Efterlysning
Fra : Kjeld Andersen

Dato : 29-01-09 15:01

Hej
Er der nogen der ved om man kan få adgang til DSB's personalearkiver
og evt. hvordan? Jeg søger oplysning om min tipoldefar Anders Jensen
født i Bredstrup Sogn, Vejle Amt d. 8.jun 1830, død d.8.feb 1910 i
Skørping, som pensioneret ledvogter i Skørping Stationsby, jeg har
mistanke om at han har været ansat flere steder i DSB regi. Hilsen
Kjeld

Fra : Martin Henriksen

Dato : 29-01-09 15:29

"Kjeld Andersen (slet DPR7L)" <bokander@DPR7Lpost12.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:12332380820.855444746415461@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Skørping, som pensioneret ledvogter i Skørping Stationsby, jeg har
> mistanke om at han har været ansat flere steder i DSB regi. Hilsen

Ja. Rigsarkivet har en masse også delt op på de forskellige
personale grupper. Du kan prøve at finde det rigtige
på Daisy. Arkivskaber: Statsbaner. Arkivserie: Personale.

Martin Henriksen
Albertslund

www.h58.dk
Gamle forordninger og beskrivelser ca. 1660 - 1880.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 29-01-09 20:53

Martin Henriksen wrote:
> [...]
> personale grupper. Du kan prøve at finde det rigtige
> på Daisy. Arkivskaber: Statsbaner. Arkivserie: Personale.

there is also an ms / håndskrift name index in a folder in Rigsarkivet

Hugh W

Fra : Kjeld Andersen

Dato : 30-01-09 16:02

Martin Henriksen <webh58@vejrmolle.dk> skrev:

> [...]