Ventil slibe fif
Fra : Carsten

Dato : 02-02-09 17:52

Hej
Er ved at slibe ventile,
men den fandens suge kop hopper hele tiden af
har i et godt fif

MHV
Carsten

Fra : Søren Ottosen

Dato : 02-02-09 18:48

> Hej
> Er ved at slibe ventile,
> men den fandens suge kop hopper hele tiden af
> har i et godt fif

Tag den fra oversiden med en akkuboremaskine.

Søren

Fra : Western

Dato : 02-02-09 19:13

"Søren Ottosen" <lll@lll.dk> skrev i en meddelelse

> Tag den fra oversiden med en akkuboremaskine.

Det lyder som en dårlig idé. Når man lapper (ikke sliber!) ventiler bør
man bruge oscillerende bevægelser, ikke roterende, for at undgå
slibespor rundt langs hele tætningsfladen. Hvis din boremaskine kan køre
frem og tilbage ligesom en elektrisk tandbørste, så kan den lave
bevægelsen, men jeg tvivler på at man vil have ordentlig føling med
processen.

--

Leif Westen

Fra : Leif

Dato : 02-02-09 19:34

"Carsten" <spam@spam.dk> skrev i meddelelsen news:498724d7$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
> Er ved at slibe ventile,
> men den fandens suge kop hopper hele tiden af
> har i et godt fif
>
> MHV
> Carsten

Hvad med at sætte en magnet på i stedet for sugekoppen?

F.eks. fra en gl. harddisk - der sidder nogle (2) gode og
stærke magneter - kun 2-3mm tykke og med form som
en 1/5 del af en cirkel med diameter 70mm.

Måske skal længden tilpasses dine ventilers størrelser.

Jeg kan forestille mig, der kunne bores et hul gennem den,
lidt undersænkning til en bette skrue og voila har du nok
landets ensste magnetiske ventiler.

Glæd dig så over hvad det betyder for dine brændstofblandingers
hvirvler inde over stemplet. Du har sikkert hørt om alt det gode
som magnet-armbånd og madrasser gør ved folk over det
ganske land

Mvh, Leif

Fra : Bill C.

Dato : 02-02-09 20:25

"Carsten" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er ved at slibe ventile,
> men den fandens suge kop hopper hele tiden af
> har i et godt fif
>
> MHV
> Carsten

Jeg bruger altid en 25 - 30cm benzinslange fastspændt til
vippetøj/knastaksel enden af ventilen med en ledningsstrip. Slangen rulles
mellem hænderne.
Eneste ulæmpe er at man ikke kan få hele ventilen ud af guiden uden at
klippe
fastspænding.
Bill

Fra : Carsten

Dato : 02-02-09 21:08

Bill C. wrote:

> [...]
> mellem hænderne.
> Eneste ulæmpe er at man ikke kan få hele ventilen ud af guiden uden at
Du er inde på noget der skal præves af
Mvh
Carsten

Fra : Carsten

Dato : 03-02-09 21:26

Carsten wrote:

> Du er inde på noget der skal præves af

Det fungere fint jeg havde lige et stykke slange som kunde gå stramt indover
ventil skaftet, men det er ikke særligt effektivt at rulle et stykke slange
i hånden så en 10mm rundstok der lige er drejet ned til 5.5mm i den ene
ende så langen lige kan gå på, så virker det

Carsten

Fra : Bill C.

Dato : 04-02-09 10:23

> [...]
>>> fastspænding.

> [...]
> i hånden så en 10mm rundstok der lige er drejet ned til 5.5mm i den ene
> ende så langen lige kan gå på, så virker det

Fint Carsten, det prøver jeg!
Bill

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 20:30

On Mon, 02 Feb 2009 17:52:24 +0100, Carsten wrote:

> Hej
> Er ved at slibe ventile,
> men den fandens suge kop hopper hele tiden af
> har i et godt fif

En smule fedt, eller olie på overfladen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Carsten

Dato : 02-02-09 21:07

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> En smule fedt, eller olie på overfladen.
det duer slet ikke så sider den slat ikke fast

MHV
Carsten

Fra : Armand

Dato : 02-02-09 21:57

Carsten skrev:

> det duer slet ikke så sider den slat ikke fast

Dårlig sugekop!
Køb et ordentligt værktøj :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 23:52

> Dårlig sugekop!
> Køb et ordentligt værktøj :-|

Enig med Armand, har også brugt noget fedt de gange jeg har slebet ventiler,
det plejer at spille :)

Mvh
Morten

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-02-09 01:57

On 2 Feb., 21:57, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Dårlig sugekop!
> Køb et ordentligt værktøj :-|

Også min tanke, og måske i kombination af slibepaste på sugekoppen...