Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sådan et kamera vil jeg osse have.
Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 29-01-09 05:30

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-01-09 13:32

per.corell@privat.dk <per.corell@privat.dk> wrote:

http://www.gigapan.org/viewGigapan.php?id=15374&window_height=832&window
_width=1263

Et Canon G9 ? ;)

/thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 29-01-09 15:09
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-01-09 15:19

Brian Lund <brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote:

> G10!

sorry ;)

> Er ihvertfald det jeg lige kan finde frem til at det er skudt med! :)
> http://www.techchill.com/2009/01/23/1474-megapixel-inauguration-panorama-i
> s-a-treasure-trove-of-candid-captures-photography/

Det er cool uanset hvad kamera det er skudt med.

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-01-09 13:41

On 2009-01-29 13:30:02 +0100, "per.corell@privat.dk"
<per.corell@privat.dk> said:

> http://www.gigapan.org/viewGigapan.php?id=15374&window_height=832&window_width=1263

skal du da først lære at fotografere...
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : Hauge

Dato : 29-01-09 18:27

Niels Riis Ebbesen wrote:
> skal du da først lære at fotografere...

Dvs. at du selv bruger din mobiltelefons kamera? Eller webcam?

/Hauge

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-01-09 21:42

On 2009-01-29 18:26:46 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> said:

> Dvs. at du selv bruger din mobiltelefons kamera? Eller webcam?

Det må du da ha' set, dengang jeg tog dette billede af dig -
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/landbrug/husdyr/_gedebuk-30.html

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-01-09 17:59

per.corell@privat.dk wrote:
> http://www.gigapan.org/viewGigapan.php?id=15374&window_height=832&window_width=1263

Jeg må sige, at jeg er ligeglad med hvilket kamera, der har taget de 220
billeder. Jeg er MEGET mere interesseret i hvilket program, der har
samlet dem til EET billede. Der er jo mange mennesker, der flytter sig
hele tiden, og de 220 billeder må være optaget over mange sekunder.

Nogen, der har løsningen ??

Bo //

Fra : Brian Lund

Dato : 29-01-09 18:11

> [...]
> dem til EET billede. Der er jo mange mennesker, der flytter sig hele
> tiden, og de 220 billeder må være optaget over mange sekunder.

Det kan også ses nogle steder!

> Nogen, der har løsningen ??

Gigapan laver "stativet", mon ikke også de leverer noget software med?
Ellers er det vel bare et-eller-andet panorama software.

Brian

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-01-09 18:55

Brian Lund wrote:

> Ellers er det vel bare et-eller-andet panorama software.

-og det er NETOP det, jeg gerne vil vide.Jeg har selv prøvet en del
forskellige panorama programmer til at sy landskabsoptagelser sammen
med. Landskaber er stationære, og det, der vises her er ikke noget, der
sidder stille. Derfor er jeg interesseret i at vide, hvad der er brugt.

Bo //

Fra : schlafen

Dato : 29-01-09 19:29

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Landskaber er stationære, og det, der vises her er ikke noget, der sidder
> stille. Derfor er jeg interesseret i at vide, hvad der er brugt.

der følger software med, så mon ikke det er det der er brugt...
http://www.gigapansystems.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=GS&Product_Code=I-E1&Category_Code=GPI

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-01-09 20:07

schlafen wrote:

> "Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i meddelelsen

> der følger software med, så mon ikke det er det der er brugt...
> http://www.gigapansystems.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=GS&Product_Code=I-E1&Category_Code=GPI

Det havde jeg ikke set. men det giver ikke megen information:
http://www.gigapansystems.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=GS&Category_Code=GPI_S

Bo //

Fra : ke

Dato : 30-01-09 13:43

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Landskaber er stationære, og det, der vises her er ikke noget, der sidder
> stille. Derfor er jeg interesseret i at vide, hvad der er brugt.

Autopano pro klarer sagen. folk sidder rimeligt stille, så tager du 6
billeder i sekundet vil der ikke være megen bevægelser i overlapningerne.

Mvh
KE

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 29-01-09 14:41

On 29 Jan., 19:28, "schlafen" <l...@hansa.de> wrote:

> der følger software med, så mon ikke det er det der er brugt...http://www.gigapansystems.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code...

Ja undskyld jeg glemte at fortælle hvor jeg fandt linken, jeg fandt
den her;

http://www.marsdaily.com/reports/NASA_Derived_Technology_Captures_Unique_Inaugural_Image_999.html

P.C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-01-09 22:53

> [...]

> ode...
>
> Ja undskyld jeg glemte at fortælle hvor jeg fandt linken, jeg fandt den

her er et podcast afsnit som også har lidt gigapan stuff:

<http://twipphoto.com/archives/1820>

/thomas