Er dette en 64 bit processor?
Fra : Dan Andersen

Dato : 03-02-09 10:28

Den sidder i ALDI´s sidste nye tlbud på en stationær PC:

AMD AthlonTM X2 7750 dual-core processor

har søgt på AMD´s hjemmeside, men der gives ikke nogen entydig information
om dette
Ej heller via Google..

Anyone?
--
Med venlig hilsen - Dan Andersen
Hvad er virkeligheden i virkeligheden??

Fra : SparreZ

Dato : 03-02-09 11:13

Da AMD i starten lancerede 64 bit procsessorer var det f.eks. under navnet
AMD Athlon 64 og senere da de kom med Dual-Core CPU f.eks. AMD Athlon 64 X2

Jeg mener at de nu er gået væk fra "64" navngivningen så de f.eks. kun
hedder AMD Athlon X2, men stadig er en "64 bit" CPU.

Da det er en ny maskine kan jeg ikke forestille mig af det ikke er en AMD64
CPU, men jeg kan jo tage fejl.

Tror faktisk slet ikke AMD og Intel laver consumer CPU'er der ikke er 64
bit. De understøtter jo stadig 32 bit instruktionerne...

Håber det hjalp

--
Christian

Fra : Dan Andersen

Dato : 03-02-09 11:28

"SparreZ" <sparrez@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> bit kan o sletikke køre på en 64 bit maskine og Microsoft har jo også
> specielle 64 bit programmer versioner - så...
Hvis man ikke vil have bøvl med spil og deslige, så er min erfaring, at man
skal holde sig langt væk fra 64-bit.

Fra : SparreZ

Dato : 03-02-09 12:37

> Hvis man ikke vil have bøvl med spil og deslige, så er min erfaring, at
> man skal holde sig langt væk fra 64-bit.

Det har jo ikke noget med CPU'en at gøre. Det er nok nærmere et problem hvis
man vælger at installere et 64bit operativ-system. Her kan der være
problemer med drivere og den software man vælger at installere.

Alle almindelige CPU'er idag der er 64bit understøtter stadig afvikling af
32 bit software.

--
Christian

Fra : Mads

Dato : 03-02-09 16:12

On Tue, 3 Feb 2009 11:27:39 +0100, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

>Hvis man ikke vil have bøvl med spil og deslige, så er min erfaring, at man
>skal holde sig langt væk fra 64-bit.

Det er jo operativsystemet det handler om.
Altså om det f.eks. er Windows XP 32 eller 64 bit.
Du skal køre en 32 bits version af Windows for at
undgå de (få) problemer der er i den retning.

Om CPU'en KAN køre 64 bit er hamrende ligegyldigt
når Windows er 32 bit.

mvh Mads

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-02-09 12:53

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> crashed Echelon writing

> AMD AthlonTM X2 7750 dual-core processor
>
> har søgt på AMD´s hjemmeside, men der gives ikke nogen entydig
> information om dette
> Ej heller via Google..

Så har du ikke søgt godt nok. Efter søgning på amd.com med 7750 får du
resultatet:

http://shor.ter.dk/662170931

Som skriver:

AMD64 Technology = Yes
Simultaneous 32- & 64-bit computing = Yes

Plus en masse andet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-02-09 00:43

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Som skriver:
>
> AMD64 Technology = Yes
> Simultaneous 32- & 64-bit computing = Yes

Jep og det fremgår også inddirekte af Aldis annonce, idet det er anført at
den standard er installeret med 32 bit version, men 64 bit version
medfølger, hvilket jo ikke ville være logisk, hvis ikke processoren
understøttede det.

Kurt

Fra : Dan Andersen

Dato : 08-02-09 13:28

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> den standard er installeret med 32 bit version, men 64 bit version
> medfølger, hvilket jo ikke ville være logisk, hvis ikke processoren

Super.. mine øjne er ikke havd de har været. Så det er rart at få hjælp fra
stærkt seende