Racereport Hyggeman 31./1.
Fra : dots

Dato : 02-02-09 13:53

På tour med Off-road klubben 31/1.

Mødested jylland syd/vestpå, 252 km herfra min bopæl.
Heldigvis havde jeg fået arrangeret transport til mig og den bette Honda.

Planlagt rute på ca 115 km off-road strækning, småveje, markveje, skov og
hedelandskab.
Ikke hardcore modellen, men Hyggeman for alle.

Arrangørerne lagde ud med et morgenbord af den klasse man ellers kun ser på
de dyre hoteller.
Så det tog lidt tid før vi kom afsted.

14 stk m/k på de højbenede og for en gangs skyld var vi hele 3 k på egne
hjul

Efter de første ca 50 km var det frokosttid.
Helt ude på digerne mod vesterhavet syd for Esbjerg, der havde jeg sg aldrig
været før.
Værterne imponerer igen med at diske op med hjemmelavet VARM gullaschsuppe
og hjemmebagte boller, hurtigt opvarmede i medbragt ovn, drevet af medbragt
generator... !!!

Videre ad mindre veje, som ender udi markvej, som blir til hede og skov.
Dette er sagen !
Vi kører efter vanlig off-road turmodel.
Fast førstemand og fast sidstemand.
Ham som kører nr 2 bliver sat af til at vise de andre vej.
Han MÅ ikke forlade sin post før sidstemanden giver tegn.

Jeg er på vej op gennem rækken med god fart.
Jeg har været sat af til at vise de andre vej og overhaler de andre op mod
førstemand, her i noget der ligner mit yndlingsterræn.
Vi kører langs en skov, læbælte ud mod marker på venstre side.
Endelig når jeg op og kan se førstemand godt 60 meter forude, kører nok 70
nu på stenet frossen markvej.

KNALD !!!

Jeg ser det kun i et splitsekund.
Rådyret der springer direkte i mit forhjul.
Når ikke at bremse noget-som-helst.

Jeg gik i jorden med et brag.
Prøvede at komme op at stå men nåede kun op på knæ, helt rundtosset og lagde
mig igen.
Bekymrede medkørere: Er du ok ? Spørger om jeg vil ha' hjelmen af.
Nej, den føles godt at ha' på.
Giv mig bare lidt tid, skal lige mærke efter hva' der er sket, og blive lidt
klarere i bøtten....

Imens finder de lokale folk rådyret, den ligger bare 2 meter fra min Honda
og den bliver aflivet på stedet.
Arrangør ringer og der bliver taget hånd om dyret.

Det gav en pause på ca ½ times tid, nok til at jeg blir klar nok til at
fuldføre de sidste 65 km på en noget medtaget Honda.

Oh, hvor var jeg dog glad for kørelejligheden de 252 km hjem !

Nu føles det bare som om jeg har fået bøllebank overalt fra hoved til hæl.
Intet brækket, bare "flotte" farver og kreative hævelser.
En særdeles venlig tanke til min styrthjelm og alt det andet
beskyttelses-grej som man har på.

Honda står derude med bukket styr, bukket forskive, totalt krøllet venstre
fodhviler og smadret "instrumentbord" eller hva det nu hedder.
Den trænger til en kærlig hånd nu.
Men så er vi også bare SÅ klar igen

- dots -
Honda XR250R
Dansk Off-Road MC Klub
www.dormck.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-02-09 16:59

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Honda står derude med bukket styr, bukket forskive, totalt krøllet venstre
> fodhviler og smadret "instrumentbord" eller hva det nu hedder.

Av-av-av-for s..........
Det er sgu farligt med alt det natur - godt at du slap nogenlunde helskindet
fra det.
"Der blev taget hånd om dyret" - vil det sige at du ikke engang fik et par
bøffer med hjem ?
Det ku du sgu ellers godt ha fortjent, hvis i spør mig

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : dots

Dato : 02-02-09 18:38

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse
> "Der blev taget hånd om dyret" - vil det sige at du ikke engang fik et par
> bøffer med hjem ?
> Det ku du sgu ellers godt ha fortjent, hvis i spør mig

Jeg fik skindet og en bagkølle med hjem.
Mon ikke min bette Honda vil se sej ud med et sædebetræk, den selv har
nedlagt.... ?

dots

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-02-09 19:03

> [...]
>
> Jeg fik skindet og en bagkølle med hjem.
> Mon ikke min bette Honda vil se sej ud med et sædebetræk, den selv har

- hvis der så osse var et gevir til at dekorere hjelmen med

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 23:55

Lyder som en super fed tur, er da ikke særlig misundelig :D Godt at du ikke
brækkede noget, lidt mærker tager tiden jo med sig igen :)

Mvh
Morten
DRZ400S

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-02-09 00:01

On Mon, 2 Feb 2009 13:52:50 +0100, "dots" <dots@tdcadsl.dk> wrote:

Hej Dots.

