Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop CS3 og Vista 64 bit
Fra : skeptikeren

Dato : 31-01-09 15:36

Jeg har problemer med at starte Photoshop CS3 i Vista Ultimate 64 bit.
Ved klik på desktop ikonet skal jeg hver gang igennem hele
brugerkontrol menuen og tillade det uidentificerede program; og først
efter at have sat flueben i "Kør som administrator" fik jeg
overhovedet lov til at køre programmet.

Kan dette ikke ændres??

Jeg har ikke det problem i Lightroom 2.2; den starter direkte.

mvh

sk

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 31-01-09 16:55

skeptikeren wrote:
> [...]
> brugerkontrol menuen og tillade det uidentificerede program; og først
> efter at have sat flueben i "Kør som administrator" fik jeg

Underligt kører perfekt hos mig.

> Jeg har ikke det problem i Lightroom 2.2; den starter direkte.

Virker også perfekt her.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : KsK

Dato : 31-01-09 17:08

"skeptikeren" <skeptikeren@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> brugerkontrol menuen og tillade det uidentificerede program; og først
> efter at have sat flueben i "Kør som administrator" fik jeg

JA

Start regedit (gå til kør og skriv regedit)
Find strengen der hedder EnableLUA, findes under
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem
Den har en værdi på 1, ændrer denne til 0.
Windows vil nu komme med et balloon tip, der forklarer at UAC er slået fra.
Genstart computeren og du vil nu kører uden UAC aktiveret. For at slå den
til igen, ændres stringen blot til 1.

KsK

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 31-01-09 17:56

KsK wrote:

> [...]
> Genstart computeren og du vil nu kører uden UAC aktiveret. For at slå
> den til igen, ændres stringen blot til 1.

Hvilket vil være rigtigt dumt, da du så er langt mere følsom for virus osv.

UAC'en er på ingen måde så irriterende som pressen forsøger at bilde
folk ind. Den kommer kun frem når noget skal havde forhøjede
rettigheder, hvilket IKKE er tilfældet når man installere/afvikler CS3.

Afinstaller og kør installeren som admin, så skulle de gerne virke efter
hensigten, ellers er der noget seriøst andet galt med din maskine.

Fra : KsK

Dato : 31-01-09 19:16

"Soren 'theDiver' Reinke" <soren@REMOVEreinke.dk> skrev i meddelelsen
KsK wrote:

> [...]

Afinstaller og kør installeren som admin, så skulle de gerne virke efter
hensigten, ellers er der noget seriøst andet galt med din maskine.

sludder
KsK

Fra : Bo Bjerre

Dato : 31-01-09 19:42

KsK wrote:

> sludder

Et rigtigt godt og velbegrundet argument, som mange nok gerne vil vide
lidt mere om...

Bo //

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 31-01-09 20:29

Bo Bjerre wrote:

> Et rigtigt godt og velbegrundet argument, som mange nok gerne vil vide
> lidt mere om...
>
> Bo //

Jeg er så enig, det bygger ihvertefalde ikke på dybere kendskab til Vista.
Og hans newsgroup reader program er også dårligt da det ikke laver
indrykning.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-09 21:00

Soren 'theDiver' Reinke <soren@REMOVEreinke.dk> wrote:

> Jeg er så enig, det bygger ihvertefalde ikke på dybere kendskab til Vista.
> Og hans newsgroup reader program er også dårligt da det ikke laver
> indrykning.

Det er Windows Mail han bruger ... hvor godt var det lige Vista var ? ;)

/thomas

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 31-01-09 22:15

Thomas von Hassel wrote:

> Det er Windows Mail han bruger ... hvor godt var det lige Vista var ? ;)

Tja hvis man ikke kan forstå forskellen på et operativsystem og et
program, så kan det godt være svært. :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-09 22:18

Soren 'theDiver' Reinke <soren@REMOVEreinke.dk> wrote:

> Tja hvis man ikke kan forstå forskellen på et operativsystem og et
> program, så kan det godt være svært. :)

nu følger Windows Mail jo med Vista ... så det hænger jo lidt sammen ;)

/thomas

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 31-01-09 22:45

Thomas von Hassel wrote:

> nu følger Windows Mail jo med Vista ... så det hænger jo lidt sammen ;)

Men det er ikke en del af operativsystemet, det er notepad heller ikke.

