Dæmpningsmateriale til lydpotte
Fra : Peter Bolwig

Dato : 02-02-09 01:09

Er der nogen, der kan fortælle mig hvor man skaffer dæmpningsmateriale til
en hjemmelavet lydpotte?

Venlig hilsen Peter Bolwig

Fra : Jan B

Dato : 01-02-09 22:19

I '70'erne viklede vi glasfiber om fløjten, oprindelig var der viklet
ståluld om, men det blæste/rustede hurtigt ud

Fra : Jørgen Gerdorf

Dato : 04-02-09 11:24

"Jan B" <jan_buchwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
I '70'erne viklede vi glasfiber om fløjten, oprindelig var der viklet
ståluld om, men det blæste/rustede hurtigt ud

I dag ville det være mere fornuftigt at gå i Brugsen og købe rustfri
grydesvampe. De er lavet af fine rustfri "spåner".
Jeg brugte dem selv med stort held i lydpotten til min - nu afhændede -
gamle DKW RT250/2 fra 1955.
Hvis (eller rettere når) lydpotten sodede til (det var jo en gammel
to-takter) hev jeg ståluldsen ud og vaskede den i flydende Ajax, så blev de
som nye igen og så tilbage igen i potten.

Mvh
Jørgen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-02-09 06:51

Peter Bolwig skrev:
> Er der nogen, der kan fortælle mig hvor man skaffer dæmpningsmateriale til
> en hjemmelavet lydpotte?
>
> Venlig hilsen Peter Bolwig

enhver velasoteret MC forhandler, eller alternativt ved louis.de:
http://shortlink.dk/bb940273

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Niels Munk

Dato : 02-02-09 16:13

"Peter Bolwig" <bolwig@mail.dk> wrote in message

> Er der nogen, der kan fortælle mig hvor man skaffer dæmpningsmateriale til
> en hjemmelavet lydpotte?

Hvis du har en maskinfabrik eller anden spåntagende virksomhed i nærheden,
så tag forbi dem, og hør om ikke de har nogle spåner fra noget rustfrit
stål, du må tage. Der bliver ofte en masse helt fint "uld" af rustfi, når
man kører den sidste sletspån henover et givent emne.

/Niels Munk

Fra : Peter Bolwig

Dato : 02-02-09 23:55

Mange tak for de gode svar.