Suzuki GN 400 - et par spørgsmål, samt vur~
Fra : Jebir

Dato : 03-02-09 21:59

Hej alle sammen!

Har besluttet mig for at den gamle cykel skal sælges, efter at have stået
stille flere år...

Cyklen er en Suzuki GN 400 fra 1982 med 27000 på klokken.

Jeg købte den i 2000, og i 2001 er stort set hele ledningsnet og hvad dertil
hører skiftet.
Det var min første cykel, og efter et par år var de 400ccm liiiige i
underkanten, og bilen blev benyttet mere end cyklen, og da jeg sidst på
sæsonen 2002 var så uheldig at leddet på kickstarterarmen knækkede, blev
cyklen pakket væk for vinteren, og har mere eller mindre stået stille siden.
Den har stået i et skur (uden varme, men dog isoleret og cyklen har været
pakket ind), og har været ude med jævne mellemrum for at blive startet og
lige set igennem. Det er dog ikke blevet til mere end det.

Nu har jeg så - som sagt - besluttet mig for at den skal sælges, og har
derfor idag fundet den frem igen. Cyklen er i rimelig stand alt taget i
betragtning, men nu jeg kan ikke få den startet! Det er et stykke tid siden
den sidst har været startet, men den har tidligere stået et godt stykke tid
(6 mdr +) og er alligevel startet stort set uden problemer...

Tidligere har jeg kunnet løbe den igang, men idag blev resultatet at den
flere gange lød som om den var liiiige ved, men alligevel døde...

Jeg har selvf. hældt frisk benzin på inden start (samt tømt karburatoren for
den gamle sjat der stod i).
Desuden er tændrør kontrolleret, uden der er fundet problemer her.

Jeg er ikke så teknisk anlagt ud over dette, og har ingen ide om hvad der
kan være af problemer - kan nogen komme med nogle ideer (ja, benzinhanen ER
åben )?

Som tidligere nævnt er baggrunden for hele misæren at cyklen skal sælges;
jeg er klar over, at der temmelig sikkert er stor forskel på prisen afhængig
af om cyklen kan starte eller ej, men jeg har svært ved at fastlægge en
pris - kan nogen komme med nogle begrundede vurderinger, når jeg fortæller
at;

Cyklen er fra 1982, og har kørt 27000 km.
Den står med plader på, og er altså dansk indregistreret - ingen afgift der
skal betales.
Leddet til kickstarterarmen er knækket - men har tidligere kunnet (og kan
forhåbentlig efter lidt "fejlretning") løbes igang. (Selve armen samt der
hvor den er fæstnet til cyklen er intakt - det er kun det led der drejer den
ud fra cyklen der er knækket.)
Den er repareret(/renoveret) for ~8000 kr i 2001, hvor blandt andet det
meste el er skiftet.
Den har kørt 1 sæson efter den store reparation, og har siden stået i et
isoleret skur hvor den har været pakket ind.
Der er en smule rust på styr og skærme - dog kun overfladisk.

Jeg har kigget mig lidt omkring, men har kun kunnet finde 2 cykler til salg;
begge uden afgift, og sat til salg for 5000 kr.
Da jeg ikke ved hvad afgiften er har jeg lidt svært ved at bedømme prisleje
osv - nogen der kan give en vurdering?

På forhånd tak,
Mikkel

Fra : S.B.

Dato : 03-02-09 23:35

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da jeg ikke ved hvad afgiften er har jeg lidt svært ved at bedømme
> prisleje osv - nogen der kan give en vurdering?

Kan være meget svært at sige, et er hvordan man får forklaret den ser ud,
noget andet er hvad man selv synes.
Formoder den skal synes inden ejerskifte.
Uden syn og en fornuftig stand vil jeg gætte på omkring 7 -8000 kr. (skal
selvf. kunne starte)
Men unden at have set den, er det kun et gæt.

Søren

Fra : Asbjørn

Dato : 03-02-09 17:20

On 3 Feb., 23:34, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:

> [...]
> selvf. kunne starte)
> Men unden at have set den, er det kun et gæt.

Du skal nok overveje om du vil sælge den som "skrot" og lige lave det
mest nødtørftige og finde dig en ny kickstarterarm - eller om du vil
sætte den ordentligt i stand og tjene en lille slat ekstra. Hvis du
ikke har interessen for at pille vil motorcykler tror jeg hurtigt at
samlede udgifter til materialer og dit tidsforbrug ved at få andre til
at lave den for dig eller selv gøre det, overgår de penge du taber på
at sælge cyklen som den er!

Som S.B. skal jeg dog tilføje at det er svært på afstand at se om lige
netop din motorcykel godt vil kunne betale sig at sætte ordentligt
istand med henblik på større overskud ved salg. Jeg ville sælge den
til de 7-8.000 - det lyder som en ærlig pris for et GS400
håndværkertilbud. Hvis den lave km-stand også viser sig på at motoren
kører godt og den generelle grad af slitage er lav, vil jeg nu nok gå
lidt højere...(Spørg mig ikke hvor meget!))

Asbjørn

Fra : Knud Erik Mortensen

Dato : 04-02-09 06:45

Hvor i landet befinder den sig?

Mvh.
Knud Erik

Fra : Grunnet

Dato : 04-02-09 10:13

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for den gamle sjat der stod i).
> Desuden er tændrør kontrolleret, uden der er fundet problemer her.

1: Dødemandsknappen
2: Er der strøm på batteriet

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : jebir@jebir.dk

Dato : 04-02-09 04:05

> Hvor i landet befinder den sig?
>
> Mvh.
> Knud Erik

Den står i Holstebro

- Mikkel

Fra : jebir@jebir.dk

Dato : 04-02-09 04:05

> 1: Dødemandsknappen
> 2: Er der strøm på batteriet

1; står rigtigt
2; nej, men den ladede lidt mellem startforsøgene, og instrumenterne
lyste
som de skulle mens vi forsøgte at starte

- Mikkel

Fra : Grunnet

Dato : 04-02-09 12:11

> [...]

2; nej, men den ladede lidt mellem startforsøgene, og instrumenterne
lyste
som de skulle mens vi forsøgte at starte

Der skal faktisk være godt med strøm på batteriet for at tændrørene kan
afgive en ordentlig gnist.
Det er ikke nok at se der kommer gnist på tændrøret når det er pillet ud af
motoren.
Prøv at fuldlade batteriet inden næste startforsøg.