Ligesom når du downloade en Ubuntu distro, så er der også mange
programmer med som ikke er en del af operativsystemet.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-01-09 22:49

> [...]

> Ligesom når du downloade en Ubuntu distro, så er der også mange
> programmer med som ikke er en del af operativsystemet.

klart .. det ved du og jeg .. men prøv at forklare en "dum" bruger hvor
OS'et holder op og programmerne starter ...

/thomas

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 31-01-09 23:13

Thomas von Hassel wrote:

> klart .. det ved du og jeg .. men prøv at forklare en "dum" bruger hvor
> OS'et holder op og programmerne starter ...

Åh ja, det er svært.

Folk tror jo også deres gamle CRT skærm, er en computer, og kassen de
har under bordet er en harddisk.

Ligesom folk tror UAC kun er der for at genere, men intet gavner. :)

Fra : KsK

Dato : 31-01-09 21:15

Bo Bjerre wrote:

> [...]

Jeg er så enig, det bygger ihvertefalde ikke på dybere kendskab til Vista.
Og hans newsgroup reader program er også dårligt da det ikke laver

Øhh tror i 2 klog Herre virkelig at UAC beskytte jer mod skadelig virus
LOL i køre måske også med windows firewall ???

KsK

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 31-01-09 22:17

KsK wrote:

> Øhh tror i 2 klog Herre virkelig at UAC beskytte jer mod skadelig
> virus LOL i køre måske også med windows firewall ???

Som sagt i tidligere posting så forstår du ikke hvad UAC er, og jeg har
IKKE på noget tidspunkt sagt den virker som antivirus !

Der er jo nok en grund til Vista selv gør dig opmærksom på du mangler et
antivirus program, hvis du ikke har det installeret.

Fra : KsK

Dato : 31-01-09 21:20

Bo Bjerre wrote:

> [...]

Jeg er så enig, det bygger ihvertefalde ikke på dybere kendskab til Vista.
Og hans newsgroup reader program er også dårligt da det ikke laver

i er så pisse klog så selv Bill gate komme til at lige en NYBEGYNDE

http://www.version2.dk/artikel/7424-ekspert-vista-sikkerhed-er-moeg-irriterende

UAC Stiker langt væk og få folk til ukritisk at trykke på OK 2 run uden at
tænk sig om

KsK

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 31-01-09 22:19

KsK wrote:

> UAC Stiker langt væk og få folk til ukritisk at trykke på OK 2 run uden
> at tænk sig om

ja når man læser dine tidligere postings i denne tråd er det da ikke så
underligt du synes det, men det skyldes jo nok manglende viden om hvad
UAC er og hvad det skal gøre, du understreger det selv ved din konstante
snakken om antivirus osv.

At du pga. din mangel på viden, bare trykker ok 2 ok osv, ændrer ikke på
hvad UAC'en egentligt gør godt for.

Sæt dig venligst ind i tingene før du plabre løs.

Fra : KsK

Dato : 31-01-09 21:12

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i meddelelsen

> Et rigtigt godt og velbegrundet argument, som mange nok gerne vil vide
> lidt mere om...
>
> Bo //

Tja så vidt jeg ved er det først i Vista der er kommet UAC og de flest ha
vil et firewall og et virus program installeret .. hvis man tror at Uac
beskytte mod skadlig software , er man godt nok tosse god

KsK

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 31-01-09 22:16

KsK wrote:

> [...]
> ha vil et firewall og et virus program installeret .. hvis man tror at
> Uac beskytte mod skadlig software , er man godt nok tosse god

Ja det viser jo hvor lidt du ved om hvad UAC egentligt er.

Hvis man har lidt fornuft i hovedet, så er ens almene bruger ikke en
bruger med admin rettigheder, det vil sige en virus IKKE kan lave ulykke
på administrator niveau. Og derfor beder UAC'en om at få lov til at
udføre admin ting, til tider.

