D-Link eller Linksys Trådløs Router
Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 04-02-09 22:28

Hvad mærke ska jeg vælge ???

D-Link eller Linksys ???

Lige for tiden er jeg godt og grundig mega træt af det lort til Linksys,
da jeg hele tiden mister forbindelsen til alle mine multiplayer spil - skide
ireterende.....

Da dem der har D-Link ingen Problemmer har og Linksys går ikke så meget op i
deres Firmware ....

Så for min side står menuen nok på en ny D-Link , da Linksys ikke er til en
skid...

Lars

Fra : Ole C

Dato : 04-02-09 22:58

Lars Skov Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> meget op i deres Firmware ....
>
> Så for min side står menuen nok på en ny D-Link , da Linksys ikke er

Hvorfor spørger du?

--
vh
Ole C

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 06-02-09 01:51

Hva mener du med det spørgsmål Ole ????

vh.

Lars

Fra : Ole C

Dato : 06-02-09 10:13

Lars Skov Jensen skrev blandt andet:

> Hva mener du med det spørgsmål Ole ????

Du spørger jo ikke om noget, men brokker dig over Linksys - og kommer selv
til en konklusion til fordel for D-Link.

--
vh
Ole C

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 06-02-09 13:57

Upppssssala - Hovsa ....

Du har jo fuldstændig ret Ole...*GAMS*

Jamen når Linksys ikke gider og tage sig sammen og lave en ny firmware der
virker,
så må man jo gå til andre midle, hvor alle min gamle og nye venner ,
bare sigder at jeg bare ska købe D-Link , så er alle mine problemmer løst,
samt at D-Link også er et meget bedere mærke end det skod mærke til Linksys
,
der ikke er til en skid aligevel....

Mvh.

Fra : gil

Dato : 06-02-09 11:34

Lars Skov Jensen wrote:

> Hvad mærke ska jeg vælge ???

TRENDnet

--
gil

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 07-02-09 12:01

Lars Skov Jensen wrote:
> [...]
> meget op i deres Firmware ....
>
> Så for min side står menuen nok på en ny D-Link , da Linksys ikke er

Fik du nogen sinde prøvet at installere DD-WRT, som jeg anbefalede dig i
dk.spil.computer?

Det var en WRT54GS v5.1 du havde, ikke sandt?

Jeg har samme model, og har en langt bedre fungerende router efter
jeg skiftede til denne firmware.

Trin for trin guide:
http://www.scorpiontek.org/portal/content/view/27/36/

DD-WRT beskrivelse:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/What_is_%22DD-WRT%22%3F#File_Versions_.28v23.29

DD-WRT firmware-fil:
http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads/obsolete/beta/GENERIC%20BROADCOM%20(Linksys,Asus%20etc.)/dd-wrt.v23%20SP3/07-21-2007/dd-wrt.v23_micro_generic.bin
(Det er denne jeg selv bruger.Kører godt, hurtigt og frem for alt stabilt.)

Oprindelig guide (ret teknisk):
http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5_CFE#h5

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 07-02-09 22:23

Hejsa Henrik...

Nej , det har jeg ikke...
For så udløber 5 års Garntien , og producenten advarer også imod det...
ikk meget hjælp fra Linksys side af , og de gør ikke meget ud af deres gamle
produkter ,
som D-Link Gør .. Konklution - Jeg har lige købt den nyeste D-Link model
inden for N-Serien,
og gud hvor kører det godt nu, samt D-Linke Yder en PERFEKT SUPPORT ,
så gå hjem og pak sammen Linksys.... - Min Mening om Linksys...Aldrig Mere
Linksys...
D-Link er helt klart mit favorit for fremtiden....samt man sparer imellem
25-50% ved at holde sig til D-Link..

Mvh.

Lars

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 08-02-09 14:19

Lars Skov Jensen wrote:
> "Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nej , det har jeg ikke...
> For så udløber 5 års Garntien , og producenten advarer også imod
> det...

Jamen det må du jo så selv om. Jeg kan blot ikke bruge en 5 års garanti til
så meget, hvis routeren ikke virker som jeg ønsker. Så kan man jo ligeså
godt prøve en alternativ firmware, før man smider skidtet ud

Og i mit tilfælde sparede jeg så pengene til en ny router.

Men pøj-pøj med din nye D-Link.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-02-09 00:33

Lars Skov Jensen wrote:

> For så udløber 5 års Garntien , og producenten advarer også imod det...
> ikk meget hjælp fra Linksys side af , og de gør ikke meget ud af deres
> gamle produkter

Gamle og gamle.. jeg tvivler stærkt på at der er de store hardware
forskelle på en B/G router købt i dag vs en købt for 5 år siden. Linksys
WRT54GL er vist stort set identisk med den oprindelige WRT54G.

--
Jesper Lund