E-Mail
webnoob 5265
It-undervisning: problem med at oprette ny~
Fra : Søren Midtiby

Dato : 01-02-09 18:00

Jeg it-underviser og havde til i fredags lavet noget rigtig flot
undervisnings-materiale til bl.a. at oprette og bruge det nye
hotmail/WLMail.

Desværre nåede kun 2 af mine kursister igennem!!!
Resten fik meddelelese om at antallet af forsøg for i dag var overskredet.
Dette skete for 9 kursister på stribe, også de dygtigste!

Hele min plan for dagen gik i vasken.

Vi prøver så igen i morgen, men hvis samme problem er der igen, vil jeg nok
droppe hotmail.

Derved har jeg spildt en masse timer på at lave nyt materiale, som ikke kan
bruges (eller hvad?)

Nogen kvalificerede bud på hvordan vi kommer videre?

Er hotmail noget lort?

mvh

Søren MIdtiby

Fra : Ole C

Dato : 01-02-09 21:53

Søren Midtiby skrev blandt andet:

> [...]
> Resten fik meddelelese om at antallet af forsøg for i dag var
> overskredet. Dette skete for 9 kursister på stribe, også de dygtigste!

Har intet med dygtighed at gøre, men skyldes forrmentlig at alle
tilmeldingsforsøg kom fra samme IP-adresse.

> [...]
> jeg nok droppe hotmail.
>
> Derved har jeg spildt en masse timer på at lave nyt materiale, som

It-underviseren har åbenbart misset nogle ting i sin forberedelse....

--
vh
Ole C

Fra : Søren Midtiby

Dato : 02-02-09 16:05

Tak for svaret!

Vi havde samme problem i dag: 2 mere kom ind og derefter var det slut!

Derefter brugte resten TDC-mail som nødløsning uden problemer!

Hvorfor kan vi bruge TDC-mail uden dette problem?

Vil Hotmail ikke have it-kursister som brugere?

Hvad med Gmail? Ville det mon virke?

mvh

Søren Midtiby

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-02-09 21:23

"Søren Midtiby" skrev

> Vil Hotmail ikke have it-kursister som brugere?

Sikkert pga der er spærring på antal nye mailadresser fra en given ip
indenfor et givent interval

> Hvad med Gmail? Ville det mon virke?

Du kan evt prøve at oprette 10 mailadresser indenfor meget kort tid

- Peter

Fra : Ole C

Dato : 02-02-09 21:26

Søren Midtiby skrev blandt andet:

> Tak for svaret!

Selv tak.

> Vi havde samme problem i dag: 2 mere kom ind og derefter var det slut!
>
> Derefter brugte resten TDC-mail som nødløsning uden problemer!
>
> Hvorfor kan vi bruge TDC-mail uden dette problem?

Fordi TDC tilsyneladende ikke har den slags begrænsninger.

> Vil Hotmail ikke have it-kursister som brugere?

Det vil Hotmail da sikkert gerne, men har åbenbart sine grunde til at
begrænse antallet af oprettelser fra samme ip-adresse.

> Hvad med Gmail? Ville det mon virke?

Det burde kunne lade sig gøre at prøve.....

--
vh
Ole C

Fra : Søren Midtiby