GP 2009 er i hus øhhh TV
Fra : Ukendt

Dato : 31-01-09 16:21

http://www.bike.dk/content/2561/

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : MKS - 74

Dato : 31-01-09 16:42

On Sat, 31 Jan 2009 16:20:45 +0100, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik
.. dk> wrote:

>http://www.bike.dk/content/2561/

Jeps, skulle blive sendt på den nye kanal Puls -

http://tvtid.tv2.dk/nytomtv/article.php/id-20134329.html

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-01-09 18:20

PE skrev:
> http://www.bike.dk/content/2561/

Det er da egentlig rart et eller andet sted, på den anden side havde jeg
skippet 2009 sæsonnen - det er simpelthen for lidt ved MotoGP.

Jeg tvivler på vi får den snart afdøde 125 og 250 klasse med, på viasat,
og måske godt det samme, alle flygter fra klasserne i vild panik.

Dårlig management, og fokus på bundlinje frem for de sportslige
kvaliteter har ødelagt denne hæderkronede serie.

Det vi KAN glæde os over, er at at SBK serien er sindsyg spændende, og
det i faktisk _alle_ klasser, og med masser af ræs i europa, og hele
"sveinereiet" transmiteret på Eurosport -

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : MKS - 74

Dato : 01-02-09 13:20

On Sat, 31 Jan 2009 18:20:02 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Det vi KAN glæde os over, er at at SBK serien er sindsyg spændende, og
>det i faktisk _alle_ klasser, og med masser af ræs i europa, og hele
>"sveinereiet" transmiteret på Eurosport -

Hvem er "vi" ? SBK er IMO højst pseudospændende, selve SBK-færgerne
har jo i mange år været temmelig "konstrueret" regelmæssigt,
tlhængerne af serien hævder jo at det sker for at give spændende race,
mens (en del) andre har en _noget_ anden holdning . Personligt ser
jeg det relativ sjældent og oftest rent tilfældigt.

WSS derimod har jeg haft en stor forkærlighed for, og med en
"spektakulær" dansker i serien, har det været værd at følge alene af
den grund, desværre har den efterhånden udviklet sig til at være noget
af en CBR6'er (og i særdeleshes Ten Kate)-Cup, og det er aldrig godt
når et mærke/team bliver _så_ dominerende..Så her er interessen for
nedadgående.

Resten af std.klasserne i serien ser jeg aldrig, så skal ikke kunne
udtale mig om der skulle ligge noget (godt skjult ) underholdning
der.

For mig personligt er MotoGP stadig kongeklasserne og ingen over eller
på siden af dem. Men det er da rigtigt at der er en del politik fra
Dornas-side, som man bestemt godt kan sætte spørgsmålstegn ved, at EUS
ikke fik forlænget deres senderettigheder har skuffet mange, der især
satte pris på de eng. kommentatorer (de danske (*host* Clauding
*host*) er der næppe mange der kommer til at savne). Hvordan det så
bliver i det nye regi (om Dorna har skudt sig selv i foden)....time
will tell.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-02-09 14:33

MKS - 74 skrev:

> Hvem er "vi" ?

Os der er interesseret i ræs i al almindelighed.

> [...]
> mens (en del) andre har en _noget_ anden holdning . Personligt ser
> jeg det relativ sjældent og oftest rent tilfældigt.

