Søger oplysninger om kunstner
Fra : Erik Andersen

Dato : 27-07-01 22:27

Jeg har fået et maleri af 4 fiskere der står og ser ud over havet. Motivet
ser ud til at være hentet i nærheden af Skagen, idet der er et gult hus med
hvide stafferinger langs tagstenene som man bruger der. Størrelse ca 95 x 65
cm. Det kan ligne en efterligning af et Skagensmaler-billede.
Maleriet er solgt i København af kunstneren, der gik rundt i opgangene og
solgte malerier. Han solgte det til familien på afbetaling over adskillige
måneder formentlig i fyrrerne eller halvtredserne hvor han hver uge kom og
hentede et beløb.
Malernes navn kan jeg ikke tyde, men det kan ligne noget der måske er Lars
Nielsen - Linnegren med al mulig forbehold og muligvis uden bindestreg (og
Nielsen er også kun et gæt), idet det er skrevet med en meget tyk pensel i
forhold til bogstavhøjden.
Har nogen gode ideer og selvfølgelig er jeg jo interesseret i at komme så
langt, så jeg kan få fundet ud af om det er noget værd.

med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : max

Dato : 27-07-01 23:27

Hej Erik,
Jeg tror andre har skrevet det før, du kan altid henvende dig til
auktionshusende, det er gratis og hvis værket er noget værd sælger de
det osse for dig. Det lyder ikke umiddelbart som om det er noget værd,
sorry, en efterligning.. 50 kr ud fra din beskrivelse er mit gæt.!
mvh max
Erik Andersen <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b61dbcf$0$3274$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...