Stregkodelæser ud fra et billede
Fra : Henning Wangerin

Dato : 01-02-09 20:32

Hejsa.

Jeg er på jagt efter et program som kan læse stregkoder ud af et
jpg-billede.

Jeg har fundet dette program:

http://www.softeksoftware.co.uk/linux_command.html

..... men med en pris på $250 til lidt privat dokumenthåndtering er det
ikke alt for brugbart

Jeg fandt også en reference til libdecodeqr, men den har et hav af
dependencies som mine ubuntu-maskiner ikke har styr på.

Er der nogen som kender til et program som kan bringes til at virke på
mine ubuntu maskiner uden alt for meget besvær?

/Henning

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 02-02-09 21:53

Henning Wangerin wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som kender til et program som kan bringes til at virke på
> mine ubuntu maskiner uden alt for meget besvær?

Uden at have testet - så måske:
http://zebra.sourceforge.net/ ?

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 02-02-09 22:19

Johan Holst Nielsen wrote:

> Uden at have testet - så måske:
> http://zebra.sourceforge.net/ ?

Debian pakken virker i hvert fald med et webcam, det har jeg lige
testet, ganske flippet.

/Magnus

Fra : Leif Neland

Dato : 09-02-09 23:07

Magnus Pedersen skrev:

> Debian pakken virker i hvert fald med et webcam, det har jeg lige
> testet, ganske flippet.

Jeg har zebrascan til min nokia N95.
Tag et billede af stregkoden, gå på nettet og søg, og få at vide hvad
bogen koster på amazon... alt sammen fra telefonen. Også flippet...

Mon det har noget med sourceforge, eller er det bare naturligt at
forbinde stregkoder med en zebra...

Leif

Fra : Nicolai Lang

Dato : 11-02-09 19:42

On Mon, 09 Feb 2009 23:07:16 +0100, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Mon det har noget med sourceforge, eller er det bare naturligt at
>forbinde stregkoder med en zebra...

Vores label printere som vi bruger til vores stregkodebaserede system
til hospitaler i hele verden er fra Zebra http://www.zebra.com/ - så
de er nok ikke de første.

Egentlig pudsigt de ikke har været efter div. programmer, men det kan
være det ikke kan registreres som varemærke.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Leif Neland

Dato : 03-02-09 00:14

Henning Wangerin skrev:
> Hejsa.
>
> Jeg er på jagt efter et program som kan læse stregkoder ud af et
> jpg-billede.

Jeg har prøvet diverse programmer, og jpg´er er desværre ikke så gode at
læse stregkoder fra.

(Jeg spurgte en leverandør om jeg kunne få en fil med stregkoder.
Det havde de ikke, men de havde en side, hvor man kunne se alle deres
covers, så der kunne jeg læse stregkoden... Jo tak for kaffe - bare knap
2000 stk...)

Jeg har desværre ikke lige programmernes navne ved hånden.

Leif