Puppy Linux installation
Fra : Thore

Dato : 30-01-09 14:24

Blev fra anden side at downloade denne som bootbar iso. Brændte den på
en cd og den fungerer fint...

Ville i gå installere (prøvet 2 gange) den på en tom harddisk, og følger
anvisningerne fuldt ud, men hd'en booter ikke efterfølgende...

Noget jeg overser?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : jk

Dato : 30-01-09 14:53

On Fri, 30 Jan 2009 14:23:56 +0100, Thore <dinotec@mail.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Ville i gå installere (prøvet 2 gange) den på en tom harddisk, og følger
>anvisningerne fuldt ud, men hd'en booter ikke efterfølgende...

Jeg ved ikke, hvad du overser. Men det kan drille. Jeg har haft god
erfaring med en installation fra usb-cd-drev på en usb-key. Det blev
rigtig godt.
Men jeg har også prøvet med unetbooting og en usb-key at installere på
nr.2 usb-key og det bootede ikke.
Så der er mange muligheder !

Der er et forum her:
http://www.murga-linux.com/puppy/

mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-01-09 16:18

Thore wrote:

> anvisningerne fuldt ud, men hd'en booter ikke efterfølgende...
> Noget jeg overser?

Er boot-partitionen aktiv?

Jesper Poulsen

Fra : Thore

Dato : 02-02-09 16:50

> [...]

>Ville i gå installere (prøvet 2 gange) den på en tom harddisk, og følger
>anvisningerne fuldt ud, men hd'en booter ikke efterfølgende...

Tak for jeres indspark.
Jeg må have overset et-eller-andet, for jeg har lige installeret på en
frisk HD, og det fungerer...

Den eneste irriterende ting indtil nu, er at uanset jeg har sat timezone
viser den lige nu 4:49PM og ikke 16:49...

Fra : Kent Friis

Dato : 02-02-09 17:01

Den Mon, 02 Feb 2009 16:50:06 +0100 skrev Thore:

> [...]
>
> Den eneste irriterende ting indtil nu, er at uanset jeg har sat timezone
> viser den lige nu 4:49PM og ikke 16:49...

Så er timezone korrekt. Havde den nu vist 4:49 AM, var timezone forkert.

Det er "locale", "regional settings" eller lignende du skal have fat i.

(I en shell, er det LC_* variablene det drejer sig om).

Mvh
Kent

.... for katten.