MS Windows
briani 27239
Skriftinstallering...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-02-09 13:25

Jeg har været nødt til at ominstallere min WinXP Pro SP3, da harddisken
stod af. XPPro er nu installeret på en 320gb disk formatteret med MBR
tabel og i NTFS. Det kører i og for sig godt nok, men...

Jeg ville i går tilføje nogle Unicode skrifter til brug sammen med
Openoffice 3 - bl.a. ArialUnicode MS, græske, hebraiske og arabiske
skrifter, men det kunne jeg ikke få lov til. Jeg brugte først
kontrolpanelet 'Skrifter' -> 'Tilføj nye skrifter'. - Intet skete.
Derefter pakkede jeg skkrifterne ud enkeltvis på mit andet bootbare
system - Mac OS X Leopard 10.5.6 på samme maskine og kopierede derefter
skrifterne manuelt til XPs skrivebord, åbnede 'fonts' mappen i XP og
ville så flytte skrifterne ind i mappen. 'Flyttemarkøren' kom fint op,
men skrifterne dukker ikke op i mappen. Copy&paste virkede heller ikke.

Alle skrifter, der skal installeres er Unicode .ttf og .otf - altså
fuldt XP kompatible.

Hvorfor kan jeg ikke flytte/installere på xP? - Jeg får ingen meddelelse
om, at jeg ikke har lov til det... Det er ligegyldigt, om jeg kører
XPPro virtuelt gennem Mac OS X, eller om jeg booter direkte i XPPro.

På en gl. 98sr2US er det intet problem. Jeg kan ligeledes åbne Windows
-> Fonts fra Mac OS X og manuelt kopiere skrifterne fra OS X's
skriftmappe og lægge dem i XP, og de kommer frem i div. programmer som
værende installerede og aktive... Der er ingen skriftstyringssystem på
XP som fx. suitcase, Fusion, FontReserve eller Linotype Fontexplorer.

Hardwareopsætning: MacPro QuadCore 2,66ghz/9gb fysisk RAM.
BUS 0 ID 0, 320gb HD: Mac oS X 10.5.6 Leopard
BUS 0 ID 1, 320gb HD: Windows XP Pro SP3
BUS 1 ID 0, 250gb HD: Mac OS X 10.4.11 Tiger
BUS 1 ID 1, 500gb HD: Venter på det nye SnowLeopard system fra Apple og
måske en Windows 7...

Booted i WinXP viser systemprofil alle 9gb RAM. Og med WinXP booted som
virtuel machine under OS X, er der allokeret 1,5gb RAM til XP og 64mb
til grafikkortet.

...I øvrigt kører en så'n MacPro helt forrygende med XPPro - både
virtuelt og booted. Det giver en utrolig fleksibilitet...

mvh. Erik Richard