Mangler gamle strømforsyninger.
Fra : Wollesen

Dato : 30-01-09 15:24

Hej.

Jeg arbejder på en skole, hvor vi bla. har en del ældre Pc'ere ( 10 år ),
som fungerer nogenlunde OK til mindre opgaver i de mindste klasser.
Budgettet er ikke p.t. til nye maskiner, så jeg har indtil videre holdt de
gamle kørende, senest med udskiftning af strømforsyningerne på de fleste.
Jeg kan desværre ikke finde brugbare strømforsyninger mere - udgået hos
seneste leverandør i Tyskland.
Ved nogen om, og evt. hvor brugbare strømforsyninger kan skaffes - nye
eller brugte - ( ikke USA ).
Nuværende hedder FSP 145-50 INI - med 3 monteringshuller.

Mvh. Ole

Fra : jk

Dato : 30-01-09 15:49

On Fri, 30 Jan 2009 15:24:04 +0100, "Wollesen" <lemoSLET@pc.dk> wrote:

> [...]
>eller brugte - ( ikke USA ).
>Nuværende hedder FSP 145-50 INI - med 3 monteringshuller.

Det ville jo nok være relevant at skrive om det er AT eller ATX, du
vil have. I det hele taget hvilke stik, der skal være på.

145 watt er ikke meget. Er det til gamle IBM ? de er ikke normal
standard størrelse. Eller hvordan skal man forstå dette ? 10 år er
sandelig meget, og det folk smider ud på genbrugspladser er typisk
omkring 5 år plus.

mvh

John

Fra : Wollesen

Dato : 30-01-09 16:17

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> standard størrelse. Eller hvordan skal man forstå dette ? 10 år er
> sandelig meget, og det folk smider ud på genbrugspladser er typisk

Det har du da nok ret i.

Jeg tror, det er ATX - men kikker lige, når jeg kommer på arbejde igen.
Måske skulle jeg også finde målene, da det ikke er standardstørrelse.

Der skal være firkantet 20 pins stik til bundkort, stik til HD, til CD-drev
og til diskettedrev.
145w er størrelsen på de PSU'er, der sidder i - evt. nye må da gerne være
større, bare de passer i kabinettet og ikke er for dyre.

Vel er 10 år meget gammel for en PC, men det er p.t. betingelserne - vi
fortsætter udskiftningen med de sidste 10 stk., så snart som muligt.

Mvh. Ole

Fra : jk

Dato : 30-01-09 16:26

On Fri, 30 Jan 2009 16:17:00 +0100, "Wollesen" <lemoSLET@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Vel er 10 år meget gammel for en PC, men det er p.t. betingelserne - vi
>fortsætter udskiftningen med de sidste 10 stk., så snart som muligt.

Ja, det er nok ATX. Jeg har 1 stk. af sådan en IBM'er, vistnok ca. 145
Watt. Den har kun været brugt til test formål, meget sjældent. Men
porto på sådan een er vel 70 kr.

En anden er stadig i brug. Ombygget til en P3 1,2 GHz med fsb 133. Det
performer såmænd meget godt med XP. Svarer vel sådan omtrent til en
netbook, nu om dage, af den langsommere slags.

mvh

John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-01-09 16:39

"Wollesen" skrev

> [...]
> gamle kørende, senest med udskiftning af strømforsyningerne på de fleste.
> Jeg kan desværre ikke finde brugbare strømforsyninger mere - udgået hos

Du kan evt prøve i en af markedsgrupperne, måske nogen der har gamle stumper
liggende
Har haft kontakt med de større firmaer i din by?
Får man skabt de rigtige kontakter kan man være heldig at overtage gammelt
udstyr

- Peter

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-02-09 10:48

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:

> Får man skabt de rigtige kontakter kan man være heldig at overtage
> gammelt udstyr

Det kan jeg bekræfte, spørger man pænt kan man få ting i gavepakke .... der
er nemlig billigere at donere og få det afhentet uden omkostning end at
sende til uniscrap eller andet skrotfirma.

> - Peter

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : jama

Dato : 31-01-09 10:01

"Wollesen" <lemoSLET@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller brugte - ( ikke USA ).
> Nuværende hedder FSP 145-50 INI - med 3 monteringshuller.

Hvis jeg var dig ville jeg bruge news gruppen, der omhandler brugt PC, og
se så, om du ikke kunne få/bede om, de gamle PCer, der ellers ville blive
smidt ud.
Hvis det er til en skole, skulle du sagtens kunne få fat på nogle af PCerne,
der normalt smides væk (Genbrug)
Mvh.Jama>

Fra : Wollesen

Dato : 02-02-09 16:33

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> smidt ud.
> Hvis det er til en skole, skulle du sagtens kunne få fat på nogle af
> PCerne, der normalt smides væk (Genbrug)

Tak til alle for svarene.
Tror faktisk jeg har fundet nogle nye, der passer.

Mvh. Ole