MS Windows
briani 27239
Installationsproblemer XP
Fra : Ukendt

Dato : 31-01-09 18:54

Hej!

Har lige købt ny indmad til min computer:
Bundkort, DDR2 Ram, 320 Gb SATA HDD,
Intel Core2Duo E8400, GF 8600 GT Grafikkort (defekt),
400W PSU og DVD-brænder.

Jeg flår det gamle hardware ud af kabinettet og monterer det nye.

Sætter det gamle GF 7600 GT grafikkort i, da det nye er defekt og må
returneres.

Da jeg vil installere Win XP Pro på maskineriet, når jeg kun til det sted,
hvor jeg skal angive med ENTER om jeg vil installere Windows nu.
Når jeg trykker på ENTER, lukker maskinen ned.

Resten er desværre stilhed...

Jeg sætter den gamle harddisk i, prøver at starte op,
men hardware-ændringerne er for omfattende til, at
Windows vil starte op. Blå skærm og genstart.
Det var forventeligt.

Jeg prøver så at installere Windows på den gamle HDD, men når ikke længere
end med den nye.

Jeg prøver så at tage den nye, slipstreamede SP3-cd, jeg lavede lige efter
nytår, samme resultat.

Maskinen lukker ned, når jeg skal vælge mellem at
afslutte installationen, reparere eller installere.

A blir sinsy..!

Hjælp?

Claus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-01-09 23:43

"CK®" <kaplovsnabelategnimagedotdk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nytår, samme resultat.
>
> Maskinen lukker ned, når jeg skal vælge mellem at
> afslutte installationen, reparere eller installere.

Du glemte at nævne, at du har konstateret, at cpu bliver 98 grader varm, så
derfor er det helt naturligt, at den lukker ned. Jeg undrer mig bare over,
at den ikke lukker før. Du kommer ingen steder, før du får løst dit
køleproblem på cpu.

Kurt

Fra : J

Dato : 01-02-09 11:44

"CK®" <kaplovsnabelategnimagedotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nytår, samme resultat.
>
> Maskinen lukker ned, når jeg skal vælge mellem at
> afslutte installationen, reparere eller installere.

Du kunne have taget det gamle hardware pænt ud.

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-09 16:16

> Du kunne have taget det gamle hardware pænt ud.

Det gjorde jeg faktisk osse, jeg prøvede bare at virke rå

Claus

Fra : Michael Weber

Dato : 01-02-09 16:24

CK® wrote:

> Det gjorde jeg faktisk osse, jeg prøvede bare at virke rå

Det virkede!
:)

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.