Fra : KsK

Dato : 01-02-09 12:35

KsK wrote:

> [...]
> beskytte mod skadlig software , er man godt nok tosse god

Ja det viser jo hvor lidt du ved om hvad UAC egentligt er.

du får et valg ja ELLER nej altså er det bruger der bare skal gi en
tilladelse på at køre et program han for mindre end 2 sek ha bedt om at køre
,, en falsk sikkerhed som andre virusprogram klare meget bedre

UAC er blot et rutin trykke der ukritisk bliver svaret ja til -- BASTA
men hvis man som dig båder er sikkerheds ekspert og super bruger kan jeg da
godt se ide i du lige for lov at analyse din senerste handlig ,,

KsK

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 01-02-09 14:02

KsK wrote:

> [...]
> tilladelse på at køre et program han for mindre end 2 sek ha bedt om at
> køre ,, en falsk sikkerhed som andre virusprogram klare meget bedre

Du kan bare ikke forstå at UAC IKKE er et antivirus program.

> UAC er blot et rutin trykke der ukritisk bliver svaret ja til -- BASTA

Jeg opgiver, svært at at fortælle folk om virkeligheden når de ikke vil
se sandheden i øjnene.

Troll.

Fra : KsK

Dato : 01-02-09 15:27

Jeg opgiver, svært at at fortælle folk om virkeligheden når de ikke vil
se sandheden i øjnene.

Troll.

tja de kunne lige så godt skriv

nu skal du gætte om det software du ha vaglt at køre er skadlig for din
Computer
tror du det er skadeligt JA NEJ
Hvis JA har vi åbent adgang til hele din Computer for det skadelig softwate
du ha valgt at køre

KsK

Fra : BigMac

Dato : 01-02-09 16:07

"KsK" <kxk@allg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Computer
> tror du det er skadeligt JA NEJ
> Hvis JA har vi åbent adgang til hele din Computer for det skadelig

Du har ret Ksk, det er lige præsic sådan det er...

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 01-02-09 16:56

BigMac wrote:
> "KsK" <kxk@allg.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ret Ksk, det er lige præsic sådan det er...

Sikke da noget vrøvl.

UAC spørger om du vil give programemt lov til at køre med forhøjede
rettigheder, f.eks. når man skal installere Photoshop Cs3, jævnfør det
ævl ksk kommer med er photoshop skadeligt.

Og det vil du virkeligt give ham ret i ? :)

Nej vel, altså er det forkert det han påstår.

Fra : KsK

Dato : 05-02-09 21:43

Troll.

nu var det så ikke mig der start denne OT tråd

men jeg kan stadigvæk ikke se at et enkle klik skal gi tilladelse til at
køre et program som adminstrato ,, du må meget undskylde søren men jeg kan
simplhen ikke se logiken i det ,,

KsK

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 06-02-09 05:55

KsK wrote:

> Troll.
>
> nu var det så ikke mig der start denne OT tråd

Nej men det var dig der begyndte at snakke om at slukke enhver form for
sikkerhed, uden en fornuftigt grund.

> men jeg kan stadigvæk ikke se at et enkle klik skal gi tilladelse til at
> køre et program som adminstrato ,,

Det gør det også kun hos dig, fordi du imod enhver sun fornuft og råd
fra microsoft, kører med en bruger der er administrator ! Hvilket er
meget dumt.

En alm. bruger skal kun havde adgang til simple ting, ikke administrator
ting, eftersom en virus der måtte komme på systemet, derfor kun har
bruger rettigheder, og ikke admin rettigheder.

Ligesom man også på linux/bsd osv. skal skifte til admin mode for at
lave administrator ting via 'su' kommandoen, eller kører en bestemt
kommando som administrator via 'sudo' kommandoen.

Derfor var XP så usikkert, netop fordi alle kørte som administrator.

En undersøgelse der kom frem for et par dage siden, understregede at 92%
af de sikkerhedshuller der var fundet i Vista, ikke kunne gøre skade
hvis brugeren ikke havde admin rettigheder.

> du må meget undskylde søren men jeg
> kan simplhen ikke se logiken i det ,,

Det behøves du skam ikke undskylde, det skyldes bare manglende kendskab
til hvad UAC er og hvad IT sikkerhed er.

Hvis jeg må give dig et råd, så hvis du har en bruger der ikke hedder
'administrator' så fjerner du admin rettighederne på denne. Eller du
opretter en ny bruger som ikke har admin rettigheder, og bruger den
fremover. Det højner sikkerheden på din maskine enormt.

