Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Løfte spejl på Canon 40d?
Fra : Jfo

Dato : 29-01-09 01:37

Kan man 'løfte spejlet' på Canon 40d uden at være i 'Live Mode' ?

Jeg vil fotografere fugle med radio-fjernudløser og for at reducere
larmen når jeg skyder vil jeg gerne 'løfte spejlet' på forhånd. Hvis
jeg gør det ved at gå i Live Mode vil LCD skærmen stå og suge strøm og
det vil jeg gerne undgå.

Er det muligt?

Mvh. Jon

Fra : Gert Medom

Dato : 29-01-09 11:51

"Jfo" <jon.fossa@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Sagtens.

det ligger under costum functions og er nummer 12 (Så hudt jeg visker....)
==> Mirror lockup.

Hvis du jævnligt bruger det, kan det betale sig at du programmerer en af
c´erne på programhjulet.

--
Mv. Gert Medom Madsen
http://www.Gertmedom.net

Fra : HCS [4030]

Dato : 29-01-09 17:46

[...]

Se side 98 og 160 i brugervejledningen.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Jan Jespersen

Dato : 30-01-09 13:02

Jfo skrev:
> [...]
> larmen når jeg skyder vil jeg gerne 'løfte spejlet' på forhånd. Hvis
> jeg gør det ved at gå i Live Mode vil LCD skærmen stå og suge strøm og

Som andre har sagt, så kan du bruge mirror lockup. Men i det du klapper
det op, vil fuglen høre det samme som når du tager billedet. Og når du
har taget et billede, så klapper spejlet ned igen og skal dermed løftes
igen. Så jeg tror ikke du vinder meget ved det. Så live view må være den
bedste løsning. Evt. med et batterigreb og ekstra batteri sat i.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-01-09 13:26

Jan Jespersen <no@spam.com> wrote:

> [...]
> igen. Så jeg tror ikke du vinder meget ved det. Så live view må være den
> bedste løsning. Evt. med et batterigreb og ekstra batteri sat i.

Det han optimalt skal kigge efter er et kamera som kan sættes til at
køre "silent mode" .. men jeg mener du skal op i 1D serien før det er en
feature ...

/thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 31-01-09 11:58

> [...]
> Så jeg tror ikke du vinder meget ved det. Så live view må være den bedste
> løsning. Evt. med et batterigreb og ekstra batteri sat i.

Han kan jo bare slå mirror lock up til, slå spejlet op og vente... Det er
vel lige så godt som liveview? Bortset fra at kameraet ikke bruger en masse
strøm i MLU i modsætning til live-view..?

Han skal bare huske at slå stand-by fra tror jeg...

Brian