SSH igennem hjemmeside?
Fra : Morten P

Dato : 02-02-09 06:37

Jeg er ofte på steder hvor jeg har brug for at ssh'e til en server men hvor
jeg ikke har mulighed for at komme ud på port 22 og/eller installere
programmet eller afvikle eks. Putty direkte.

Kender I til (troværdige) sider, hvor man kan tilgå servere via SSH direkte
igennem et interface i en browser?

Fra : Per Jørgensen

Dato : 02-02-09 07:31

Morten P wrote:
> [...]
> programmet eller afvikle eks. Putty direkte.
>
> Kender I til (troværdige) sider, hvor man kan tilgå servere via SSH direkte

Det er muligt at lave din egen SSH tunnel - således at du kan omgå den
proxy/firewall der blokerer det.

Reelt er det jo ligemeget hvilken port du går ud med - det handler om
hvilken du kommer ind på din server

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-02-09 08:54

Morten P skrev den 02-02-2009 06:36:
> Jeg er ofte på steder hvor jeg har brug for at ssh'e til en server men hvor
> jeg ikke har mulighed for at komme ud på port 22 og/eller installere
> programmet eller afvikle eks. Putty direkte.

Få serveradministratoren til at sætte op så du kan gå ind via https
tunneling.

http://dag.wieers.com/howto/ssh-http-tunneling/

--
Thorbjørn

Fra : Morten P

Dato : 02-02-09 09:38

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> wrote in message

> Få serveradministratoren til at sætte op så du kan gå ind via https
> tunneling.
>
> http://dag.wieers.com/howto/ssh-http-tunneling/

Super! Det kan nok løse de steder der er proxy.

Men hvad med når jeg slet ikke kan installere programmer, eller afvikle
ikke-godkendte programmer?

Det er nok at presse citronen lidt at ssh'e igennem en hjemmeside, men hvem
ved om det findes

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 02-02-09 17:25

> [...]
> ikke-godkendte programmer?
>
> Det er nok at presse citronen lidt at ssh'e igennem en hjemmeside, men

Der kan du bruge denne: http://www.netspace.org/ssh/

Men den kræver at der er åben for port 22..

En alt-i-en løsning kender jeg ikke, men hvis man kan få ssh til at lytte på
port 80 burde det vel virke med ovenstående klient?

Martin Kaltoft

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 02-02-09 17:35

> [...]
>
> En alt-i-en løsning kender jeg ikke, men hvis man kan få ssh til at lytte
> på port 80 burde det vel virke med ovenstående klient?

.... og for lige at svare mig selv, så hvis man har mulighed for at ændre
hvilken port ssh serveren lytter på, så kan man bruge ovenstående adresse,
og lade ssh lytte på både 22 og 443 (https) som normalt også er åben, og
logge ind fra java clienten..

Det er netop testet, og det virker.

Martin Kaltoft

Fra : Morten P

Dato : 02-02-09 20:30

> Der kan du bruge denne: http://www.netspace.org/ssh/

Fuck det er rimeligt crazy

Tak! Det var præcis den slags jeg ledte efter

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-02-09 10:55

Morten P skrev den 02-02-2009 09:38:

> Men hvad med når jeg slet ikke kan installere programmer, eller afvikle
> ikke-godkendte programmer?

Så skal du nok lade være...

Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-02-09 12:26

Morten P wrote:
> [...]
>
> Kender I til (troværdige) sider, hvor man kan tilgå servere via SSH
direkte igennem et interface i en browser?

Det burde være forholdsvis let at skrive sit eget via PHP og
PHP-SSH-udvidelsen.

Her er en lille guide til at installere udvidelsen, hvis du har lyst til
at lege lidt med det.

http://kaspernj.org/?show=artikler_show&artikelid=92

Kasper Johansen