og du er sikret fremover. Ringe
pris for et sæt dvd der får pc til at fungere optimalt igen.

mvh Erik

Fra : Thomas

Dato : 06-02-09 08:25

"ER" <dslxxxxx@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> er pc'en 400,- kr værd? så køb de dvd og du er sikret fremover. Ringe pris
> for et sæt dvd der får pc til at fungere optimalt igen.
>
> mvh Erik

Hej Erik.

Tak for din ide, som vi slet ikke havde overvejet...

Det ville bare være synd hvis vi gjorde sådan hver gang, da gruppen her
ville miste lidt af gnisten.
Det er jo netop teknikken og "nørderiet" som driver os alle herinde.
Selvfølgelig på meget individuelle niveauer.

Principielt burde det jo kunne lade sig gøre at lave disse Dvd'er selv.

Men jeg vil da ikke afvise at det ender som du forslår.

Thomas.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-02-09 10:07

"Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk> wrote in

> Problemet er så at når vi forsøger at brænde denne DVD inden fra
> eRecovery programmet, så bliver vi ved at få en "Fejl kode 3".

Måske er DVD brænderen defekt? Kan du brænde skiver på normal vis?

Hvis du ikke kan brænde skiver på normal vis, så kunne det tyde på et
defekt DVD drev. Måske har du mulighed for at låne en ekstern DVD brænder?

Jeg har en Aspire 5920G med Vista Ultimate, og til orientering skulle der 2
DVD skiver til eller 11 CD'ere. Bare så du er forberedt

Fra : Lillian Sivertsen

Dato : 08-02-09 13:40

Hej.
Jeg har selv en Acer travelmate der gør det samme. Men fik at vide ved
supporten, hvis du går der ind Empowering Technology ,der hvor du også
laver recovery dvd klikker du på gendan i stedet for og så bliver din
maskine gendannet direkte fra din harddisk det er efter hvad jeg ved kun
Acer der har det system endnu , men det er meget nemt. MED VENLIG HILSEN
Lillian