Vdimm voltage
Fra : Mathias

Dato : 31-01-09 17:32

Hej alle

Mit Asus M3N78-VM kører ikke mine Kingston RAM med den hastighed de kan
klare ved Auto setting i BIOS. Sætter jeg hastigheden manuelt, crasher
windows, sansynligvis fordi de ikke får nok strøm. De skal have 2.2 volt. I
BIOS kan jeg kun sætte "VDimm over voltage" og ikke se hvad spændingen
faktisk er. Er der et program der kan vise det (CPU-Z kan ikke), eller kan
man måle det med et multimeter?

Mvh Mathias

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-02-09 17:52

Mathias wrote:

> Mit Asus M3N78-VM kører ikke mine Kingston RAM med den hastighed de kan
> klare ved Auto setting i BIOS. Sætter jeg hastigheden manuelt, crasher

Hvilken clock kan dit RAM klare og hvilken clock får de af bundkortet?

Hvis du piller ved RAM-clock risikerer du også at pille ved HT-clock og
core-clock og så kan maskinen blive ustabil.

Jesper Poulsen