Asus USB TV
Fra : Poul Jensen

Dato : 30-01-09 12:27

Jeg har installeret Asus "My Cinema-U3000", som er USB baseret TV
tuner. Kan både analogt og digitalt. Envidere har jeg installeret det
medfølgende Cybelink Power Cinema til at styre det med. Der er
problemer ved opstart. Power Cinema er utrolig længe om at starte op.
I begyndelsen hakker billede og lyd meget, hvorefter det fungerer OK.
Ved skift af kanal hakker det også en del for så at gå nogendelunde på
plads. Jeg har en fornemmelse af, at det er meget ressourcekrævende.
Min PC er en Pentium 4 med 1 GB RAM. Video RAM er sat til 64 MB. Er
der nogen, der har erfaringer med dette?
Venlig hilsen
Poul

Fra : Laziter [9440]

Dato : 02-02-09 22:56

On 30 Jan., 12:26, Poul Jensen <p...@RWOF9jensen-total.dk> (slet
RWOF9) wrote:
> [...]
> Min PC er en Pentium 4 med 1 GB RAM. Video RAM er sat til 64 MB. Er
> der nogen, der har erfaringer med dette?

Jeg synes generelt at Cyberlinks software er noget tungt noget at
arbejde med.
Jeg har ofte oplevet langsom opstart, hakken og sprutten med deres
programmer, så dem bruger jeg ikke mere.
Hvis du har Windows Vista Home Premium eller derover, så brug det
indbyggede Media Center til at se TV igennem.
Det fungerer langt bedre end Cyberlinks software.
Ellers kan du prøve med Media Portal som er et lækkert alternativ til
Windows Media Center:
http://www.team-mediaportal.com/

Mvh
Benjamin

Fra : Poul Jensen

Dato : 03-02-09 15:34

> [...]
>Hvis du har Windows Vista Home
>Premium eller derover, så brug det
>indbyggede Media Center til at se TV igennem.

Tak for dit svar, Benjamin. Ja, det virker som om Cyberlink
ligger tungt på PC'en. Jeg kører XP Home edition. Jeg har som det
første installeret Asus' CDROM med den basale software, men det
kan man jo ikke nøjes med. Har du noget forslag til et alternativ
til Cyberlink?
Hilsen
Poul

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-02-09 17:49

On 3 Feb., 15:34, Poul Jensen <p...@77GYCjensen-total.dk> (slet 77GYC)
wrote:

> [...]
> første installeret Asus' CDROM med den basale software, men det
> kan man jo ikke nøjes med. Har du noget forslag til et alternativ

Ja du kan bruge MediaPortal som jeg linkede til i mit første svar.
Dertil kan du med fordel installere en codec pakke så du kan se DVD,
XVID, DIVX og andre typer film.
Jeg plejer at anbefale K-Lite pakken:
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Mvh