Tiptipoldefars navn
Fra : Michael Erichsen

Dato : 25-01-09 12:36

Hej

Min tiptipoldefar, Friderich Erichsen, er to steder omtalt med et
tilnavn, som jeg har svært ved at læse. Det kunne være Hørved eller
Hønved eller noget i den retning.

Jeg har lagt udsnit på http://www.myerichsen.net/Test/H1.jpg og
http://www.myerichsen.net/Test/H2.jpg.

De fulde sider er på hhv. Vor Frue Vielser 1814-1836, side K1-08-A, og
Den Kgl. Fødselsstiftelse, Fødsler 1824-1832, side K11-15-A.

Er der nogen, der kan hjælpe?
Også gerne med, om det er et stednavn, et tilnavn, eller hvad. Jeg har
mit hyr med at finde ham før ægteskabet.

Kunne det være Hørve? Der optræder en Frederik Eriksen i
folketællingerne for Hørve i 1787 og 1801.

Mvh Michael Erichsen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-01-09 13:15

Michael Erichsen <michael@myerichsen.net> skrev Sun, 25 Jan 2009
12:35:37 +0100

>Kunne det være Hørve? Der optræder en Frederik Eriksen i
>folketællingerne for Hørve i 1787 og 1801.

Jeg læser det som "Hørved" og i hvert fald med et tydeligt 'd' til
sidst.
Men det forhindrer jo ikke, at det kan være afledt af Hørve.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/