SNIP ------- En rigtig god historie.

>Imens finder de lokale folk rådyret, den ligger bare 2 meter fra min Honda
>og den bliver aflivet på stedet.
>Arrangør ringer og der bliver taget hånd om dyret.

Vi ændrer lige pseudonym fra Dots til Deerhunter

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : dots

Dato : 03-02-09 17:25

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On Mon, 2 Feb 2009 13:52:50 +0100, "dots" <dots@tdcadsl.dk> wrote:
>>
> Vi ændrer lige pseudonym fra Dots til Deerhunter

Hehe
Drengene i klubben har vist allerede døbt mig og Honda "Roadkill"

dots / Roadkill / Deer Hunter
Man kan jo bli helt forvirret

Skindet er nu afsted mod garveri.
Uha den blir svær at slå med sit nye sædebetræk, for eget hjul nedlagte
råvildt

dots
PS: Er tilmeldt enduro kursus i Sverige, håber ikke min "jagtlykke"
fortsætter for sæson '09..
Og at Elgen i de svenske skove blir hjemme, mens jeg er på farten på de
kanter =

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-02-09 18:31

"dots" <dots@tdcadsl.dk> writes:

> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Hehe
> Drengene i klubben har vist allerede døbt mig og Honda "Roadkill"

Lidt som min gamle XT600Z Ténéré "SheepSlayer"
"Route 287 - Where Men are Men and sheep are nervous ..."

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : dots

Dato : 03-02-09 18:53

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Lidt som min gamle XT600Z Ténéré "SheepSlayer"
> "Route 287 - Where Men are Men and sheep are nervous ..."

Shit
Mener du et FÅR ?
Den kan jo være tung, så'n en svend !
Gik det godt ?

dots

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-02-09 20:38

"dots" <dots@tdcadsl.dk> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> Shit
> Mener du et FÅR ?

Helt korrekt opfattet.

> Den kan jo være tung, så'n en svend !
> Gik det godt ?

Well, fåret blev aflivet. Jeg slap med 3 overrevne ledbånd i venstre
skulder. For mig tæller det som 1-0 i mit favør

(hvor fa'n var nu Ivan's gamle namposting? - dér!)
http://groups.google.com/group/no.alt.motorsykler/browse_frm/thread/b4056e69def58c53

Kai

Fra : dots

Dato : 04-02-09 09:14

> (hvor fa'n var nu Ivan's gamle namposting? - dér!)
> http://groups.google.com/group/no.alt.motorsykler/browse_frm/thread/b4056e69def58c53

Og sikken historie !!!

Pragtfuldt skrevet

dots

Fra : dots

Dato : 04-02-09 10:50

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> (hvor fa'n var nu Ivan's gamle namposting? - dér!)
> [...]
Jeg syns den historie var så god, at jeg blev nødt til at sende linket til
formanden for russerklubben, som pt ikke er helt kampklar pga en operation.
God underholdning hjælper altid.
HVIS nu, han syns lisså godt om den som jeg, - - må den så komme i russer
klubbladet ?
Der er jo lidt russer i den, ihvertfald i de første sætninger

dots

Fra : Armand

Dato : 04-02-09 17:06

dots skrev:
> [...]
> klubbladet ?
> Der er jo lidt russer i den, ihvertfald i de første sætninger

N.A.M er jo den norske news-ækvivalent til D.F.M., og ligesom at man kan
citere indlæg her på gruppen så præcist (á 100%?) som man ønsker, er der
i grunden ingen der kan, endsige har retten til at, frabede sig brug af
offentligt tilgængelige indlæg!
Men derfor er det da alligevel godt at have Kai's ord med på vejen!

"128 måder at tilte på" har jeg forøvrigt på samme måde sakset fra den
engelske mc-nyhedsgruppe!

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-02-09 22:33

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> brug af offentligt tilgængelige indlæg!
> Men derfor er det da alligevel godt at have Kai's ord med på vejen!

Go ahead. Jeg har ingen problemer med at I gengiver i russer-bladet.
Egentlig er der vel Ivan's accept I skal have og ikke min

Kai

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-02-09 23:43

"dots" <dots@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> klubbladet ?
> Der er jo lidt russer i den, ihvertfald i de første sætninger

Forresten: til russerhistorien hører med at Ivan aldrig fik købt sig
en Ural. Han solgte sin SuperMagma (VF750C) i 1998 da han flyttede
hjem fra Oslo og har siden da været "between bikes".

Kai

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-02-09 23:09

On Tue, 03 Feb 2009 20:37:45 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.

> [...]
>skulder. For mig tæller det som 1-0 i mit favør
>
>(hvor fa'n var nu Ivan's gamle namposting? - dér!)

Du er tosset, og Ivan er en god fortæller
Fa'n til røverhistorie )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo