Fejl i mysql_query
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-07-01 23:34

Jeg får følgende ud i min browser:

INSERT INTO user_43_kladde (modtager, overskrift, besked, dato) VALUES
('barefoot3', 'kladde', 'kladde', '996272925') WHERE id = '0'
You have an error in your SQL syntax near 'WHERE id = '0'' at line 1

Jeg kan simpelthen ikke se hvad det er. Håber at i kan:)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-07-01 23:43

Forresten, kan i ikke fortælle mig hvordan jeg får nyhedsgruppen til at
opdatere automatisk?
Som det er nu bliver jeg nødt til at lukke outlook express og åbne det igen
for at se om der er kommet noget nyt...det er jo lidt usmart..

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-07-01 00:15

"Mikkel Christensen" <barefoot@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
igen
> for at se om der er kommet noget nyt...det er jo lidt usmart..

Du trykker F5 mens en af meddelelserne er markeret, eller går ud af gruppen,
og ind igen. :)

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Developers are being asked to do more with less, do it faster, and make it
fit with the existing systems and databases." - IDC

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-07-01 00:37

Takker

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-07-01 00:42

> Takker

Selvtak. Men kigger du ikke lige her inden du poster næste gang:
www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-07-01 23:51

On Sat, 28 Jul 2001 00:34:15 +0200, "Mikkel Christensen"
<barefoot@e-mail.dk> wrote:

>INSERT INTO user_43_kladde (modtager, overskrift, besked, dato) VALUES
>('barefoot3', 'kladde', 'kladde', '996272925') WHERE id = '0'
>You have an error in your SQL syntax near 'WHERE id = '0'' at line 1

"INSERT" og "WHERE" giver ingen mening. INSERT indsætter en helt ny
linie i tabellen.

Vil du i stedet opdatere/rette en eller flere eksisterende rækker,
skal du bruge UPDATE. Fx:

UPDATE user_43_klase SET modtager = 'barefoot3', overskrift =
'kladde', besked = 'kladde', dato = '996272925' WHERE id = '0'

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-07-01 00:07

Mange tak!!!
Det var da egentlig en meget logisk løsning.
Men jeg havde stirret mig så blind på at det så korrekt ud at jeg helt
overså det:(

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-07-01 00:13

Kunne du forresten fortælle mig hvordan man opdaterer nyhedsgruppen?
Det er lidt træls at lukke outlook ned og åbne det igen hele tiden:(