Fra : KsK

Dato : 31-01-09 21:35

> Et rigtigt godt og velbegrundet argument, som mange nok gerne vil vide
> lidt mere om...
>
> Bo //

http://newz.dk/hacker-stort-sikkerhedshul-i-windows-vista-uac

KsK

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 31-01-09 22:21

KsK wrote:

> http://newz.dk/hacker-stort-sikkerhedshul-i-windows-vista-uac

Så du mener at fordi der er en design beslutning som nogle mener er et
sikkerhedshul, så er det bedre helt at slukke for det ?

Din hoveddør kan også dirkes, dette må derfor medføre at du helt fjerner
låsen, eller hvad ?

Fra : KsK

Dato : 01-02-09 12:10

KsK wrote:

> [...]

sikkerhedshul, så er det bedre helt at slukke for det ?

Din hoveddør kan også dirkes, dette må derfor medføre at du helt fjerner
ha ha

du ha for mindre end 2 sek fortaget et valg at køre et program , er du
sikke på dit valg er sikket ..-- JA NEJ

hvor er logik henne

KsK

Fra : KsK

Dato : 01-02-09 12:45

"KsK" <kxk@allg.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sikkerhedshul, så er det bedre helt at slukke for det ?
>
> Din hoveddør kan også dirkes, dette må derfor medføre at du helt fjerner

nå nej men nå jeg gå ud af min døre ,, så burde den måske også spørger mig
om
du ha valg at forladere din lejlighed ,, der er muligvis fare for indbrud ,,
er du sikker på du vil går ? hvis du svare ja, regner vi med du er
sikker og vil slå alarm fra

KsK

Fra : KsK

Dato : 02-02-09 00:19

KsK wrote:

> http://newz.dk/hacker-stort-sikkerhedshul-i-windows-vista-uac

Så du mener at fordi der er en design beslutning som nogle mener er et
sikkerhedshul, så er det bedre helt at slukke for det ?

næ finder noget andet der virker

Din hoveddør kan også dirkes, dette må derfor medføre at du helt fjerner
låsen, eller hvad ?

næ men give jeg en håndværker en nøgle til mit hus ,, fortælle jeg ha sgu da
ikke koden til mit pengskab .. vis vi abslut skal tale i metafore

KsK

Fra : KsK

Dato : 05-02-09 21:56

> Et rigtigt godt og velbegrundet argument, som mange nok gerne vil vide
> lidt mere om...
>
> Bo //

ja hvis du gid at svare tilbage ,,

måsk du kan forklar mig logik i at man med et enklet klik kan køre
programmer med adminstarto rettighedere

KsK

Fra : aon

Dato : 01-02-09 01:29

"skeptikeren" <skeptikeren@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overhovedet lov til at køre programmet.
>
> Kan dette ikke ændres??
>
> Jeg har ikke det problem i Lightroom 2.2; den starter direkte.

Tjaa hvorfor cs3 når nu der er kommet cs4 der virker perfekt i Vista 64 bit

aon.....

Fra : skeptikeren

Dato : 03-02-09 19:27

On Sun, 1 Feb 2009 01:28:35 +0100, "aon" <oz3aap@gmail.com> wrote:

>"skeptikeren" <skeptikeren@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Tjaa hvorfor cs3 når nu der er kommet cs4 der virker perfekt i Vista 64 bit
>
>aon.....

Fordi jeg har CS3 og ikke mener, at opgradering til CS4 er pengene
værd.

Mike Russel skrev 7/1-09:

Though I've personally run into almost no problems, PS CS4 is a bad
release. Adobe's reaction, so far, has been a disappointing: round of
finger pointing at the video manufacturers.

Give them some time and Adobe will get it right. Meantime, I'd
recommend
skipping CS4 if you have a choice. I upgraded, of course, to support
customers.
--
Mike Russell - http://www.curvemeister.com

mvh

sk

Fra : Søren Friberg

Dato : 03-02-09 19:58

skeptikeren skrev:
> On Sun, 1 Feb 2009 01:28:35 +0100, "aon" <oz3aap@gmail.com> wrote:
>

> Fordi jeg har CS3 og ikke mener, at opgradering til CS4 er pengene
> værd.

