Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ftp site til fotos?
Fra : Lars

Dato : 02-02-09 11:29

Hej!

Jeg håber dette er det rigtige sted at stille nedenstående spørgsmål :)

Jeg har en stabel undervandsbilleder fra en live-aboard i Papua New Guinea,
som jeg har lovet at dele med de andre deltagere på turen. Findes der et
(gratis, tak!) ftp site hvor man kan uploade den slags. Helst med password,
så billederne ikke er offentligt tilgængelige.

Jeg har set flere sites til online arkivering/gennemsyn af billeder, men det
virker altid til at være i reduceret format. Jeg er mere på jagt efter et
ftp-site, hvor billederne ligger i det oprindelige format.

(For at give en ide om de datamængderne vi taler om : Der er ca. 400-500
billeder á 3-4Mb per styk og de skal hentes af max. 6 personer fra USA,
Tyskland og Australien).

m.v.h Lars

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-09 12:19

"Lars" <a.b.c@a.c.b> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (For at give en ide om de datamængderne vi taler om : Der er ca. 400-500
> billeder á 3-4Mb per styk og de skal hentes af max. 6 personer fra USA,

Plads på et webhotel koster ikke ret meget, og der kan du og dine brugere
FTP'e så meget i ønsker. Visse hoteller har mulighed for at passwordbeskytte
specifikke underbiblioteker yderligere.

mvh
Joachim

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-02-09 13:18

On 2009-02-02 11:29:19 +0100, "Lars" <a.b.c@a.c.b> said:

> [...]
>
> (For at give en ide om de datamængderne vi taler om : Der er ca. 400-500
> billeder á 3-4Mb per styk og de skal hentes af max. 6 personer fra USA,

I forbindelse med din Internetopkobling har du allerede en
hjemmesideplads med FTP-adgang, hvis du undlader at lave en index-fil,
så er området rimmelig "usynligt". Det er muligt, at der kun er 10-20
Mb diskplads, men det kan vel klares ved, at du lægger billederne til
download i nogle portioer.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Kent Hald

Dato : 02-02-09 18:40

> [...]
>
> (For at give en ide om de datamængderne vi taler om : Der er ca. 400-500
> billeder á 3-4Mb per styk og de skal hentes af max. 6 personer fra USA,

Hej,
Prøv MAGIX.com online Album, der er vist 2 Gb gratis plads, og du kan lave
flere gratis albums,
så du får mere plads.

M.v.h. Kent Hald

Fra : im

Dato : 02-02-09 19:52

On 2 Feb., 18:29, "Lars" <a....@a.c.b> wrote:
> [...]
>
> (For at give en ide om de datamængderne vi taler om : Der er ca. 400-500
> billeder á 3-4Mb per styk og de skal hentes af max. 6 personer fra USA,

Flickr + den her http://blog.wired.com/monkeybites/2007/06/upload_to_flick.html

Virker rigtigt fint, og der er en masse god UW debatgrupper derinde.

mvh Kim Isaksen

Fra : Brian Lund

Dato : 03-02-09 08:06

> (For at give en ide om de datamængderne vi taler om : Der er ca. 400-500
> billeder á 3-4Mb per styk og de skal hentes af max. 6 personer fra USA,
> Tyskland og Australien).

Hvis du har en hurtig upload og/eller en computer du kan/vil lade køre 24/7
indtil filerne er hentet kan du skal lade dem ligge på din egen computer og
køre den som FTP server!

Brian

Fra : emjeppesen

Dato : 03-02-09 10:54

Lars skrev:

>(For at give en ide om de datamængderne vi taler om : Der er ca. 400-500
>billeder á 3-4Mb per styk og de skal hentes af max. 6 personer fra USA,
>Tyskland og Australien).

Ville det ikke værre lettest at smide de billeder på en DVD og så
sende dem med snailmail til vennerne?

Hilsen emj

Fra : Robert Piil

Dato : 03-02-09 11:08

Lars skrev:

> (For at give en ide om de datamængderne vi taler om : Der er ca. 400-500
> billeder á 3-4Mb per styk og de skal hentes af max. 6 personer fra USA,
> Tyskland og Australien).

Jeg kender ikke detlajerne i hvor meget plads man har til rådighed, men
Flickr lyder som en oplagt mulighed. Der kan du i hvert fald styre hvem
der har adgang til dem.

--
Robert Piil

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 03-02-09 13:44

Google er din ven og du kan gøre det på to måder:

1. Benytte Piccasa og opload til dit katalog og give dine rejsevenner
adgang.
2. Oprette en email konto, oprette draft emails (ikke sende)med
billederne vedhæftet. Så sender du id & pw til dine rejse venner og
beder dem om at hente billederne fra email'n (igen uden at sende).

vh. Henrik

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 03-02-09 21:08

Lars skrev:
> [...]
> (gratis, tak!) ftp site hvor man kan uploade den slags. Helst med password,
> så billederne ikke er offentligt tilgængelige.

Check eventuelt <http://www.yousendit.com/>. Det går ud på at du
uploader dine filer én gang til YouSendIt's server, som så sender en
mail til dine bekendte med en nøgle til at kunne hente filerne fra serveren.

Filerne bliver vist liggende et par uger, så modtagerne har tid til
hente. Det er gratis for op til 2GB, så det passer fint til dine billeder...

--
Vh Kurt