Nu kender jeg jo godt dine holdninger til 1000cc motorcykler og ræs, i
almindelighed og til V2 afsnittene i vrøvlementet i særdeleshed.
Teorier om uanvendeligheden af 1000cc holder så ikke helt stik IMO.
Skal man fortolke på resultaterne i MC-challenge, var det så ikke...
1. 0,6k
2. 1k
3. 1k
4. 1k
5. 1k
6. 0,6k (skifter til 1k i 2009)
?
Det kunne da indikere -som minimum- at selv på de mikroskopisk små
danske baner kan 1k maskinerne godt klare sig mod 0,6k

> [...]
> af en CBR6'er (og i særdeleshes Ten Kate)-Cup, og det er aldrig godt
> når et mærke/team bliver _så_ dominerende..Så her er interessen for

Men der er jo i al væsentlighed ikke den store forskel på vrøvlementet
mellem 1k og 0,6k (SBK/WSS) når bortses fra der ikke er en 0,6 (0,75) V2
til at genere visse tilskueres tarm

> Resten af std.klasserne i serien ser jeg aldrig, så skal ikke kunne
> udtale mig om der skulle ligge noget (godt skjult ) underholdning
> der.

Dem lader vi så ligge, om end de er en del af den samlede pakke der
tilbydes.

> [...]
> *host*) er der næppe mange der kommer til at savne). Hvordan det så
> bliver i det nye regi (om Dorna har skudt sig selv i foden)....time

Skal jeg ofre tid og penge på at tage ud i europa en enkelt gang i ny og
næ, er jeg nød til at se på den samlede pakke, og der falder MotoGP
igennem i dag. Og det var netop DET jeg pegede imod i tidligere indlæg
(den samlede pakke) hvor WSS er min farvorit da jævnbyrdigheden er
relativ stor i toppen af feltet.

Det gør ikke 800 MotoGP løbende mindre interessante, men pakken som
helhed er uinteressant - og jeg vil da bestemt være at finde foran
skærmen også ved MotoGP - jeg har jo ikke bestemt mig for een bestemt
rigid opfattelse af hvordan ræs kan køres

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : MKS - 74

Dato : 01-02-09 16:33

On Sun, 01 Feb 2009 14:33:13 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Os der er interesseret i ræs i al almindelighed.

He-he, hvis i al almindelighed betyder alt der foregår på en bane, så
må du jo nødvendigvis have ret, dit 1. indlæg er jo så måske bare lidt
i modstrid hermed. Men du deler da utvivlsomt interessen med mange.
Jeg er i hvert fald ikke bange for at indrømme at livet er for kort
til at følge_alt_ ræs, og hvis man synes der er for meget politik i
MotoGP, så virker det ærlig talt mystisk, at man synes at lige netop
SBK skulle være bedre!?

>Nu kender jeg jo godt dine holdninger til 1000cc motorcykler og ræs, i
>almindelighed og til V2 afsnittene i vrøvlementet i særdeleshed.

Hvis du dermed mener...At V2'ere ikke kan klare sig i ræs mod f.eks
V4/R4 uden reglementshjælp, så ja, hvor mange V2'ere er der i MotoGP?
Det giver anledning til så mange besyndeligheder, at det på mig virker
aldeles komisk .

>Teorier om uanvendeligheden af 1000cc holder så ikke helt stik IMO.

I SBK er det nu helt oppe på 1200 - Hvorfor stoppe (lige) der iøvrigt?

1000cc er vel iøvrigt ikke uanvendeligt, ej heller 1200 eller
1400cc, men det kræver afgjort en anden mere powerbaseret (end
svingbaseret) måde at køre på end f.eks en 600.

>Skal man fortolke på resultaterne i MC-challenge, var det så ikke...

Hvem snakker om MC-challenge her?

Altså man måtte for min skyld gerne race 1800cc GW's, sålænge det bare
foregår på lige vilkår, kan alting i princippet blive spændende, at
jeg så personligt mener at en 600'er væsentligt "sjovere" at køre på
end en 1000'er, er en helt anden snak.

>Men der er jo i al væsentlighed ikke den store forskel på vrøvlementet
>mellem 1k og 0,6k (SBK/WSS) når bortses fra der ikke er en 0,6 (0,75) V2
>til at genere visse tilskueres tarm

Jow, der er nu.

>Skal jeg ofre tid og penge på at tage ud i europa en enkelt gang i ny og
>næ, er jeg nød til at se på den samlede pakke, og der falder MotoGP
>igennem i dag.

