MS Windows
briani 27239
Registrering af Windows XP efter reinstall~
Fra : IL

Dato : 05-02-09 09:29

Hej

Min PC var efter 4 års brug ved at blive temmelig sløv, hvorfor jeg til
sidst valgte at formattere harddisken og geninstallere Windows XP.

Jeg aktiverede Windows, som man skal, og jeg prøvede sågar at registrere det
igen, selvom der står, at det er valgfrit. Men når jeg har udfyldt diverse
skemaer og skal til at sende registreringen, så vil systemet prøve at "ringe
op" til Microsoft, og jeg har bredbånd! Så det kan altså ikke lade sig gøre
online, den besked får jeg i hvert fald! Hver uge kommer der imidlertid en
ny påmindelse om, at jeg skal registrere mig, og hver gang skal jeg bagefter
ind og ændre opsætningen i internet til "Ring aldrig til en forbindelse",
hvilket automatisk bliver ændret hver gang, denne påmindelse kommer.

Er der nogen, der ved, hvordan man slipper for denne ugentlige påmindelse?
Jeg håber, at det blot drejer sig om en simpel indstilling i PC'en. Jeg har
prøvet at skrive til Microsoft, men har aldrig fået svar på dette. Jeg har
naturligvis Norton Internet Security installeret, så jeg håber ikke, at der
har indsneget sig en virus i systemet sammen med de utallige opdateringer,
der følger sammen med installationen af Windows.

På forhånd tak.
Venlig hilsen
IL

Fra : Ole C

Dato : 05-02-09 09:55

IL skrev blandt andet:

> [...]
> installeret, så jeg håber ikke, at der har indsneget sig en
> virus i systemet sammen med de utallige opdateringer, der følger

I stedet for at bruge tid på at lede efter en indstillingsfejl, vil det
nemmeste nok være at aktivere hos Microsoft via telefonen.
http://www.microsoft.com/danmark/licens/piracy/activation/piracy_productactivation_howactivationworks.mspx

--
vh
Ole C

Fra : IL

Dato : 05-02-09 10:23

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> I stedet for at bruge tid på at lede efter en indstillingsfejl, vil det
> nemmeste nok være at aktivere hos Microsoft via telefonen.
> [...]
Hej Ole C

Tak for hurtigt svar. Tja, det ender nok med, at jeg må ringe til Microsoft.
Jeg forstår bare ikke disse ugentlige påmindelser (og ændringer i min
internetindstilling) om registrering, når jeg HAR aktiveret produktet -
specielt ikke, når registreringen er valgfri. Jeg forstår heller ikke, at
man i år 2009, hvor jeg vil tro, at meget få mennesker benytter sig af et
modem mere, ikke kan registrere sig via bredbånd.

Venlig hilsen
IL

Fra : Ole C

Dato : 05-02-09 11:20

IL skrev blandt andet:

> [...]
> ændringer i min internetindstilling) om registrering, når jeg HAR
> aktiveret produktet - specielt ikke, når registreringen er valgfri.

OK. Var ikke lige opmærksom på at det var registrering og ikke aktivering
det drejer sig om.
Hm - jeg ville da tro at den holder op med påmindelserne på et tidspunkt,
netop fordi registrering er valgfri.

> Jeg forstår heller ikke, at man i år 2009, hvor jeg vil tro, at meget
> få mennesker benytter sig af et modem mere, ikke kan registrere sig
> via bredbånd.

Det kan man givetvis også. Der må være tale om en indstilling - men jeg tror
ikke jeg ville gide at lede efter den

--
vh
Ole C

Fra : IL

Dato : 05-02-09 13:08

> Det kan man givetvis også. Der må være tale om en indstilling - men jeg
> tror ikke jeg ville gide at lede efter den

> [...]
Hej Ole C

Det, der er så irriterende ved påmindelserne er, at internetindstillingerne
bliver ændret hver gang, meddelelsen kommer, og at jeg får beskeden, at jeg
ikke kan registrere så længe, jeg er offline, og at jeg vil få en påmindelse
om 7 dage. Herefter skal jeg ind og rette indstillingerne tilbage, så jeg
igen kan køre på internettet. Ellers ville jeg være ligeglad. Jeg må så bare
håbe, at den manglende registrering ikke bevirker på et tidspunkt, at jeg
ikke mere kan starte Windows, selvom det er "valgfrit" at registrere, som de
skriver. Det virker bare ikke helt sådan.

Venlig hilsen
IL

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 05-02-09 10:49

On Thu, 5 Feb 2009 09:28:44 +0100, "IL" <ingen@ingen.dk> wrote:

>Hej
>
>Min PC var efter 4 års brug ved at blive temmelig sløv, hvorfor jeg til
>sidst valgte at formattere harddisken og geninstallere Windows XP.
Har du så lavet en slipstreamet version af din installationsCD med SP3
?
Således at du kommer direkte op på SP3.

/Hans

Fra : IL

Dato : 05-02-09 13:01

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du så lavet en slipstreamet version af din installationsCD med SP3
> ?
> Således at du kommer direkte op på SP3.
>
> /Hans

Hej Hans

Nej, det har jeg formentlig ikke - jeg har ikke hørt udtrykket 'slipstream'
før . Men den er gennem alle de automatiske opdateringer, der følger
efter installationen blevet opdateret til SP3. Det, der er mest irriterende
er, at hver gang den påmindelse om registrering kommer, så bliver
internetindstillingerne ændret, så jeg pludselig får beskeden, at det ikke
kan lade sig gøre at registrere så længe, jeg er offline. Hvis jeg ikke
havde det bøvl hver gang, ville jeg være ligeglad med, at påmindelsen kom.
Desværre har Microsoft ikke lyst til at svare mig på hvorfor ;-(.

Venlig hilsen
IL

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 05-02-09 14:49

On Thu, 5 Feb 2009 13:01:06 +0100, "IL" <ingen@ingen.dk> wrote:

> [...]
>havde det bøvl hver gang, ville jeg være ligeglad med, at påmindelsen kom.
>Desværre har Microsoft ikke lyst til at svare mig på hvorfor ;-(.
MS er som reglen til at snakke med, hvis man ellers kan komme igemmen
pr telefon, så jeg syntes du skal ringe til dem.

/Hans

Fra : KentBM

Dato : 05-02-09 16:37

Hans Kjærgaard skrev:
> MS er som reglen til at snakke med, hvis man ellers kan komme igemmen
> pr telefon, så jeg syntes du skal ringe til dem.
Eller også skulle du måske vælge endnu en geninstallation af XP og denne
gang vælge registretion fra. Hvilket selvfølgelig er en tidsrøver, men
så er du over problemet.

--

Kent

Fra : IL

Dato : 05-02-09 18:19

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang vælge registretion fra. Hvilket selvfølgelig er en tidsrøver, men så

Hej KentBM

Hmm, det må jeg lige tænke lidt over. Der var jo intet problem med
registreringen, da jeg købte PC'en i sín tid.

Men tusind tak for deltagelsen til alle. Det er rart, at nogen gider at
hjælpe.

Venlig hilsen
IL