Hæ, hæ det kommer sikkert an på, hvad ens penge er værd

Men lidt oft-topic kan jeg konstatere, at Windows 7 + CS4 er en vildt
god og hurtig cocktail hos mig i hvert fald og meget end Vista (som jeg
anser for en fejltagelse)

Kh. Søren

Fra : skeptikeren

Dato : 04-02-09 16:00

On Sat, 31 Jan 2009 15:36:28 +0100, skeptikeren
<skeptikeren@privat.dk> wrote:

>Jeg har problemer med at starte Photoshop CS3 i Vista Ultimate 64 bit.
------------> klip <------------------

Jeg takker for de mange indlæg og vil lige resumere:

Problemet, Adobe CS3 starter ikke direkte i Vista Ultimate 64 bit; men
skal igennem brugerkontrol.
Forsøg på at redigere billeder fra Lightroom 2.2 direkte i PS
mislykkes, idet billederne ikke kommer frem til PS CS3.

Jeg har talt med support hos Adobe, der ikke umiddelbart kunne løse
problemet.
Det undrede mig, at Soren"the diver" ikke havde problemer, og
noterede, at han er meget bevidst om at bevare sikkerheden ved IKKE at
arbejde som administrator; men som bruger. Derfor (tror jeg) han
skriver sit indlæg om IKKE at slå UAC fra. Det blev i øvrigt også
foreslået af Adobe support!
Ved at slå UAC fra fungerer programmerne gnidningsfrit; men det er
ikke en sikkerhedsmæssig tilfredsstillende løsning.

Jeg er ene på maskinen og dermed både bruger og administrator.
Ved at gå ind i "Egenskaber for Photoshop.exe" under fanen sikkerhed,
er der et skema for Tilladelser for Brugere.
Ved at redigere i disse tilladelser for mig som Bruger og sætte
flueben i Tillad Skrivning, fik jeg løst alle problemer.

PS CS3 starter nu direkte, og billeder kan sendes fra Lightroom 2.2
til PS og redigeres, saves og åbnes igen i Lightroom.

Således fuld funktionalitet igen

mvh

sk

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 04-02-09 16:55

skeptikeren wrote:
> [...]
> arbejde som administrator; men som bruger. Derfor (tror jeg) han
> skriver sit indlæg om IKKE at slå UAC fra. Det blev i øvrigt også

Jeg har installere begge programmer som værened min alm bruge, og
indtastet admin kodeord i UAC'en for at få lov til det, og derefter
kører begge programmer helt uden problemer.

> Ved at slå UAC fra fungerer programmerne gnidningsfrit; men det er
> ikke en sikkerhedsmæssig tilfredsstillende løsning.

Helt enig.

> [...]
>
> PS CS3 starter nu direkte, og billeder kan sendes fra Lightroom 2.2
> til PS og redigeres, saves og åbnes igen i Lightroom.

Fedt du har fået det til at virke.

Måske skyldes dit problem, at den folder lightroom/CS3 forsøger at
udveksle filer via, ikke er i din bruger's folder, og derfor ikke har
skriverettigheder. Dette er ændret en del fra f.eks. XP, hvor
sikkerheden nærmest var en by i rusland :(

> Således fuld funktionalitet igen

Perfekt :)

God fornøjelsen.

Fra : KsK

Dato : 04-02-09 21:17

skeptikeren wrote:
> [...]

skriverettigheder. Dette er ændret en del fra f.eks. XP, hvor
sikkerheden nærmest var en by i rusland :(

ja man kan jo også vælge at slå uac fra på den måde ,, det næste program der
igen lavet det nummer vil du gøre det sammen ved -- og så er UAC komplet
liggyldig

jeg kan stadigvæk ikke se ide af min 7 datte for en spørgsmål og hun vil
køre et program me adminstrato`s rettighedere

KsK

Fra : skeptikeren

Dato : 04-02-09 23:50

> [...]
>
>jeg kan stadigvæk ikke se ide af min 7 datte for en spørgsmål og hun vil
>køre et program me adminstrato`s rettighedere

Nej nej nej! At slå uac fra er en global ting; jeg vælger at give en
tilladelse til een bruger til eet program. Så er min computer stadig
beskyttet mod udefra kommende ækle ting, der vil ændre noget.
Ved at slå uac fra er du i samme situation som pigen på Nytorv kl 02,
der uden trusser og i miniskørt skriger "Voldtægt". Uden tvivl et
overgreb; men man behøver jo ikke at åbne alle porte for det

mvh

sk