Det forstår jeg slet ikke, hvad er det der falder igennem, hvis "man
interesserer sig for race i al almindelighed" - MotoGP live er en
kæmpe oplevelse IMO. Bevares feltet kunne så afgjort godt være større,
men det er lidt svært sålænge det er så dyrt som ypperste
prototypeklasse, bare at være på et niveau, hvor man ikke blive helt
til grin (selv Kawa/Sutte har haft problemer hermed). Man kan vel også
sige at en del, specielt dem der aldrig har prøvet dem og mener at det
er forvoksede knallerter, følger sig lidt fremmedgjort overfor de små
2T-klasser, der imidlertid ofte byder på sindsygt godt race IMO. Det
er korrekt, at der hersker en del usikkerhed i disse, i og med
overgangen til den nye 4T-klasse som primær fødeklasse til MotoGP, men
det kan vel ikke være anderledes.

> Og det var netop DET jeg pegede imod i tidligere indlæg
>(den samlede pakke) hvor WSS er min farvorit da jævnbyrdigheden er
>relativ stor i toppen af feltet.

Jeg hepper på en R6'er i år bare for at få noget befriende anderledes,
Kawa/Sutte er vel alt for urealistisk.. (læs, jeg synes desværre
ikke at jævnbyrdigheden og alsidigheden/tilstedeværelsen af de enkelte
mærker er så stor som du).

>- og jeg vil da bestemt være at finde foran
>skærmen også ved MotoGP

Nåh, skrev du ikke lige at det var droppet.

> - jeg har jo ikke bestemt mig for een bestemt
>rigid opfattelse af hvordan ræs kan køres

Sjovt at du så lige overvejer/overvejede at droppe den mest fulgte
klasse WW overhovedet

Men godt for dig, for mig er SBK-klassen lidt at ligne med 100 meter
løb, hvor hovedparten af feltet har hænder og fødder bundet sammen,
det er ikke rigtigt sjovt/spændende i længden...der er Monty Pythons
100m for inkontinente om ikke andet så dog mere underholdende .

Jeg har bestemt heller ikke een rigid opfattelse af hvad race er, men
omvendt så er det heller ikke _alting_, der tilfældigvis foregår på en
racebane der har min interesse .

Fra : Michael Brock

Dato : 31-01-09 23:12

Følgende er skrevet af PE:
> http://www.bike.dk/content/2561/

Det var bare dejligt jeg var ved at blive godt nervøs :')

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-09 14:43

Skal vi ikke bare være glad for at Vi stadig kan følge GP og andre MC løb på
TV

Jeg æder det hele rådt , om det er 600-800-1000-V2 , men at se BMW Cup irl
det gider jeg alså ikke ;)

Og kommentator kan man aldrig blive enige om i nogen sport

Men at se/lugte/føle Mc løb irl især på Donnington/Saksen er alså toppen af
poppen

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : MKS - 74

Dato : 01-02-09 17:53

On Sun, 1 Feb 2009 14:43:22 +0100, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik .
dk> wrote:

>Skal vi ikke bare være glad for at Vi stadig kan følge GP og andre MC løb på
>TV

Tjoh, men der nu efterhånden også en del muligheder udover TV, f.eks
P2P-netværk hvor de tit streames og SBK/WSS er faktisk bedre fra deres
site end (dansk kommenteret) EUS IMO.

>Jeg æder det hele rådt , om det er 600-800-1000-V2 , men at se BMW Cup irl
>det gider jeg alså ikke ;)

Hva' er det nu galt med "morfar"-race .

>Og kommentator kan man aldrig blive enige om i nogen sport

Hænderne op alle dem der synes at Søren Clauding er guds gave til
MC-sport .

>Men at se/lugte/føle Mc løb irl især på Donnington/Saksen er alså toppen af
>poppen

Amen brother....