Re-flux
Fra : Ralph Køster

Dato : 04-02-09 09:12

Hej.

Jeg har de sidste 6-7 år været ramt af Re-flux, eller problemer med
lukkemekanismen der forhindrer mavesyre at rende op i spiserøret.

I denne omgang var det næsten væk, men pga lidt lagengymnastik, så var det
der igen med det samme.

Jeg har Nexium men det er jo for sent når det først er i gang.

Når først den ulidelige smerte er der, hvad gør man så?
Hvad kan fjerne den?
Det er vel ikke smart at bruge panodil,Pinex eller andre sådanne piller?

Hvilket mad er god og hvilket er skidt?

Ved at citrus, fed mad, for meget mad, mad inden sengetid og røgerivarer
ikke er optimalt.

Men er der noget mad der er specielt godt?

Håber på at høre nogle af jeres erfaringer.

Ralph.

(Mener mit er kommet ved brugen af Letigen hvor jeg ikke har brugt nok væde
ved indtagelse og ikke spist 30 min efter indtagelse).

Fra : Padmé Amidala

Dato : 05-02-09 20:36

I den akutte fase vil jeg tro, at diverse syreneutraliserende midler vil
kunne hjælpe dig. Fx Alminox, Samarin etc...

VH Padmé

Fra : Ralph Køster

Dato : 05-02-09 23:07

Jeg har Nexium og Kuracid. Men det er jo ikke nok. Det er jo heller ikke det
tråden handler om, men om hvad jeg gør NÅR smerten er der og hviklet mad i
af erfaring holder jer fra og om der er noget mad der er specielt godt mod
det.

Ralph.

Fra : Peter

Dato : 06-02-09 22:48

"Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i en meddelelse
> [...]
> det tråden handler om, men om hvad jeg gør NÅR smerten er der og hviklet
> mad i af erfaring holder jer fra og om der er noget mad der er specielt

Er Nexium ikke nærmere et middel mod mavesår?
Netop Nexium fik jeg som forebyggende mod mavesår, men da det gav mig mere
reflux symptomer end normalt, stoppede jeg med at tage dem, og reflux
symptomer fortog sig efter et par dage.
Drik noget kold vand, så snart du mærker en begyndende smerte i brystet. Det
plejer at hjælpe for mit vedkommende.
Ang. mad, så spiser jeg hvad der kommer på bordet, men undgår for meget
kaffe og holder lidt igen med smøgerne.

Peter

Fra : Ralph Køster

Dato : 07-02-09 04:00

Ok.

Jeg har fået Nexium som et syredæmpende middel som jeg skulle tage når jeg
mærkede det var på vej. Når det først var i gang, så er det for sent.
Jeg drikker ikke kaffe (men cola) og jeg ryger ikke.

Men det med koldt vand kan jeg da prøve. Drikker ikke andet end koldt vand
når det står på, men det
er mest fordi jeg ingen appetit har pga smerterne.

Denne gang tabte jeg 7 kg på en uge. Men det er ingen skade til

Men tak for dit indlæg.

Fra : preben nielsen

Dato : 22-02-09 13:59

"Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i meddelelsen
> [...]
> mærkede det var på vej. Når det først var i gang, så er det for sent.
> Jeg drikker ikke kaffe (men cola) og jeg ryger ikke.

Det værste jeg kan gøre er at drikke cola eller andre sukkerholdige drikke
(eller nisseøl) - og især sammen med megen eller fed mad. Det giver kraftigt
bagslag 5 timer senere. Holder jeg mig væk fra dette, så har jeg aldrig
problemer..... så drop din Cola ... helt !

-p

Fra : Jesper

Dato : 07-02-09 23:49

> [...]
> ikke er optimalt.
>
> Men er der noget mad der er specielt godt?
>
> Håber på at høre nogle af jeres erfaringer.

Hej

Jeg får også Nexium hver dag, og når jeg har nogle problemer med refluks
plejer jeg at drikke en masse vand, så går det over evt. tager jeg en ekstra
Nexium.

Jesper