Ubuntu - Skal jeg opgradere dem her?
Fra : Morten P

Dato : 29-01-09 11:32

The following packages have been kept back:
bind9-host dnsutils libbind9-30 libisccc30 libisccfg30 linux-image-server
linux-server openssh-client openssh-server ssl-cert

Hvorfor holdes de tilbage? (Og af hvem?)
Og hvordan går jeg dem opgraderet (kan bedst lide at alt er upgraderet )

Fra : Peter Makholm

Dato : 29-01-09 11:51

"Morten P" <spam@spam.spam> writes:

> The following packages have been kept back:
> bind9-host dnsutils libbind9-30 libisccc30 libisccfg30 linux-image-server
> linux-server openssh-client openssh-server ssl-cert
>

> Hvorfor holdes de tilbage? (Og af hvem?)

De holdes sandsynligvis tilbage fordi de kræver installation af ekstra
pakker, du ikke allerede har installeret eller fordi de kræver at
andre pakker bliver fjernet fra systemet. En 'apt-get upgrade' vil
ikke ændre på hvilke pakker der er installeret.

'apt-get dist-upgrade' vil opgradere pakkerne og installere ekstra
pakker og om nødvendigt fjerne pakker der er i konflikt med de nye
versioner.

//Makholm

Fra : Morten P

Dato : 29-01-09 12:23

> [...]
>
> 'apt-get dist-upgrade' vil opgradere pakkerne og installere ekstra
> pakker og om nødvendigt fjerne pakker der er i konflikt med de nye

Wee, tak